اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل :

آمریکایی ها به دنبال مذاکره سرگرم کننده هستند/ ترامپ به دنبال برگ برنده ای در انتخاب آتی است

آمریکایی ها به دنبال مذاکره سرگرم کننده هستند/ ترامپ به دنبال برگ برنده ای در انتخاب آتی است
کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه رهبری در دیدار خود با شینزوآبه مذاکره با آمریکایی ها را به این علت که این مذاکره نوعی سرگرمی است رد نمودند افزود: آنچه که آمریکایی ها بیان می کنند مذاکره سرگرم کننده است که هیچ نتیجه ای برای جمهوری اسلامی ندارد و اتلاف وقت و بازی در زمین آمریکایی ها هست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعدالله زارعی در گفتگو با خبرنگار نافع، با  توجه به دیدار اخیر رهبر انقلاب با نخست وزیر ژاپن  گفت:  برخلاف ظاهر قضیه که آمریکایی ها درخواست مذاکره می دهند و طرف ایرانی رد میکند در واقع این آمریکایی ها هستند که عملا مذاکره را رد می کنند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

وی با بیان اینکه ایران در مذاکره با امریکای ها تعهداتی داده و به طور کامل به انها عمل کرده است افزود:  پایبندی ایران به تعهداتش  را بارها  بازرسان بین الملللی انرژی اتمی که داوربرجام به حساب می آیند اعلام کرده اند .

,

 

,

کارشناس مسائل بین الملل  تصریح کرد: حتی خود آمریکایی ها هم چندین نوبت اعلام کردند  که ایران به تعهداتش عمل کرده و این آمریکایی ها بودند که به مذاکره  پایبند نبودند  و عملا  آن را نقص کردند.

,

 

,

وی ادامه داد:  بنابراین مذاکره واقعی اگر وجود داشته مبتنی بر تعهد طرفین بوده  که از طرف آمریکایی ها نقص شده نه از طرف ایران وهمین الان هم ایران در حال اجرای تعهداتش  می باشد و آمریکا در حال  نقص تعهداتش است.

,

 

,

زارعی اظهار کرد:  اگر مذاکره یک سرگرمی باشد که یک طرف نه برای توافق بلکه برای یک سری اهداف سیاسی شخصی دنبال کلمه مذاکره باشد دلیلی ندارد که جمهوری اسلامی  به عنوان یک دولت وارد بازی سیاسی شخصی آمریکایی ها بشود.

,

 

,

وی با بیان اینکه رهبری در دیدار خود با شینزوآبه مذاکره با آمریکایی ها را به این علت که این مذاکره نوعی سرگرمی است رد نمودند افزود: آنچه که آمریکایی ها بیان می کنند مذاکره سرگرم کننده  است که هیچ نتیجه ای برای جمهوری اسلامی ندارد و اتلاف وقت و بازی در زمین آمریکایی ها هست.

,

 

,

کارشناس مسائل بین الملل  تصریح کرد: در واقع پذیر ش مذاکره از سوی جمهوری اسلامی امتیاز جدیدی است که ایران به آقای ترامپ  میدهد و این منطقی نیست  چرا که آنها در حالی بودند که اولا مذاکره را  نقص و ثانیا عظم خودشان را برای یک  مذاکره واقعی نشان ندادند.

,

 

,

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب  در همین دیدار خود با شینزو آبه، اشاره کردند به دیداری که  اخیرا با ترامپ داشته  و در آنجا آمریکایی پیام مذاکره را فرستادند و آبه را مامور انتقال پیام کردند ولی آمریکایی ها بعد از پایان گفتگو تحریم جدیدی را اعمال کردند.

,

 

,

زارعی ادامه داد: این حرکت آمریکایی ها نشان داد که اینجا  مساله یک مذاکره واقعی نیست و اگر مذاکره واقعی بود باید نه تنها  اقدام خصمانه جدیدی از سوی آمریکایی ها صورت نمی گرفت بلکه باید کارهایی را جهت جلب توجه ایران  انجام می دادند.

,

 

,

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه ایران با مذاکره بی نتیجه و سرگرم کننده مخالف است افزود: بنابراین نباید اینطور جا بیفتد که ایران با مذاکره مخالف است بلکه ایران با مذاکره آن هم سود آن برای یک طرف مخالف است و الان ترامپ  به این کلمه احتیاج دارد که در آمریکا بگوید هم از برجام خارج شدم و هم دوباره ایران را پای می مذاکره آوردم.

,

 

,

وی با بیان اینکه مذاکره مجدد با آمریکا برای آنها آورده سیاسی در داخل آمریکا دارد افزود:  در خصوص مذاکره سوال این است که منافع این برای جمهوری اسلامی چه است و  چرا ایران باید هزینه پیروزی ترامپ در انتخابات آینده را بدهد .

,

 

,

کارشناس مسائل بین الملل  در پایان تاکید کرد: آنچه که رهبری با ان مخالفت مکرده اند مخالفت با مذاکره ای است که واقعی و مبتنی بر مسایل دو جانبه نیست و  آن هم کاملا به نفع طرفی که تعهد برجام را نقص کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه