اخبار داغ

وزیر صنعت:

رشد ۷ درصدی صادرات کشور در سال جاری؛ توجه به صادرات در کنار حفظ بازار داخلی

رشد ۷ درصدی صادرات کشور در سال جاری؛ توجه به صادرات در کنار حفظ بازار داخلی
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه باید در کنار حفظ بازار داخلی به صادرات هم توجه داشته باشیم گفت: در دو ماهه اول امسال صادرات کشور ۷ درصد رشد داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا رحمانی عصر امروز در دیدار نخبگان و سرمایه‌گذاران جنوب استان کرمان با اشارهبه دعوت نمایندگان به این منطقه سفر کردم امیدوارم که این سفر منشأ خیر برکت باشد، اظهار داشت: جنوب کرمان از لحاظ تعداد واحد‌های صنعت و معدنی بسیار کم است و امیدوارم بتوانیم با حل مشکلات این واحد‌ها شاهد افزایش تعداد آنها باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه در وزارتخانه صمت و در حوزه کلان دولت اقدامات مهمی انجام شده که امیدوارم این مصوبات برای مردم به صرفه باشد گفت: در حال حاضر باید به جای سرمایه‌گذاری در مرکز کشور در مناطق دور افتاده سرمایه‌گذاری کرد.

,

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا از امکاناتی که داریم نهایت استفاده را داشته باشیم افزود: تلاش می‌کنیم تا در جنوب کرمان آنچه که برای سرمایه‌گذاری لازم است انجام شود تا سرمایه‌گذاران واقعی تشویق شوند.

,

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران همیشه توقع مادی ندارند باید به آنها دلگرمی داد تا حس کنند که کار آنها مفید است گفت: دستور دادم تا 2 میلیارد تومان به بودجه این منطقه از اختیارت وزارت صنعت و معدن و همچنین 2 درصد از اختیارات مالکیت به این منطقه افزوده شود.

,

رحمانی با اشاره به اینکه مشکلات شهرک‌های صنعتی جنوب کرمان حل می‌شود، بیان کرد: در سال جاری ایمیدرو بودجه‌ای به استان کرمان اختصاص داده که می‌طلبد سهم جنوب استان به طور کلی پرداخت شود.

,

وی با بیان اینکه تیتانیوم کهنوج پروژه‌ای تاریخی است و کم‌کاری‌های آن قابل بخشش نیست افزود: محورهای کاری زیادی در سال جاری در دستور کار قرار دادیم که مهم‌ترین آن بخش معدن است که توجه جدی به این مهم می‌شود.

,

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه اگر از معادن استفاده نکنیم ظلم بزرگی به منطقه کرده‌ایم گفت: هیچ محدودیتی در حوزه معدنی نداریم و هر کس که بخواهد در این حوزه سرمایه‌گذاری کند با تمام توان از آن حمایت می شود.

,

وی با بیان اینکه ایمیدرو باید در این منطقه فعال‌تر شود افزود: اگر چند پروژه مهم به کمک ایمیدرو در این منطقه انجام شود جمعیت زیادی مشغول به کار می‌شوند.

,

رحمانی با اشاره به اینکه به منابع طبیعی احترام می‌گذاریم اما منابع طبیعی هم می‌طلبد با سرمایه‌گذاران مراعات کند که کارهای آنها تعطیل نشود بیان کرد: امسال معادن کوچک جز فعالیت‌های ماست و هر کس که می‌تواند این معادن را احیا کند به‌طور کامل از آنها حمایت می‌شود.

,

وی با بیان اینکه معادن و صنایع معدنی در هر کجا فعال باشد باید چند نکته از جمله به کارگیری نیروی بومی و تامین تدارک از منطقه توجه داشته باشند افزود: گردش مالی شرکت‌ها باید در شهرستان باشد.

,

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در جنوب کرمان تعداد واحدهای تولیدی کم است، گفت: از این رو می‌طلبد تعدادی صنایع نیمه کاره در این منطقه در اولویت قرار داده شود تا همه آنها راه‌اندازی و به چرخه تولید وارد شوند.

,

وی با بیان اینکه باید زمینه صادرات از منطقه ایجاد شود و هرکجا که موانعی وجود دارد پیگیری می‌شود افزود: در تولید محصولات باید به صادرات توجه داشته باشیم.

,

رحمانی با اشاره به اینکه در امسال ضمن حفظ بازار داخل صادرات نیز انجام می‌دهیم گفت: باید مازاد تولید را بررسی کنیم و برای صادرات روی این محصولات تمرکز داشته باشیم.

,

وی با بیان اینکه بانک صنعت و معدن در جنوب کرمان راه‌اندازی می‌شود افزود: در دو ماهه اول امسال صادرات کشور 7 درصد رشد داشته است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه