اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه استان کرمان تأکید شد؛

ولایت فقیه با اقتدار مقابل توطئه دشمن ایستاده است/ اندیشه و تفکر مقاومت، قدرتمندترین سلاح ملت ماست

ولایت فقیه با اقتدار مقابل توطئه دشمن ایستاده است/ اندیشه و تفکر مقاومت،  قدرتمندترین سلاح ملت ماست
آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

امام جمعه کرمان: رهبری کشور را در فتنه 88 نجات داد/ ولایت فقیه با اقتدار مقابل توطئه دشمن ایستاده است

, امام جمعه کرمان: رهبری کشور را در فتنه 88 نجات داد/ ولایت فقیه با اقتدار مقابل توطئه دشمن ایستاده است,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه آینده ما در گرو رعایت تقوای الهی است و با تقوا باید زمین دل را از علف‌های هرز پاک کرد، گفت: قرآن خبر از سه تحول عظیم در آستانه قیامت می‌دهد.

,

وی ادامه داد: نخستین تحول در زمینه طبیعت و تحول دوم در وجود انسان‌هاست که یک تحول بسیار عظیم بوده و محور سوم تحولات، حسابرسی با دقت بر اعمال و رفتار ما انسان‌ها قبل از قیامت است.

,

امام جمعه شهر کرمان ابراز کرد: حادثه‌ای بسیار کوبنده و بزرگ در آستانه قیامت به‌وقوع می‌پیوندد که قابل تصور نیست و البته علم انسان نیز این حادثه را تایید کرده است.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه قیامت اتفاق می افتد و ما باید به فکر آخرت خود باشیم، عنوان کرد: در نگاه دینی سه مقام نبوت و رسالت، امامت و ولایت جامعه اسلامی  و مقام سوم اسلامی است.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: هر سه مقام مورد تائید و تاکید اسلام است و در زمان غیبت ولایت و زعامت جامعه برعهده فقیه عادل جامع‌الشرایط اسلامی یعنی ولایت‌ فقیه است.

,

امام جمعه شهر کرمان با بیان اینکه مقام معظم رهبری راه امام راحل را ادامه دادند که با شجاعت تمام جریان طاغوت و استبداد را از کشور بیرون کرد، ابراز کرد: برکات امامت و ولایت‌فقیه را بارها در کشور دیده‌ایم؛ در فتنه 88 که عده‌ای لغزیدند، امام جامعه مانند کوهی مقابل فتنه ایستاد و جامعه را از فرو رفتن نجات داد.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: در فتنه 88 جریان منحرفی جامعه را به سمتی می‌برد که از فتنه خطرناک‌تر بودو در آن شرایط مقام معظم رهبری کشور را نجات داد.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با تأکید بر اینکه آمریکا جنگ روانی علیه کشور را آغاز کرده و هر روز افرادی را می‌فرستد تا دوباره مذاکره کند، اظهار کرد: اما ولایت‌فقیه با اقتدار مقابل این توطئه دشمن ایستاده است و با تیزهوشی تمام این توطئه‌ها خنثی شده است.

,

امام جمعه نودژ منوجان: اندیشه و تفکر مقاومت ، قدرتمندترین سلاح ملت ماست/ترامپ در جایگاه و حد و اندازه ای نبود و لیاقت نداشت که رهبری عزیز ما جواب پیام او را بدهد/

, امام جمعه نودژ منوجان: اندیشه و تفکر مقاومت ، قدرتمندترین سلاح ملت ماست/ترامپ در جایگاه و حد و اندازه ای نبود و لیاقت نداشت که رهبری عزیز ما جواب پیام او را بدهد/,

حجت الاسلام و المسلمین رضا احمدی نیک امام جمعه بخش آسمینون منوجان در تبیین رهنمودهاى مقام معظم رهبرى در سى امین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) گفت:مسئله اول در خصوص اندیشه و تفکر و باور مقاومت است که امروز اگر همه مردم و مسئولین باور داشته باشند قطعا اندیشه مقاومت ،قدرتمندترین سلاح یک ملت است و نکته دیگر اینکه دشمن به خوبی واقف است که این سلاح مقاومت چقدر قدرتمند و کارساز است لذا به دنبال این است که این سلاح را به هرشیوه ای از دست ملت ایران در بیاورد پس مسئله مهم تر و رمز موفقیت پیروزی تفکر مقاومت ،شناخت و توجه به ترفندها و نقشه های دشمن برای تضعیف اندیشه مقاومت است و امروز یکی از این ترفندها مترادف کردن آن با جنگ است بدین معنا که اگر مقاومت کنید جنگ و خونریزی می شود لذا روی این نقشه و ترفند کار می کنند.

,

وی افزود: مهم‏ترین جریان‏ هاى مخالف رویکرد مقاومت شامل شیفتگان و غربزده‏ هایى که تفوق غرب و تحقیر دیگران در برابر آن‏ را یک اصل مى ‏دانند. لذا امکان ایستادگى و مقاومت در برابر آن‏ ها را ناممکن فرض مى‏ کنند. ، دسته دوم مرعوبان و ترسوهایى هستند که از نتیجه مقابله با غرب و زورگویان بیمناک و ایستادگى در دشمن را خطرناک توصیف مى ‏کنند، در گروه سوم کسانى قرار دارند که مزیت نسبى خویش بر دیگران را در تعامل با غرب دانسته و البته از این ‏راه منفعت نیز مى‏ برند و گروه چهارم کسانى هستند که در سایه حمایت غرب به حیات سیاسى خود ادامه داده و از قِبَل دشمنى با جمهورى اسلامى، ارتزاق مى‏ کنند.

,

احمدی نیک تاکید داشت: ادله عقلى، دلایل منطقى، مستندات تاریخى زیادى وجود دارد که اثبات مى‏ کند مقاومت به معنا و مفهوم جنگ نیست. برخى از این دلایل عبارتند از :حضرت امام به ‏عنوان اسوه مقاومت، جنگ‏ طلب نبودند،تعریف مقام معظم رهبرى از مقاومت، عبور از موانع است،انقلاب اسلامى در طول چهل سال مقاومت، جنگ افروز نبوده است،مقاومت، واکنش ملت ‏ها به زورگویى غربى ‏هاست‏،سازش موجب افزایش خوى وحشیانه دشمن شده است،تجربه مقاومت بیانگر پیروزى ملت‏ هاست،در جنگ اراده ‏ها، تفکر مقاومت تنها راه پیروزى است،مقاومت نه تنها جنگ افروزى نیست، بلکه بازدارنده نیز هست، نظریه مقاومت در عرصه داخلى نیز راهگشاست و البته هزینه ‏هاى مقاومت از سازش کمتر است.

,

خطیب جمعه نودژ با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن و وزیرخارجه آلمان به ایران گفت: همانطور که زیاده گویی های وزیرخارجه آلمان نشان داد که دستان اروپا از هرگونه برنامه و اقدام عملی خالی ا‌ست آمریکا هم نشان داد که با فرستادن نخست وزیر ژاپن حرف تازه ای برای گفتن ندارد .

,

امام جمعه نودژ با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری و سخنان ایشان مطرح کرد هر نوع مذاکره با رئیس جمهور آمریکا بی فایده است و ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی ندانستند و هیچ پاسخی هم برای او ندارم و نخواهم داد و در واقع ترامپ در جایگاه و حد و اندازه ای نبود و لیاقت نداشت که رهبری عزیز ما جواب پیام او را بدهد.

,

وی با قدردانی از حضور وزیر صمت در منطقه عنوان داشت: امید است حداقل حقوق جوانان بیکار ما از معدن یعنی جذب و بکارگیری آنان استیفا شود.

,

امام جمعه جازموریان رودبار جنوب: ضرورت تحول درنظام مدیریتی کشور با حضور جوانان امر جدی است

, امام جمعه جازموریان رودبار جنوب: ضرورت تحول درنظام مدیریتی کشور با حضور جوانان امر جدی است ,

حجت الاسلام والمسلمین بامری امام جمعه بخش جازموریان در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: ملت ایران برای استمرار حرکت درمسیرانقلاب اسلامی نیازمند توجه به قدرت بازدارندگی همه جانبه است،و هدف ما ازمقاومت چهل ساله همین امر است، این قدرت بازدارندگی باید طوری جامع باشد که دشمن را از تعرض به ملت ایران منصرف کند.

,

وی ادامه داد: استمرار حرکت در مسیر انقلاب تحول در رفتار وعمل مسئولان و مردم  است مواجهه ی ما بامسائل و دشمنان باید شجاعانه باشد نه مرعوبانه امیدوارانه باشد نه مأیوسانه، عاقلانه باشد نه هیجانی و احساسی و مبتکرانه باشد نه انفعالی.

,

 حجت الاسلام بامری شرط دیگر برای استمرار حرکت در مسیر انقلاب توجه به ترفند دشمن برای ضعیف کردن اندیشه مقاومت دانست و خاطرنشان کرد:  دشمن به دنبال شکستن مقاومت است چونکه قویترین صلاح یک ملت مقاومت است  با بصیرت و هوشیاری باید کاری کرد که گفتمان مقاومت از ترفنددشمن مصون بماند  شما مشاهده کردید امروز دشمن باشگردهای مختلف میخواهد به قدرت مقاومت ضربه بزند.
 

,
,

وی با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد وبیان داشت: رهبر انقلاب به پیام ترامپ صریح و شفاف و قاطع و علنی پاسخ داد تا همگان بدانند  آن کسی که در ظاهر ندای جنگ بلند کرده اما در پشت پرده دارد برای مذاکره التماس میکند اما این التماس کافی نیست باید کارهای بیشتری انجام دهند و هزینه کارهایی که کردند را باید بدهند به ما میگویند با ما مزاکره کنید و پیشرفت کنید،حرف بسیار خنده آوری است اثر مذاکره با شمارو آوردیم.

,

خطیب جمعه بخش جازموریان گفت: از شروط استمرار حرکت در مسیر انقلاب اتفاقا نزدیک نشدن و دوری کردن از امریکاست چراکه آمریکا در هرجایی وارد شد فاجعه درست شد  قدم آمریکا نحس و نامبارک است و حضور درصحنه عامل دیگری است که برای استمرار در مسیر انقلاب نیاز داریم,حضوری که همیشه محاسبات دشمن رابه هم ریخته است،ضرورت تحول درنظام مدیریتی کشور با حضور جوانان عزیز یک امرجدی است.

,

وی همچنین بااشاره به جاده پرتردد وپرخطروتصادف خیز  رودبار به زهکلوت ازمتولیان امر اقدام جدی رابرای کاهش خطرات تصادفات  خواستار شد و بیان کرد: که کمترین اقدام تعریز جاده است ان شاالله شاهد تصادف ومرگ میر نباشیم.

,

 امام جمعه بخش حازموریان با اشاره به فصل گرما و بالارفتن مصرف انرژی افزود: مصرف زیاد انژری در تابستان ممکن است مشکلاتی را برای  مردم عزیز ایجاد کند، ازجمله افت ولتاژ و قطع احتمالی برق  از مردم عزیز درخواست میکنیم تابامصرف صحیح وتوجه به ساعات پرمصرف هم حفظ در منابع  ملی وهم کمک به صرفه جویی درسرمایه خود جلوی اسراف و خطرهای احتمالی روبگیرند و از متولیان امر هم درخواست میشود نسبت به شناسایی ورفع مشکلات محله ها روستاها  اقدام کنند کما اینکه مامورین زحمت کش برق  همیشه تلاش کردندوتلاش میکنند که زحماتشان شایسته قدردانی هم هست.

,

وی در پایان به مساله افت ملخ صحرایی در این منطقه اشاره و عنوان کرد: برای مبارزه با افت ملخ تلاشهای زیادی درجنوب کرمان و بخش جازموریان شد اما موفقیت دراین امر نیازمند همکاری و همگامی همه دستگاها و نهادهای تاثیر گذار است در مبارزه بااین آفت نیازمند بسیج همگانی هستیم ان شاالله بابه  کارگیری همه ظرفیتها اقدام به مبارزه بااین آفت شود تا تاثیرگذار باشد.

,

امام جمعه ریگان: آنچه که توانسته آمریکایی ها را به زانو در بیاورد مقاومت است/دروغگوترین رئیس جمهور آمریکا ترامپ است

, امام جمعه ریگان: آنچه که توانسته آمریکایی ها را به زانو در بیاورد مقاومت است/دروغگوترین رئیس جمهور آمریکا ترامپ است,

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان اظهار داشت:کسانی که در یک سال پیش شرط و شروط می گذاشتند برای مذاکره امروز بعد از یک سال می گویند ما حاضریم بدون پیش شرط با جمهوری اسلامی مذاکره کنیم،مذاکره بر سر چه چیز است؟ آیا مگر تا بحال مذاکره ای نشده است.

,

وی در ادامه بیان کرد:اگر مذاکره بر سر مسائل موشکی ایران باشد که رهبر معظم انقلاب به صراحت فرمودند بر سر مسائل ناموسی کشورمذاکره صورت نخواهد گرفت و هیچ مسئولی هم در جمهوری اسلامی حاضر نیست با مذاکره موشکی ناموس این ملت را به تاراج و در اختیار اجانب قرار دهد.

,

وی افزود:ما به هیچ وجه تجربه ی تلخ مذاکره چند سال اخیر با آمریکا را تکرار نخواهیم کرد. صداقت در میان مقامات آمریکایی وجود ندارد،امروز تحلیلگران آمریکایی میگویند دروغگوترین رئیس جمهور آمریکا ترامپ است.

,

خطیب جمعه ریگان تصریح داشت:کسی که روزی ۸ دروغ میگوید این اصلا صداقت ندارد و به آن نمیشود اعتماد کرد.آقا فرمودند من شخص ترامپ را شایسته ی هیچ پیامی نمیدانم و هیچ پاسخی هم برای او ندارم.

,

رنجبر ماهانی در ادامه با بیان اینکه فریب لبخند دشمن را نباید خورد،افزود:حالا که آمریکا حاضر به مذاکره شده امروز برخی ها میگویند آمریکا به التماس افتاده است و ما از این فرصت استفاده کنیم این ساده لوحی است.آمریکایی ها در عین لبخند زدن از پشت خنجر میزنند لذا حضرت آقا آمریکا را عددی حساب نکردند و امام رحمه الله علیه هم فرمودند؛ ما آمریکا را زیر پا خواهیم گذاشت.

,

ایشان بیان داشت:امروز آنچه که توانسته آمریکایی ها را به زانو در بیاورد مقاومت بوده .چهل سال پیش راهپیمایی روز قدس را ملت ایران به فرمان امام رحمه الله علیه کلید زد چند کشور بیشتر ایران را همراهی نکرد اما امروز دستاورد مقاومت و میوه دستچین مقاومت آن شده است که ۱۲۰ کشور جمهوری اسلامی را در راهپیمایی روز قدس با شعارهای استکبار ستیزی علیه آمریکا و اسرائیل همراهی می کنند.

,

وی عنوان کرد:ترس آمریکایی ها از این است که امروز نظام جمهوری اسلامی در منطقه در دلهای ملت های جهان نفوذ کرده و محبوبیت پیدا کرده است.

,

امام جمعه ریگان در ادامه همچنین اشاره ای داشتند به برگزاری سه نشست ضد ایرانی در مکه معظمه و یاد آور شدند: عربستان سعودی در هفته های گذشته میزبان سه نشست اضطراری در مکه بود که با هدف ایران هراسی این سه نشست برنامه ریزی شده بود.

,

وی افزود:پادشاه سعودی در این سه نشست اولا ایران را متهم به دخالت در منطقه کرده و ثانیا از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواسته است که با ایران مقابله کنند.

,

رنجبر ماهانی ادامه داد:در این نشست که به فضل الهی تیر آمریکایی ها و سعودی ها به سنگ اثابت کرد کشورهایی مثل عراق ،سوریه و قطر با بیانیه پایانی مخالفت کردند و قادر به همکاری نشدند و هر از چند گاهی آل سعود با دعوت از چند کشور عربی و کوچک وابسته به پول سعودی در صدد نشان دادن توان خود در اجماع علیه ایران و بدنبال یک عملیات روانی و تبلیغاتی بوده است.

,

امام جمعه ریگان در پایان اشاره داشت به روز تشکیل جهاد سازندگی به فرموده امام رحمه الله علیه و ضمن تبریک این روز به جهادگران عرصه ی جهاد سازندگی،گفت: از طرفی روز بیابان زدایی را در پیش داریم و امیداوریم مسولین مربوطه در جهت بیابان زدایی و از طرفی هم شهرستان ما یک شهرستانی است با توجه به آب و هوای منطقه طوفان و ریز گردها با این بیابان زدایی مبارزه شود.

,

 

,

امام جمعه فهرج: مقاومت و ایستادگی درست ترین تحلیل در مقابل دشمن است

, امام جمعه فهرج: مقاومت و ایستادگی درست ترین تحلیل در مقابل دشمن است,

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه فهرج در بخشی از خطبه های نماز جمعه این هفته به دیدار حضرت آقا با نخست وزیر ژاپن اشاره و اظهار داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، وضعیت کشور ما در درون قابل تغییر است و مشکلات ما هیچ ارتباطی به آمریکا ندارد که بخواهیم پای میز مذاکره با آنها بنشینیم‌.

,

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه آمریکا رو به افول است افزود: کشوری ادعای حل مشکلات ایران اسلامی را دارد که خود با فسادهای متعددی مواجه است و از طرفی بدذاتی این کشور برای ما ثابت شده است و تحت هیچ شرایطی به عقب برنخواهیم گشت.

,

وی همچنین به بهانه آمریکا به داشتن سلاح هسته ای ایران اشاره و خاطرنشان کرد: اولا کشور ما به دنبال این سلاح نیست و آن را حرام میدانیم، ثانیا توان ساخت آن را داریم و ثالثا شما در حد و اندازه ای نیستید که بخواهید جلوی پیشرفت ما را بگیرید.

,

خطیب جمعه فهرج در ادامه ضمن برشمردن فعالیت های اخیر ایران در منطقه که ناتوانی آمریکا در جلوگیری از آنها را به دنبال داشته است، تصریح کرد: مردم بدانید و آگاه باشید مقاومت و ایستادگی درست ترین تحلیل در مقابل دشمن است که منجر به پیشرفت کشور در برهه های مختلف از زمان خواهد شد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه