اخبار داغ

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان:

از واحدهای تولیدی در چارچوب قانون حمایت می‌کنیم

از واحدهای تولیدی در چارچوب قانون حمایت می‌کنیم
نخستین جلسه ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان اصفهان در سال جاری با حضور رئیس‌کل دادگستری، رئیس اتاق بازرگانی و دادستان در تالار هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ محمدرضا حبیبی در نخستین جلسه ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان اصفهان هدف از راه‌اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری را حمایت قانونی از واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی استان که در راستای رونق تولید فعالیت می‌کنند برشمرد و اظهار کرد: این ستاد به‌هیچ‌عنوان قصد دور زدن قانون را ندارد و در چارچوب مقررات خواستار حل‌وفصل مسائل فعالان اقتصادی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان خواستار حضور نماینده اتاق بازرگانی در جلسات مرتبط با موضوعات اقتصادی شد و گفت: حضور اتاق بازرگانی می‌تواند مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی را با دقت منتقل و وضعیت اقتصادی استان را به‌خوبی ارزیابی کنند.
,
 
,
وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به شرایط اقتصادی کنونی اقتصاد کشور افزود: در وضعیتی که کشور درگیر جنگ اقتصادی است، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در صف اول این جنگ قرار دارند و دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی بایستی با حمایت، زمینه رشد و توسعه فعالیت آنان را فراهم سازند.
,
 
,
حبیبی خواستار دقت و حساسیت بیشتر در نحوه نظارت و عملکرد سازمان‌های اقتصادی شد و عنوان کرد: در شرایط کنونی در ارائه گزارش‌ها نباید فضای اقتصادی استان و کشور را تحت‌الشعاع قرارداد.
,
 
,
به کار نکردن مدیران و کارکنان سازمان‌ها احترام نگذاریم
, به کار نکردن مدیران و کارکنان سازمان‌ها احترام نگذاریم,
 
,
مسعود گلشیرازی در این جلسه خواستار نهایت دقت در ارائه گزارش‌ها اقتصادی سازمان‌های بازرسی شد و گفت: صدور یک هشدار ساده برای سازمان‌های خدماتی و بانک‌ها باعث می‌شود که احتیاط آنان در ارائه خدمات به بنگاه‌های اقتصادی از حد معقول خارج شود و فرهنگ کار نکردن بر کار کردن مدیران و کارکنان نهادینه شود.
,
 
,
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به وجود سه بخش نظارتی در کشور گفت: بازرسی سازمان‌ها و نهادها، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات سه نهاد نظارتی بر عملکرد مدیران و کارکنان سازمان‌های که هزینه کارکردن را برای کارکنان افزایش می‌دهند و ناخواسته فرهنگ کار نکردن را ترویج می‌دهند زیرا اگر مدیری فعالیتی در راستای تقویت تولید انجام داد باید پاسخگو باشد.
,
 
,
وی صدور بخش‌نامه‌ای با عنوان رعایت بهداشت مالی را عامل نگرانی مدیران و کارکنان بانک در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی عنوان و اظهار کرد: با برخوردهای نظارتی و بازرسی نباید محیط اقتصادی را ملتهب کرد ولی با فساد اقتصادی به‌صورت ریشه‌ای بایستی برخورد شود.
,
 
,
گلشیرازی با اشاره به افزایش نرخ ارز طی یک سال اخیر و دشواری تأمین مالی واحدهای تولیدی تصریح کرد: در شرایط کنونی واحدهای تولیدی برای تأمین سرمایه در گردش سه برابر گذشته به منابع مالی نیاز دارند و این در حالی است که برخی از بانک‌ها دستورالعمل‌ها را مانع تأمین مالی این واحدها عنوان می‌کنند.
,
 
,
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به خروج منابع مالی از استان توسط بانک‌های عامل خاطرنشان کرد: نسبت تسهیلات به سپرده‌های جذب‌شده بانک‌های استان اصفهان از میانگین کشوری پایین‌تر است و این نشان از خروج منابع از استان می‌دهد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه