اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد در واکنش به مواضع رهبر انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن:

مذاکره تاکنون جز خسارت چیزی برای مردم ایران نداشته است/ مواضع عزتمندانه رهبر انقلاب نقشه جریان غربگرا را خنثی کرد

مذاکره تاکنون جز خسارت چیزی برای مردم ایران نداشته است/ مواضع عزتمندانه رهبر انقلاب نقشه جریان غربگرا را خنثی کرد
عضو هیئت علمی دانشگاه یزد گفت: تجربه نشان داده که مذاکره چیزی جز خسارت برای مردم ایران به دنبال ندارد و ما در جریان برجام شاهد بودیم که طرف مقابل ما به هیچ چیزی پایبند نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا اکبر غفوری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در واکنش به سخنان انقلابی و عزتمندانه رهبر انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن گفت: یکی از چالش‌های بزرگ انقلاب اسلامی نفوذ جریان غربگرای اشرافی نجومی‌بگیر در بخشی از حاکمیت کشور است، که این جریان معتقد است بدون روابط حسنه با غرب امکان پیشرفت وجود ندارد و این یکی از مبانی فکری این جریان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی ادامه داد: این جریان معتقد است که رابطه با امریکا امری لازم و ضرروی است چرا که از دیدگاه آن‌ها این مذاکره باعث تقویت تولید داخلی، تسریع رشد اقتصادی کشور و افزایش صادرات و ارتقا رقابت در اقتصاد کشور می‌شود.

,

تجربه نشان داده که مذاکره برای مردم ایران چیزی جز خسارت ندارد

, تجربه نشان داده که مذاکره برای مردم ایران چیزی جز خسارت ندارد, تجربه نشان داده که مذاکره برای مردم ایران چیزی جز خسارت ندارد,

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد افزود: غربگرایان با دیدگاه افراطی که دارند همه مسائل کشور را به بحث مذاکره نسبت می‌دهند؛ از نگاه آن‌ها مذاکره باعث بهبود عملکرد آموزش و پرورش، تسهیل ازدواج جوانان و کاهش بیکاری می‌شود، آن‌ها حتی آب خوردن مردم را هم به مذاکره با غرب گره زده بودند.

,

غفوری تأکید کرد: اما تجربه نشان داده که مذاکره چیزی جز خسارت برای مردم ایران به دنبال ندارد و  ما در جریان برجام شاهد بودیم که طرف مقابل ما به هیچ چیزی پایبند نیست.

,

وی عنوان کرد: بیانات قاطعانه دیروز رهبر انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن برخاسته از تجربه تاریخی ایران و مستند به آیات و روایات و سیره ائمه اطهار علیهم‌السلام و ناظر به تجربه برجام بود.

,

این تحلیلگر سیاسی اضافه کرد: رهبر انقلاب در دیدار روز گذشته، دشمنی مبنایی و عمیق دولت آمریکا با مردم ایران را یادآوری کردند و حتی این مهم را هم گوشزد کردند که همان اوباما که برجام را امضا کرده بود، اولین بار آن را نقض کرد.

,

غفوری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در جریان مذاکرات برجام به طور مکرر نسبت به عدم اعتماد به آمریکا تاکید کرده بودند و امروز نیز در دیدار با نخست وزیر ژاپن بار دیگر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را یادآوری کردند.

,

تجربه برجام بی‌فایده بودن مذاکره را ثابت کرد

, تجربه برجام بی‌فایده بودن مذاکره را ثابت کرد, تجربه برجام بی‌فایده بودن مذاکره را ثابت کرد,

وی تأکید کرد: تجربه برجام یکبار دیگر عمق دشمنی آمریکا با ملت ایران را نشان داد و باز هم ثابت کرد که مسئله هسته‌ای صرفا یک بهانه است.

,

استاد دانشگاه یزد تصریح کرد: تجربه برجام نشان داد که ما حتی اگر به خاطر مصلحت‌اندیشی در قبال امریکا انعطاف داشته باشیم، باز هم نه تنها دشمنی امریکا کمتر نمی‌شود بلکه گستاخ‌تر و پرورتر می‌شود.

,

غفوری بیان کرد: تاریج نشان داده است که هر جا که ما یک قدم عقب گذاشته‌ایم، دشمن پروتر و گستاخ‌تر شده است به طوری که در زمان دولت اصلاحات هم که رویکرد دولت سازش بود، اما آمریکایی‌ها ایران را محور شرارت خواندند.

,

وی با اشاره به آیه «و قاتلو ائِمه الکفر لا ایمان لهم ... با پیشوایان کفر بجنگید، چرا که آنان را هیچ پیمانى نیست» گفت: قرآن به ما می‌گوید با رهبران کفر بجنگید چرا که این‌ها در وعده‌ها و پیمان‌هایشان صادق نیستند.

,

این کارشناس سیاسی ادامه داد: قرآن صراحتا به ما یاد داده که اگر طرف حساب شما شیطان است نباید با او مذاکره کنید بلکه باید به طرف او سنگ پرتاب کنید، همچنان‌که ما هنگام حج می‌بینیم که حاجی‌ها به طرف شیطان سنگ می‌زنند که این در واقع سیره و روش حضرت ابراهیم در مقابله با شیطان بود و حالا هم که امریکا شیطان بزرگ است.

,

غفوری اظهار داشت: امام خمینی(ره) بارها آمریکا را شیطان بزرگ، تروریست بالذات و ام‌‌الفساد قرن دانسته اند و فرمودند: ما تا آخر عمر با امریکا مبارزه می‌کنیم و تا او را سر جایش ننشانیم دست برنمی‌داریم.

,

وی اضافه کرد: حضرت امام همچنین فرمودند: «ممکن است بعضی‌ها که این چیزها را ندیده‌اند با خود بگویند خوب با قدرت‌ها باید ساخت، ولی باید بدانند که سازش امروز نابودی تا آخر است، دفن اسلام است تا آخر دنیا، مردم باید محکم بایستند و از اسلام و کشور دفاع کنند و از توطئه‌ها هراس به خود راه ندهند که اگر کمی عقب بنشینند، باید دست از اسلام بکشیم و تکلیف ما خلاف این است.»

,

مواضع قاطعانه رهبر انقلاب نقشه غربگرایان را خنثی کرد

, مواضع قاطعانه رهبر انقلاب نقشه غربگرایان را خنثی کرد, مواضع قاطعانه رهبر انقلاب نقشه غربگرایان را خنثی کرد,

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد افزود: عجیب است که وقتی آمریکا صراحتا دشمنی‌اش را با ملت ایران اعلام می‌کند و حتی برای مقابله با ایرانی‌ها بودجه اختصاص می‌دهد اما باز هم عده‌ای در داخل ذلیلانه به این دشمن چشم دوخته‌اند.

,

غفوری خاطرنشان کرد: در جریان برجام رهبر انقلاب ضمن اینکه بر خوشبین نبودن به مذاکره تاکید کرده بودند، گفته بودند اگر می‌خواهید مذاکره کنید حتما باید تضمین‌های لازم را بگیرد اما متاسفانه جریان غربگرا که اعتقادی به این مسائل ندارند رفتند مذاکره کردند و خسارت‌های فراوانی بر کشور و مردم تحمیل شد.

,

وی با اشاره به مواضع قاطع رهبر انقلاب در واکنش به پیام ترامپ، بیان کرد: بیانات قاطعانه و سراسر عزت رهبر انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن در پاسخ به رییس جمهور آمریکا، آب پاکی را روی دست غرب‌گرایان ریخت و در واقع نقشه آن‌ها را نقش بر آب کرد.

,

این تحلیلگر سیاسی تشریح کرد: غربگرایان در جریان سفر نخست وزیر ژاپن و وزیر خارجه آلمان به ایران، جنگ روانی و فضاسازی به راه انداختند و تلاش کردند تا با کاهش تصنعی قیمت‌ها اینطور وانمود کنند که هنوز هم می‌توان به مذاکره با امریکا امیدوار بود.

,

غفوری ادامه داد: این البته ادامه همان سیاست و خدعه‌ای است که آن‌ها قبلا نیز با ایجاد دوگانه تصنعی جنگ و مذاکره به کار برده بودند، اما باید گفت این‌بار مردم هم تا حدی دست آن‌ها را خوانده‌اند.

,

وی در پایان گفت: ما تا کنون به هرچیز اعم از توان هسته‌ای، پیشرفت‌های علمی و فنآوری، پیشرفت‌های نظامی، عزت بین‌المللی و منطقه‌ای و ... دست یافته‌ایم همه در سایه مقاومت بوده است، مقاومتی که پشتوانه دینی، تاریخی و منطقی دارد و در ادامه هم با ادامه این مسیر مقاومت می‌توانیم به دستاوردهای فراوانی برسیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه