اخبار داغ

از دست رفتن فرصت‌ها در بازار داغ اختلافات

شهر "زیرآب" زیر سیل 94 ماند، لطفاً نجاتش دهید/پای یک پُل درمیان است

شهر "زیرآب" زیر سیل 94 ماند، لطفاً نجاتش دهید/پای یک پُل درمیان است
چهار سال فرصت زیادی برای پرداخت بدهی هرچند به صورت اقساط بوده ولی بی‌تفاوتی به حل آن، اکنون چنین وضعیت بحرانی را رقم زده و کابوس شهر بدون شهرداری در اذهان شهروندان زیراب جاری شده است.گویا همه چیز از یک پل غیراصولی شروع شد، پلی که نمی‌دانیم چرا توان دل کندن از آن را نداشتند و باقی ماند تا خانه‌ها را ویران کند و به بی‌تدبیری مسئولان شهری ریش‌خند زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ،کش‌وقوس‌های دوره پنجم شورای اسلامی و شهرداری‌ها، داستان دنباله‌داری شده که در هر گوشه از استان به گونه‌ای روایت می‌شود و شهروندان در نقاط مختلف شاهد مسائل حاشیه‌ای حاکم بر شورا و شهرداری هستند، مسائلی که زمان را معطل خود کرده و خدمت‌رسانی را درگیرودار حواشی بی‌رنگ می‌کند.

شورای اسلامی شهر زیراب و شهرداری آن نیز بی‌نصیب از این آشفتگی‌ها نمانده‌اند، آشفتگی که در زیراب این‌بار رنگ متفاوتی به خود گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,

*کشمکش‌های شورا و از دست رفتن فرصت‌ها

, *کشمکش‌های شورا و از دست رفتن فرصت‌ها, *کشمکش‌های شورا و از دست رفتن فرصت‌ها, *کشمکش‌های شورا و از دست رفتن فرصت‌ها,

مردم شهر شاهد کشمکش‌های زیادی بوده‌اند، انتخاب پر سر و صدای شهردار، طومارهایی که رنگ اختلاف داشتند، بازی ۳ به ۲ اعضای شورا و نبود اتحاد، اختلافات، استیضاح شهردار و رد آن، بازنشستگی شهردار، اتحاد غیرمنتظره در انتخاب شهردار بعدی که یکی از اعضای فعلی  شورای شهر است روایت خلاصه وضعیت دوره پنجم در شهر زیراب است که به همین جا ختم نشد، اکنون مردم شاهد مشکل پیچیده‌تری هستند.

*مسدود شدن حساب شهرداری زیراب و توقیف ماشین آلات سنگین آن بر اثر خسارت سیل سال ۹۴

مسدود شدن حساب شهرداری زیراب و توقیف ماشین آلات سنگین آن غمی بزرگ بر چهره شهر نشانده است، تصور شهر بدون شهرداری در زیراب درحال تداعی است، خسارت سیل سال ۹۴ اکنون در گذر زمان به گره بازنشدنی تبدیل شده که گشایش آن فقط درصورت قبول توافق شاکی است.

چهار سال فرصت زیادی برای پرداخت بدهی هرچند به صورت اقساط بوده ولی بی‌تفاوتی به حل آن، اکنون چنین وضعیت بحرانی را رقم زده و کابوس شهر بدون شهرداری در اذهان شهروندان زیراب جاری شده است.

علی سبحانی، رئیس شورای اسلامی شهر زیراب طی گفت‌و‌گویی با خبرنگار ما به  بدهی چند میلیاردی شهرداری زیراب اشاره و اظهار کرد: خسارت سیل سال ۹۴ باعث شد شهرداری زیراب محکوم به پرداخت خسارت چند میلیاردی شود، اگرچه پیگیری‌هایی داشته‌ایم ولی متاسفانه نتوانستیم خسارت شاکیان را پرداخت نماییم، درنهایت وضعیت اینگونه رقم خورد و قاضی دستور مسدود شدن حساب و توقیف ماشین آلات سنگین را داد.

*وضعیت نابسامان در زیراب

وی با بیان اینکه وقتی حساب و ماشین آلات توقیف است عملاً شهرداری کارهایش قفل می‌شود و افزود: فعلاً با وضعیت نابسامان شهری مواجه هستیم، با این وضعیت عملاً و تقریباً کارهای شهرداری قفل شده است، وقتی حساب مسدود و ماشین آلات توقیف می‌شود یعنی همه چیز توقیف است، اگرچه امکان توقیف ساختمان وجود ندارد ولی وضعیت خوبی نداریم، حقوق کارگران و کارمندان نیز پرداخت نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زیراب با بیان اینکه شهرداری توان پرداخت بدهی را ندارد، افزود: به مراجع مختلفی مراجعه کردیم، می‌گویند محکوم شده‌اید و باید خودتان پرداخت کنید ولی ما توان پرداخت نداریم، شاکی هم مهلتی نمی‌دهد، صحبت‌هایی با قاضی داشته‌ایم تا کارهایی انجام شود.

سبحانی خواستار رسیدگی مسئولان و مدیران برای حل آن بدهی شد و خاطرنشان کرد: اگرچه حساب فعلاً باز شده ولی موجودی از سوی دادگستری به شاکیان داده شد و یک سری ماشین آلات را در مزایده برای فروش گذاشته‌ایم تا بخشی از خسارت پرداخت شود ولی با این حال باید بدانیم میزان بدهی ۸۰ درصد بودجه سالانه شهرداری است و از پس آن برنمی‌آئیم و از همه مسئولان درخواست داریم کمک کنند تا شهر زیراب از این وضعیت بحرانی نجات یابد.

احمد محمدی تازه‌آبادی، رئیس دادگستری شهرستان سوادکوه طی گفت‌وگویی با خبرنگار ما ضمن ابراز تأسف از وضعیت فعلی شهرداری زیراب اظهار کرد: در مدت زمانی که در شهرستان مسئولیت دارم تاکنون شهرداری زیراب یک شهردار کاربلد، مطلع به امورات شهری و برنامه ریزی شهری و قوانین و مقررات نداشته است، ما در شهرداری زیراب کار زیربنایی که یک درآمد پایدار و ثابت ایجاد کند نداریم.

*اصلی‌ترین دلیل تخریب ساختمان‌ها در سیل ۹۴

وی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل تخریب ساختمان‌ها در سیل سال ۹۴ را مربوط به پلی دانست که حتی آب منطقه‌ای نیز درباره آن به شهرداری هشدار داده بود و تصریح کرد: متاسفانه شورای شهر سابق نظارت خوب و درستی نسبت به شهرداری نداشته بودند، سیلی که ساختمان را خراب کرد به خاطر وجود پلی بود که سال‌ها پیش باید برداشته می‌شد.

رئیس دادگستری شهرستان سوادکوه خاطرنشان کرد: حتی شرکت آب منطقه‌ای نیز به شهرداری اعلام کرده بود این پل باید برداشته شود هم خطر دارد و هم دهانه مناسبی نداشت، درواقع یکی از علت‌های اصلی و مهم وجود همین پل بوده است و از شورای فعلی انتظار نظارت مناسب بر عملکرد شهردار و شهرداری می‌رود.‌

محمدی تازه‌آبادی با بیان اینکه جان و مال مردم امانت است و کسی که مجوز ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه را داده خودش می‌بایست پاسخگو باشد، افزود: در سال‌های گذشته نامه‌ای از ناحیه شرکت آب منطقه‌ای به شهرداری زیراب مبنی بر برداشتن پل قدیمی به علت ناامن بودن آن داده شد، ولی شهرداری زیراب جدی نگرفت، اگر اتفاق در شب می‌افتاد جان مردم در خطر بود.

*بدهی ۹ میلیاردی شهرداری زیراب

وی تصریح کرد: کسی که در حریم و بستر رودخانه مجوز ساخت و ساز می‌دهد خودش متخلف است، وقتی می‌خواهید مجوز بدهید باید از آب منطقه‌ای استعلام بگیرید ولی اکنون که مجوز دادید باید امنیت را با ایجاد سد برقرار می‌کردید تا این اتفاق را شاهد نباشیم.

رئیس دادگستری شهرستان سوادکوه بدهی حدود ۶ میلیاردی سال ۹۴ را در حال حاضر حدود ۹ میلیارد بیان کرد و افزود: محکومیت سال ۹۵-۹۴ حدود ۶ میلیارد بود ولی اکنون در سال ۹۸ به دلیل تاخیر در پرداخت به حدود ۹ میلیارد رسیده است، این محکومیت سال ۹۵ قطعی شد ولی فکری به حالش نکردند، در سال ۹۷ نیز چندین بار با شهرداری نامه‌نگاری کردیم تا فکری برای این قضیه داشته باشند حتی در خود شهرداری زیراب با حضور فرماندار و اعضای شورای شهر جلسه‌ای داشته‌ایم و قرار بود توافقاتی باشد که محکوم له قبول نکرد.

*دادگستری حامی بیت‌المال و حقوق ضایع شده مردم

محمدی تازه‌آبادی، دادگستری را حامی بیت‌المال و حقوق ضایع شده مردم دانست و افزود : اگر جایی از بیت المال حق مردم ضایع شود باید ورود پیدا کنیم. ما تذکرات جدی به شهرداری زیراب دادیم ، قبل و بعد عید نیز با شهردار صحبت کردیم ولی فایده نداشت و مجبور شدیم حکم را اجرا کنیم. اگرچه ماشین آلات توقیف شده برای مزایده در فروش گذاشته شد ولی حتی مقدار یک سوم بدهی هم نمی‌شود . بنابراین شورای شهر باید فکری برای حل این قضیه داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه کمک خود را دریغ نمی‌کنیم ولی هر کسی که در دوران مسئولیت خود کوتاهی کرده باید پاسخگو باشد عنوان کرد : ما کمک خواهیم کرد و قطعاً نمی‌گذاریم حداقل امورات شهری متوقف شود اما خودشان هم باید به فکر خود باشند چرا که در صورت حل نشدن در آینده مشکلات بیشتر می‌شود، اگر مشخص شود در آن زمان امور آب منطقه‌ای به شهرداری نامه نوشته و در آن زمان شهردار توجه نکرده و یا سهل انگاری داشت، مسئولیت متوجه آن است و باید پاسخگو باشد، اگر ادعایی وجود دارد قابل رسیدگی است، هرکسی که مسئولیت دارد باید پاسخگوی زمان خود باشد.

محمدی تازه آبادی در پایان با بیان اینکه شهرداری توان پرداخت یکباره بدهی را ندارد بنابراین پیشنهاد دادند با توافق به صورت اقساط پرداخت شود، افزود: پیشنهاد دادیم جلساتی با شاکیان داشته باشند و به توافق برسند ماهیانه مبلغی پرداخت شود، اگر همان زمانی که رأی قطعی شده بود تلاش می کردند اکنون شاهد چنین وضعیتی نبودیم.

*فرصت‌هایی که از دست رفت، فرصتی که هست

شهرداری زیراب دچار بحران شده است، بحرانی که تاخیر در حل آن وضعیتی بدتر به بار خواهد آورد، فرصت‌های که دوره چهارم و پنجم از دست دادند اکنون به گره تبدیل شده است، یادگاری سنگین دوره چهارم فرصت پیدا کردن راه حل داشت ولی زمانی که به دوره پنجم سپرده شد در بازار داغ اختلافات و نبود اتحاد پررنگ‌تر شده و گریبان گیر شورا و شهرداری فعلی شده است.

گویا همه چیز از یک پل غیراصولی شروع شد، پلی که نمی‌دانیم چرا توان دل کندن از آن را نداشتند و باقی ماند تا خانه‌ها را ویران کند و به بی‌تدبیری مسئولان شهری ریش‌خند زند.

پس از حادثه نیز برای پرداخت محکومیت قدمی جدی برداشته نشد چرا که شواهد نشان می‌دهد اگر قدمی جدی برداشته می‌شد اکنون شهرداری یک شهر در هاله‌ای از ابهام نبود.

به گزارش بلاغ، امید است درخواست  کمک مسئولان شهری بی پاسخ نماند و شورا و شهرداری نیز برای توافق با شاکیان قدم‌هایی بردارند و هرچند اقساطی پرداخت نمایند، شهر زیراب را باید نجات داد، شهری که شهروندانش خسته از فراز و نشیب‌ها و حواشی هستند.

انتهای پیام/

,
,
, *مسدود شدن حساب شهرداری زیراب و توقیف ماشین آلات سنگین آن بر اثر خسارت سیل سال ۹۴, *مسدود شدن حساب شهرداری زیراب و توقیف ماشین آلات سنگین آن بر اثر خسارت سیل سال ۹۴,
,
,
,
,
,
,
,
, *وضعیت نابسامان در زیراب, *وضعیت نابسامان در زیراب,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *اصلی‌ترین دلیل تخریب ساختمان‌ها در سیل ۹۴, *اصلی‌ترین دلیل تخریب ساختمان‌ها در سیل ۹۴,
,
,
,
,
,
,
,
, *بدهی ۹ میلیاردی شهرداری زیراب, *بدهی ۹ میلیاردی شهرداری زیراب,
,
,
,
,
,
, *دادگستری حامی بیت‌المال و حقوق ضایع شده مردم, *دادگستری حامی بیت‌المال و حقوق ضایع شده مردم,
,
,
,
,
,
,
,
, *فرصت‌هایی که از دست رفت، فرصتی که هست, *فرصت‌هایی که از دست رفت، فرصتی که هست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه