اخبار داغ

مقدسی خبر داد:

تصویب قانون استفاده حداکثری از ظرفیت داخلی به تصویب رسید

تصویب قانون استفاده حداکثری از ظرفیت داخلی به تصویب رسید
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: باتوجه به تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تحریم‌های اعمال شده قانون استفاده حداکثری از ظرفیت تولید داخلی به تصویب رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمهدی مقدسی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اراک با اشاره به اهمیت ارتقاء سطح نشاط عمومی و سلامت اجتماعی اظهار داشت: پیشنهاد می‌دهیم که ورزش عمومی و خانوادگی در ادارات ترویج یابد و هر اداره یک روز از هفته را مشخص کند تا کارمندان آن اداره به همراه خانواده‌هایشان بتوانند از محیط اداره در راستای انجام ورزش همگانی استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: ترویج فرهنگ پیشگیری قبل از درمان سبب ایجاد حساسیت جامعه نسبت به کنترل بیماری‌ها می‌شود و باتوجه به این مسئله باید بگوییم اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون یک اقدام بسیار مفید و قابل تقدیر است.

,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه جامعه ما از درصد شادابی اندکی برخوردار است که یکی از اصلی‌ترین دلایل نمود این بی‌انگیزگی اجتماعی مشکلات معیشتی عموم اقشار است، به همین سبب مسئولان باید بکوشند تا شادابی اجتماعی که حتی در دین مبین اسلام نیز مورد تاکید است را در جامعه ترویج و تبیین کنند.

,

مشکلات معیشتی مردم جایگاه دغدغه سلامتی را از آنها گرفته است

, مشکلات معیشتی مردم جایگاه دغدغه سلامتی را از آنها گرفته است, مشکلات معیشتی مردم جایگاه دغدغه سلامتی را از آنها گرفته است,

مقدسی ادامه داد: تدوین برنامه‌های مجاز تفریحی و نشاط‌ آور باید در دستورکار دستگاه‌های اجرائی قرار گیرد زیرا در شرایط امروز در جامعه پول نداریم و باید از مسئولان پرسید که آیا قشر کارگر جامعه در شرایط استاندارد زندگی می‌کنند زیرا جامعه‌ای که در شرایط استاندارد قرار داشته باشد می‌تواند بر روی مسائل درمانی و پیشگیری از بمیاری‌ها تمرکز داشته باشد.

,

وی عنوان کرد: اکنون در جامعه مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تنها سبب نمود استرس و نگرانی می‌شود که این عوامل اصلی‌ترین موارد بازدارنده جامعه برای حرکت به سوی اقدامات پیشگیرانه است.

,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان مرکزی در حوزه فرمانداران و بخشداری‌ها از نیروهای کار مطلوبی برخوردار است زیرا در ایام تعطیلات با وقوع حادثه سیل مرخصی‌های خود را لغو و طی اقدامی جهادی به مدیریت شرایط پرداختند که این اقدام شایسته قابل تقدیر و تشکر است.

,

مقدسی بیان کرد: فرمانداران باید در جایگاه خود حامی بخشداران باشند و توجه بیشتری به بخشداران داشته باشند که در انجام وظایف خود دچار مشکل نشوند.

,

وی افزود: اخیرا تصویب قانون مدیریت بحران در دستورکار مجلس اسلامی قرار گرفت که خوشبختانه مصوب شد و به زودی به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود، تاکنون در قانون مدیریت بحران شاهد یک بهم‌ریختگی بودیم که اکنون با تصویب این قانون جدید بسیاری از ابهامات برطرف شده و به یک جمع‌بندی کامل رسیده‌ایم.

,

قانون استفاده حداکثری از ظرفیت تولید داخلی به تصویب رسیده است

, قانون استفاده حداکثری از ظرفیت تولید داخلی به تصویب رسیده است, قانون استفاده حداکثری از ظرفیت تولید داخلی به تصویب رسیده است,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دنبال اجرای منویات ارزشمند مقام معظم رهبری پس از مدت‌ها قانون استفاده حداکثری از ظرفیت تولیدی داخل کشور به تصویب رسید و تفاوت این قانون با قانون قبلی در الزام‌آور بودن آن است.

,

مقدسی عنوان کرد: براساس این قانون تمامی ادواتی که در کشور به تولید می‌رسد باید در سامانه به ثبت برسند و درصورت لزوم تهیه این اقلام به سایت مراجعه و درصورت موجودیت و تولید داخلی از همان مجموعه تولید کننده داخلی خریداری شود.

,

وی بیان کرد: درصورت اطلاع از ورود هرگونه اقلامی که تولید آن در مشور ممکن است با فرد وارد کننده به شدت برخورد و مجازات سنگینی به‌منظور انجام این کار برای وی اعمال می‌شود.

,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: میزان تولید در صنعت خودروسازی از 700 دستگاه به بیش از 2 هزار و 500 دستگاه افزایش یافته که این تولیدات با نواقصی همراه بودند و دلیل این کاستی‌ها در امر تولید خودرو اعمال تحریم‌ها و عدم ورود برخی از قطعات موردنیاز برای صنعت خودروسازی بود.

,

 

,

تصویب قانون استفاده حداکثری از ظرفیت داخلی رویدادهای مطلوبی را به دنبال داشت

, تصویب قانون استفاده حداکثری از ظرفیت داخلی رویدادهای مطلوبی را به دنبال داشت, تصویب قانون استفاده حداکثری از ظرفیت داخلی رویدادهای مطلوبی را به دنبال داشت,

مقدسی بیان کرد: در نمایشگاهی تحت عنوان نمایشگاه قطعات خودروسازی تعدادی از قطعات موردنیاز برای ساخت خودرو که مورد تحریم واقع شده بودند و دسترسی به آنها ممکن نبود به نمایش گذاشته شد و ضمن حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌های دانشگاهی و برخی از مجموعه‌های تولیدی توانستیم قراردادهای بسیاری با مضمون تولید همان قطعات تحریم شده منعقد کنیم که این امر علاوه بر رفع نیاز داخلی سبب ایجاد کار برای بسیاری از واحدهای تولیدی کشور نیز می‌شود.

,

وی افزود: تاکنون 10 روز از تصویب قانون استفاده حداکثری از ظرفیت تولیدی داخلی کشور می‌گذرد اما اکنون از مسئولان مرتبط درخواست داریم که با جدیت تمام پیگیر اجرائی شدن 100 درصدی این قانون در کشور و در همه استان‌ها باشند.

,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تصویب این قانون فعالیت به مجموعه واگن‌پارس شهرستان اراک بازگشته و بسیاری از شرکت‌های جانبی نیز دست همکاری به سوی این مجموعه دراز کرده‌اند و از این پس دیگر اجازه نمی‌دهیم وزیر راه یا سایر معاونین مسیر دیگری را طی کنند.

,

مقدسی عنوان کرد: شخص استاندار به‌عنوان نماینده ارشد دولت در استان باید نظاره‌گر اجرای قانون استفاده حداکثری از تولیدات داخل باشد، همچنین باید توجه داشته باشیم که استان مرکزی در زمره استان‌های صنعتی قرار دارد که باید تمامی ظرفیت‌های موجود در این حوزه بکار گرفته شود.

,

وی خاطرنشان کرد: مجموعه‌های تولیدی کشور باید ضمن اجرای قانون استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی قیمت تمام شده تولیدات خود را معقول تعیین کنند، اصلی‌ترین هدف ما از اجرای این قانون اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار انتخابی سال است که این شعار تنها به تکرار در گفته‌ها نرسد بلکه در صحنه عمل نیز اجرائی شود.

,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شرایط فعلی که تحت تحریم هستیم برخی از اقدامات مقابله‌ای توسط رهبر فرزانه انقلاب و قوای سه‌گانه درحال انجام است اما علی‌رغم اینکه مردم جامعه فشار سنگینی را متحمل می‌شوند نیازمند روحیه جهادی هستیم و همه ما باید بدانیم با رخوت هیچ کاری از پیش نمی‌رود.

,

مقدسی افزود: بسیاری از کشورهای پیشرفته کنونی در شرایط دشوار و تحت فشار به سوی موفقیت و خودکفایی خیز برداشته‌اند و اگر در این شرایط همت داشته باشیم می‌توانیم شرایط تهدید تحریمی را به فرصتی برای ترقی مبدل سازیم و اقتصاد کشور را به اقتصادی پپویا تبدیل کنیم.

,

وی ادامه داد: در سال شکوفایی باید بکوشیم تا استعدادهای دانشگاهی را مورد توجه قرار دهیم و از ظرفیت دانشگاهی برای برون رفت از شرایط تحریم نهایت استفاده را داشته باشیم، مسئولان با افزایش و توالی روند پرداختی بودجه از شرایط اصلی غافل می‌شوند اما در شرایط کنونی تنها باید به دنبال تحریم‌زدایی باشیم.

,

نظام بودجه‌ریزی کشور پیرو منویات رهبری دستخوش تغییرات می‌شود

, نظام بودجه‌ریزی کشور پیرو منویات رهبری دستخوش تغییرات می‌شود, نظام بودجه‌ریزی کشور پیرو منویات رهبری دستخوش تغییرات می‌شود,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خوشبختانه کشور ما توانست با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاهی در حوزه نانو، اتمی و هواوفضا پیشرفت بسیار مطلوبی داشته باشد، حال با داشتن چنین کارنامه درخشانی نمی‌تواند نقص تولید قطعات خودروسازی را توجیه کرد زیرا با استفاده از ظرفیت دانشگاهی بطور قطع می‌توانیم در حوزه‌های خودروسازی و صنعت‌نفت نیز خودکفا شویم.

,

مقدسی خاطرنشان کرد: متاسفانه نظام اداری جامعه ما بیمار است و این مسئله به دولت‌های قبلی و کنونی ارتباطی ندارد، علاوه بر آن نظام بودجه‌ریزی کشور نیز دچار بیماری شده که در این راستا نسبت به تشکیل کمیته برنامه و بودجه اقدام شده تا براساس منویات مقام معظم رهبری نظام بودجه‌ریزی دستخوش تغییرات و اصلاحات قرار گیرد.

,

وی بیان کرد: امیدواریم که با اعمال این اصلاح قوانین دیگر شاهد تکرار تجربیات تلخ و شیوه‌های غلط گذشته نباشیم و اعتبارات کشور چه در شرایط تحریمی و چه در شرایط رفاهی به صحیح ترین حالت ممکن مدیریت شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه