اخبار داغ

اجاره باغ دربستی بهانه‌ای برای کلاهبرداری

اجاره باغ دربستی بهانه‌ای برای کلاهبرداری
رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری از شهروندان با شگرد درج آگهی دروغین اجاره باغ دربستی در سایت‌های تبلیغاتی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان و درخواست رسیدگی به شکوائیه خود مبنی بر کلاه‌برداری مبلغ 10 میلیون ریال در یکی از سایت‌های تبلیغاتی، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس پلیس فتای استان اصفهان افزود: شاکی پس از مشاهده یکی از آگهی‌ها و تماس با صاحب آگهی، مبلغ 10 میلیون ریال جهت رزرو به حساب صاحب باغ واریز می‌کند که پس از آن شخص مورد نظر پاسخگو نبوده است.

,

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اظهارات شاکی و انجام تحقیقات تخصصی و پلیسی کارشناسان متهم را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

,

مرتضوی بیان داشت: متهم در مواجهه با ادله و مستندات، جرم خود را پذیرفت و عنوان داشت که اجاره باغ دربستی بهانه‌ای برای کلاه‌برداری از شهروندان و کسب درآمد بوده و تصاویر مربوطه را از طریق آگهی‌های مختلف فروش املاک به دست آورده است.

,

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد: همان‌طور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکی و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاه‌برداران نشوند.

,

وی با بیان اینکه رعایت چند نکته ساده می‌تواند از گرفتار شدن در دام این‌گونه کلاه‌برداری‌ها جلوگیری نماید، توصیه کرد: برای اجاره و تنظیم قرارداد به دفاتر املاک و دارای مجوز مراجعه کنید همچنین قبل از مشاهده ملک و تنظیم قرارداد نیاز به پرداخت هیچ‌گونه وجهی تحت عنوان بیعانه نیست و حتماً در مقابل وجوه پرداختی خود رسید دریافت کنید.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه