اخبار داغ

فشار خون علت وقوع ۵۰ درصد سکته ها

فشار خون علت وقوع ۵۰ درصد سکته ها
مدیر پرستاری یکی از بیمارستان های غرب تهران، با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، گفت: فشار خون علت وقوع ۵۰ درصد سکته های مغزی و قلبی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه حبیبی به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در بیمارستان پیامبران اشاره کرد و افزود: همزمان با سراسر کشور، کنترل فشار خون مراجعان و پرسنل و کادر بیمارستان در دستور کار قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با اشاره به ایجاد ۱۴ ایستگاه در بخش های مختلف بیمارستان، گفت: از ۱۸ تا ۲۱ خرداد ۹۸، فشار خون ۱۰۶۶ نفر از مراجعان و پرسنل اندازه گیری شد که ۱۰ درصد موارد نیاز به ارجاع فوری و غیر فوری به پزشک داشتند.
,
 
,
حبیبی، یکی از برنامه های این بیمارستان در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم عنوان کرد و افزود: آموزش چهره به چهره مراجعان در راستای اصلاح سبک زندگی، یکی از برنامه های سلامت محور در این بیمارستان است که دنبال می شود.
,
 
,
مدیر پرستاری بیمارستان، ادامه داد: آنچه مسلم است، اینکه علت ۵۰ درصد سکته های مغزی و قلبی، عامل فشار خون است که ما می توانیم با شناسایی افراد مبتلا به فشار خون، از وقوع این عارضه ها پیشگیری کنیم.
,
 
,
وی با اشاره به هزینه های سنگین درمان بیماری ها، از اقدام وزیر بهداشت برای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، به نیکی یاد کرد و افزود: قطعاً، پیشگیری کم هزینه تر از درمان است. از همین رو، با اجرای چنین طرح ها و برنامه هایی می توان به ارتقای سطح سلامت جامعه و کاهش هزینه های درمان، کمک کرد.
,
 
,
حبیبی گفت: بررسی ها نشان می دهد که ۸۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال دچار فشار خون هستند. همچنین، ۵۰ درصد افراد بالای ۶۵ سال نیز گرفتار این عارضه هستند.
,
 
,
وی با اشاره به این مطلب که فشار خون هیچ علامتی ندارد و همین مسئله باعث می شود از ابتلای به آن بی خبر باشیم، افزود: با آموزش و اطلاع رسانی، می توان زمینه ترغیب و توجه مردم به این قبیل بیماری ها رو فراهم کرد.
,
 
,
منبع: مهر 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه