اخبار داغ

حاشیه‌ نگاری از حضور رئیس ستاد انتخابات کشور در قزوین؛

جلسه‌ای که مجالی به منتقدان نداد/ بازهم دولت اسبق مقصر شناخته شد!

جلسه‌ای که مجالی به منتقدان نداد/ بازهم دولت اسبق مقصر شناخته شد!
نشست هم اندیشی فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان قزوین با حضور معاون وزیر کشور برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، امروز شاهد نشست هم اندیشی فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان قزوین با حضور عرف معاون وزیر کشور و هیئت همراه و مسئولان ارشد استان در سالن جلسات مجموعه باغستان بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

در این محفل که متشکل از گروه‌های مختلف فرهنگی، هنری، سیاسی و اقتصادی بود نیز می‌توانستیم چهره‌های نام آشنای استان در این حوزه‌ها را مشاهده کنیم که فعالان سیاسی آن بر سایر حوزه‌ها سنگینی می‌کرد.

,

طبق برنامه‌، در ابتدا پس از سخنرانی کوتاه منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین حدود ۱۰ نفر از فعالان حوزه‌های مختلف صحبت‌ها و دغدغه‌های خود را در بازه زمانی حدود دو ساعته بیان کردند.

,

مهدیه قافله باشی و زهرا یوسفی از اعضای شورای شهر قزوین، مهران قاسمی معاون امور فرهنگی سازمان ورزش و جوانان قزوین، عبدالحسین نائینی رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین، کرمی از فعالان سیاسی اصلاح طلب استان، قائدمقامی از زندانیان سیاسی دوران انقلاب قزوین، سید صادق سیاهپوش مسئول جامعه اسلامی مهندسین قزوین و مستشاری مهرزاد محصص مستشاری رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین نیز از جمله افرادی بودند که مطالب خود را بیان کردند و اکثرا از طیف اصلاح طلبان بودند که طبق برنامه ریزی قبلی انتخاب شده بودند تا در جلسه صحبت کنند.

,

 

,

, ,

پس از پایان یافتن صحبت افراد تعیین شده نیز حمید ملانوری مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور سخنرانی کرد که بعد از آن نوبت به عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین رسید که وی ابتدا از افرادی که فرصت به صحبت آن‌ها نرسید به ویژه حجت الاسلام شیخ حسین علیخانی، عذرخواهی کرد و گفت: این نشست‌ها می‌تواند تمرینی برای گفتگو کردن و تعامل باشد و کمک می‌کند به اینکه به یک درک مشترک برای منافع ملی خود برسیم و باید این راه را ادامه دهیم.

,

وی افزود: با توجه به شرایطی که در آن هستیم، چاره‌ای جز گفتگو در فضای آرام و سالم نداریم و باید علی رغم تفاوت سلایق، در راستای منافع ملی تلاش کنیم.

,

استاندار قزوین گفت: در پست‌های مدیریت زنان مقام اول را در کشور داریم، اما مشکلی که داریم این است که در دولت نهم و دهم هر چه به دستشان رسید استخدام کردند اما نوبت که به ما رسید آسمان تپید و این مشکل الان هم وجود دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: ما باید حرکت کنیم به این سمت که فعالیت‌های سیاسی را در قالب احزاب ساماندهی کنیم؛ در این صورت تمامی فعالیت‌ها به صورت قانونی انجام خواهد شد.

,

زاهدی بیان کرد: اگر همواره یک حرارت متعادلی در فعالیت‌های حزبی و سیاسی نداشته باشیم نیز این شور و هیجان در انتخابات به یک باره بالا می‌رود طبیعتا منفجر می‌شود که رقابت‌های انتخاباتی را به نزاع تبدیل می‌کند.

,

, ,

 

,

استاندار قزوین عنوان کرد: حزب موجب کادرسازی و تربیت مدیران برای آینده می‌شود و با همین قانون اساسی که داریم، می‌توانیم از طریق ساز و کار قانونی انتخابات را حزبی کنیم؛ حرکت‌های فردی و توده‌ای به نتیجه نمی‌رسد اما احزاب شناسنامه‌دار می‌تواند به جامعه کمک کند.

,

با اتمام سخنان استاندار نیز نوبت به سخنرانی عرف معاون سیاسی وزیر کشور رسید که در ابتدای صحبت‌هایش از مهران قاسمی و مهدیه قافله باشی به عنوان نماینده جوانان، به خاطر نحوه بیان و صحبت‌هایشان تقدیر و تشکر ویژه کرد که با صداقت و صراحت صحبت کردند.

,

در این میان محمدرضا خانلری، عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین دست خود را بالا برد و با اعتراض به نحوه گزینش سلیقه‌ای افرادی خاص برای صحبت در جلسه اظهار کرد: آقای عرف، این جای خوشحالی ندارد که کسانی دعوت شوند و بیایند اینجا و صحبت کنند که خوشایند شما باشد! این نوع گزینش افراد عدالت نیست.

,

همچنین این استاد دانشگاه در واکنش به سخنان قبلی زاهدی گفت: اینکه آقای استاندار می‌گویند دولت نهم و دهم کارمند زیادی استخدام کردند، صحت ندارد و برای ما مایه ننگ است، بعد از اینکه ۷سال از این دولت می‌گذرد هنوز مشکلات را بر گردن دولت قبلی می‌اندازیم.

,

گفتنی است پس از اتمام سخنرانی معاون وزیر کشور نیز مجری جلسه اعلام کرد که یکی از بانوان کارآفرین استان در جلسه حضور دارد که زمانی برای صحبت به او داده نشده بود اما می‌خواهد هدیه‌ای را به آقای عرف تقدیم کند.

,

این بانوی کارآفرین استان قزوین صنایع دستی خود را به معاون وزیر کشور تقدیم کرد و این در حالی بود که حتی زمان کوتاه چند دقیقه‌ای هم به این بانوی کارآفرین داده نشده بود تا دغدغه‌هایش را بیان کند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه