اخبار داغ

یک کارشناس سیاسی:

حذف دلار از معاملات جهانی یکی از دلایل به انزوا رفتن آمریکاست

حذف دلار از معاملات جهانی یکی از دلایل به انزوا رفتن آمریکاست
کارشناس مسائل سیاسی گفت: حذف دلار از معاملات جهانی یکی از دلایل به انزوا رفتن امریکاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌محمد کریمیان در گفت‌وگو با صاحب نیوز با اشاره به منطق مقاومت اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند که ما نه جنگ می‌کنیم و نه مذاکره؛ جنگ نمی‌شود به دلیل اینکه امریکا در شرایطی نیست که بخواهد جنگی را آغاز کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر امریکا وارد جنگ شود در بحث خلیج‌فارس و منطقه نفت آن کل دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند یک جنگ گسترده ایجاد کند که دنبال پذیرای چنین وضعی نیست؛ امریکا در شرایط فعلی بدهکاری گسترده‌ای دارد که اگر بخواهد جنگی را آغاز کند هزینه بدهکاری‌اش بالا می‌رود.
,
 
,
وی افزود: حذف دلار از معاملات جهانی یکی از دلایل به انزوا رفتن امریکاست؛ حضور ناوهای امریکا در نزدیک خلیج‌فارس به نفع جمهوری اسلامی ایران است و اگر یکی از ناوهای با شلیک موشک‌های ایرانی نابود شود حیثیت آمریکا از بین می‌رود و یک شکست بزرگ برای آن هاست.
,
 
,
کریمیان با توضیح اینکه جمهوری اسلامی ایران در جنگ تنها نیست، بیان کرد: اگر جنگی علیه جمهور اسلامی ایران صورت بگیرد، طبق پیش‌بینی کارشناسان دنیا شکست آمریکا و هم‌پیمانانش در این جنگ حتمی است.
,
 
,
وی ادامه داد: امریکا در جنگ‌های عراق و افغانستان شکست‌خورده و که با این شکست‌ها نمی‌تواند در مقابل جمهوری اسلامی ایران موفق باشد.
,
 
,
این کارشناس سیاسی اضافه کرد: پس از چند ماه حرافی و تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران حالا می‌خواهند با ما مذاکره کنند و از دیگران خواستند که وساطت کنند که از این شرایطی جنگی خارج شوند.
,
 
,
وی با بیان اینکه امریکا که پس از چند سال که مذاکره با ایران و پنج کشور دیگر زیر عهد خود زدند، تصریح کرد: امروز امریکا دچار یک بی‌اعتمادی در سطح جهان شده است که مذاکره هم به نفع ایران نیست؛ امریکایی ها هیچ احساس وظیفه و تعهدی ندارند.
,
 
,
کریمیان در پایان گفت: مذاکره به معنای امتیازی را به‌طرف مقابل دادن و از آن‌ها امتیازی گرفتن است، درحالی‌که آمریکایی‌ها به دنبال خواسته‌های خود از طریق فشار آوردن هستند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه