اخبار داغ

حذف تدریجی دلار ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت‌‌

حذف تدریجی دلار ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت‌‌
نایب رئیس مجلس گفت: تخصیص ارز دولتی در حال حاضر کاهش یافته و دولت به دنبال این است که تا جایی که ممکن بوده رقم تخصیص این ارز را کم کند تا رانتی ایجاد نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به‌نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز در مجلس، مسعود پزشکیان، در تشریح جزییات آخرین نشست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: در این نشست بیشتر درباره روش‌هایی که برای شناسایی  و برخورد با مفاسد اقتصادی اجرایی می‌شود، بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی با وجود داده‌ها امکانپذیر است، افزود: در این نشست هر ارگانی گزارش‌هایی درباره اقدامات انجام داده مطرح کرد و مقرر شد راهکارهای تکمیلی برای بستن منافذ فساد ارائه شود.

,

وی با اشاره به اینکه در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره کلیات موضوع تخصیص ارز دولتی بحث شد، ادامه داد: دولت میزان تخصیص ارزهای حمایتی 4 هزار و 200 تومانی را کاهش و قیمت کالاها را در شرایط رقابتی قرار داده و به این اجناس ارز نیمایی تخصیص داده است.

,

پزشکیان تاکید کرد: در حال حاضر تخصیص ارز دولتی کاهش یافته و دولت به دنبال این است که تا جایی که ممکن بوده رقم تخصیص این ارز را کم کند تا رانتی ایجاد نشود.

,

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رانت در بخشی شکل می‌گیرد که بستری برای آن فراهم شود، تصریح کرد: زمانی که قیمت دلار با نرخ‌های متفاوت 4 هزار تومان و  10 هزار تومان ارائه شود طبیعتا بستر رانت در آن شکل می‌گیرد، بنابراین سیاستگذاران باید تصمیم‌گیری کنند که با چه اقداماتی می توانند این بستر را از بین ببرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه