اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه آذربایحان غربی مطرح شد؛

برخورد رهبر انقلاب با نخست وزیر ژاپن نشانه عزت و اقتدار ایران اسلامی است/ حضور بانوان در ورزشگاه‌ها مشکل شرعی و فقهی دارد

برخورد رهبر انقلاب با نخست وزیر ژاپن نشانه عزت و اقتدار ایران اسلامی است/ حضور بانوان در ورزشگاه‌ها مشکل شرعی و فقهی دارد
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

برخورد رهبر انقلاب با نخست وزیر ژاپن نشانه عزت و اقتدار ایران اسلامی است/ فریب‌ناپذیری رهبری برای دشمنان ثابت شد/ حضور بانوان در ورزشگاه‌ها مشکل شرعی و فقهی دارد

, برخورد رهبر انقلاب با نخست وزیر ژاپن نشانه عزت و اقتدار ایران اسلامی است/ فریب‌ناپذیری رهبری برای دشمنان ثابت شد/ حضور بانوان در ورزشگاه‌ها مشکل شرعی و فقهی دارد, برخورد رهبر انقلاب با نخست وزیر ژاپن نشانه عزت و اقتدار ایران اسلامی است/ فریب‌ناپذیری رهبری برای دشمنان ثابت شد/ حضور بانوان در ورزشگاه‌ها مشکل شرعی و فقهی دارد,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: پاسخ دندان شکن رهبر انقلاب به پیشنهاد مذاکره آمریکا، موجب خواری و ذلت ترامپ و حامیان او شد.
وی، افزود: ترامپ را لایق پیام دادن ندانستند، این یعنی آمریکا و اذناب آمریکا لایق مواجه شدن با ما نیستند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: پاسخ‌های دندان شکن رهبر انقلاب به نخست وزیر ژاپن این نکته را به جهان نشان داد که رهبری انقلاب اسلامی هرگز فریب نمی‌خورند.
وی، ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند که دلیل عدم ساخت و استفاده از بمب اتم از سوی ما بدلیل حرام بودن است نه برای ترس از آمریکا. این همان نقطه قوت نظام ما است.
حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: مقایسه رفتار رهبر انقلاب با برخی مسئولان نشان دهنده فاصله میان ایشان و آقایانی است که خود را سیاستمدار می‌دانند.
وی، گفت: عزت و اقتدار کشور روز گذشته با رفتار و بیانات روز گذشته رهبر انقلاب اسلامی افزایش یافت و این همان ولایت ایشان را نشان می‌دهد.
امام جمعه ارومیه، درادامه با اشاره به برگزاری مسابقات والیبال جام ملت‌ها در ارومیه، این اتفاق را قابلیت و ظرفیت بزرگی برای شهر و استان دانست. و بیان داشت: اگر اعضای تیم ملی با نیت الهی در میدان حاضر شوند و نه برای خودنمایی، قطعا پیروزی با ما خواهد بود.
وی،خطاب به مردم عنوان کرد: مردم و هواداران شخصیت و نظم را رعایت کرده و از بیان مسائل قومی و نمایش رفتارهای پان ترکیسم یا پان کردیسم دوری کنند چراکه این رفتارها بچه‌گانه بوده و موجب تخریب چهره استان می‌شود.
حجت‌الاسلام قریشی، تصریح کرد: برگزاری این مسابقات تجربه‌ای برای مسئولان باشد که از خودباختگی و رفتار نامناسب و دور از شان در برابر خارجی‌ها خودداری کنند.
وی، در خصوص حضور بانوان در سالن مسابقات، ابراز داشت: حضور بانوان در سالن از نظر شرعی درست نیست، این مورد تایید تمام فقها است. اینکه کشورهای غربی بدون حضور بانوان از انجام بازی خودداری کنند همان نماد رفتار شیطانی است که از بانوان برای امورات نامناسب استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، ادامه داد: در جامعه ما برای بانوان ارزش قائل هستند و در برابر امورات سنگین سپرده شده در اروپا برای بانوان مخالفت می‌کنیم.
وی، گفت: مسئولان ورزش در کشور باید برای موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها چاره‌اندیشی کنند تا از تمسخر مباحث دینی و شرعی به بهانه ورزش خودداری شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

سفر مسئولان کشورهای خارجی به عنوان واسطه از دستاوردهای مقاومت است/ هدف دشمن شکستن مقاومت ملت ایران است

, سفر مسئولان کشورهای خارجی به عنوان واسطه از دستاوردهای مقاومت است/ هدف دشمن شکستن مقاومت ملت ایران است, سفر مسئولان کشورهای خارجی به عنوان واسطه از دستاوردهای مقاومت است/ هدف دشمن شکستن مقاومت ملت ایران است,

حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: سفر مسئولان کشورهای خارجی مانند آلمان و ژاپن به ایران به عنوان واسطه از دستاوردهای مقاومت هستند.
امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه این موضوع نشان دهنده این است که ایران عزیز با امتی پا به کار و رهبری صالح، دشمنان را مضمحل و خانه نشین کرده است، افزود: با ایران اسلامی نباید با قلدری حرف زد و باید منطق و تفکر استکباری را کنار گذاشت.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار نخست وزیر ژاپن در مورد هدف دشمنان برای از بین بردن رژیم ایران، گفت: این انقلاب با مقاومت مردم و رهبری های داهیانه مقام عظمای ولایت، به انقلاب جهانی حضرت مهدی موعود(عج) متصل خواهد شد.
حسن زاده در ادامه با تاکید بر اینکه با بی خاصیت بودن نمی توان کارها را پیش برد، تصریح کرد: همه باید در هر موقعیتی که هستند و به هر شکلی که بتوانند باید در مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت کرده و کشور و نظام را تقویت کنند.
امام جمعه میاندوآب با تاکید بر ضرورت رسیدن به بازدارندگی همه جانبه و با بیان اینکه با مقاومت در مقابل دشمن می توان نظام را تقویت کرد، افزود: مسئولین با تکریم ارباب رجوع، اصناف و بازاریان با رعایت انصاف، سرمایه گذاران با سرمایه گذاری، کشاورزان با تلاش و خدمت صادقانه و سیاستمداران با بازی نکردن در زمین دشمن و امت اسلامی با گوش به فرمان ولی فقیه بودن، کارگران با عمل درست به وظیفه خود، قضات با درست قضاوت کرد، امام جمعه و کارمند و وعاظ با عمل درست به وظیفه خود، می توانند کشورو نظام را تقویت کنند.
وی به دستاورد مقاومت اشاره کرد و گفت: ترامپ از موضع ضعف واسطه می فرستد ولی رهبر معظم انقلاب از موضع قدرت پاسخ دادند که جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد.
حسن زاده با اشاره به اینکه دشمنان دائم دنبال توطئه و نیرنگ هستند و کل دنیا متحد شدند تا ایران اسلامی را نابود کنند ولی نتوانستند، تصریح کرد: بر همه واجب است از این نظام ولایی که حفظ آن از اوجب واجبات است، دفاع کنند.
امام جمعه میاندوآب در ادامه با بیان اینکه مسئولان و مردم باید به رفتار خود توجه داشته باشند، اظهار کرد: مردم باید هر آنچه برای خود می خواهند برای دیگران نیز بخواهند و هر آنچه برای خود نمی پسندند برای دیگران هم نپسندند و به جای اینکه از پای هم بکشیم؛ از دست هم گرفته و همدیگر را یاری کنیم.
وی گفت: هدف دشمن شکستن مقاومت و ایجاد تفرقه است و برای دست یابی به هدف خود دست به هرکاری زده و هر روز یک توطئه و نیرنگ می کند و لذا باید مراقب بود و در زمین دشمن بازی نکرد.
حسن زاده بر لزوم توجه به مسئله اقتصاد تاکید کرد و افزود: همه باید دست به دست هم داده و در راستای رونق تولید و ارتقا ارزش پول ملی و بهبود فضای کسب و جلوگیری از گرانی و… تلاش کنیم.
امام جمعه میاندوآب به سالروز شهادت مجاهدان موتلفه اسلامی و عاملین اعدام انقلاب حسنعلی منصور اشاره و اظهار کرد: مردم ایران اسلامی در طول تاریخ این را نشانه که همیشه در مقابل انحراف ایستاده و حق محور بوده اند.
وی با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی و هفته جهاد کشاورزی، تصریح کرد: جهادگران در واقع سنگرسازان بی سنگر هستند و اکنون نیز باید در مقابل جنگ اقتصادی دشمن، هوشیار و مراقب باشیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

وجود حاکمان کاردان و وحدت ملی، دو عامل پیشرفت اجتماعی 

, وجود حاکمان کاردان و وحدت ملی، دو عامل پیشرفت اجتماعی , وجود حاکمان کاردان و وحدت ملی، دو عامل پیشرفت اجتماعی ,

حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در خطبه اول نماز جمعه این هفته علل و عوامل پیشرفت های اجتماعی از نظر اسلام را بررسی و تشریح کرد: بر اساس مفاد تعداد زیادی از آیات و روایات وجود حاکمان لایق ، کاردان و متعهد است که موجب رشد و توسعه جامعه می شود پس در اعطای مسئولیت به افراد باید آزمـایشـات و نیازسنجی های لازم در راستای انتخاب افراد متعهد و لایق صورت پذیرد.

,

وی عامل دیگر پیشرفت را وجود وحدت بین مردم عنوان و افزود: در دوران حاکمیت امیرمؤمنان (ع) مردم کوفه گرفتار مفاسدی شده بودند از جمله عوامل و ریشه های این مفاسد و انحرافات کثرت و فراوانی ثروت ، فرهنگ های وارداتی ،وجود انحرافات و بدعت ها ،تعصبات دوران جاهلیت بود که امیرمؤمنان (ع) در جهت مقابله و مبارزه با چنین انحرافاتی یک خطبه مفصل و بسیار کوبنده و تکان دهنده ای ایراد فـرمـود کـه در خطبه آمده است بر حذر باشید از چیزهایی که بر امتهای گذشته نازل شده از عقوبتها در اثر اعمال زشت حالات آنان را در خوبی و بـدی بـه یـاد آورید بترسید از اینکه همانند آنان شوید
شکوری  افزود: پس باید از این خطبه نتیجه گرفت از تعصبات و انحرافات بیخودی قومیتگرایی دوری کردو در حفظ وحدت کوشا بود.

,
,

وی با اشاره به مناسبت های هفته جاری سالروز تشکیل جهادسازندگی و روز جهاد کشاورزی را گرامی دانست و افزود : بر اساس مصوبه جلسه مورخه 2/4/81 هیئت وزیران وزارت جهاد کشاورزی در بخشهای مختلف از قبیل سیاست گذاری ،برنامه ریزی و نظارت ،امور پژوهش ،آموزش و ترویج ،افزایش بهره وری ،کاهش ضایعات و بهبود کیفی تولیدات و امور منابع طبیعی و آبخیزداری و امور زیر بنایی کشاورزی و توسعه روستایی و امور دام و آب زیان و امور حمایتی وظایف سنگینی بر عهده دارد که در صورت درست اجرا شدن نوع مشکلات اقتصادی فعلی کشور حل می شود.

,

امام جمعه خوی با اشاره به ۱۵ شوال سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی گفت:حضرت عبدالعظیم از فقها و دانشمندان سادات حسنی بوده و طبق نقل، امام رضا(ع) و امام جواد(ع) را درک نموده و عقاید خویش را به امام هادی(ع) عرضه داشت و در زمان آن حضرت وفات یافت ایشان در عصر حاکمیت ستمگران بنی عباس زندگی می کرد که شیعیان اهل بیت(ع) به شدت تحت تعقیب بودند ابوحماد رازی یکی از اصحاب امام هادی ع نیز در شان حضرت عبدالعظیم حسنی بیان کردند که در سامرا بر امام هادی(ع) وارد شدم و از بعضی مسائل حلال و حرام پرسیدم موقع وداع امام فرمود:اگر در امور دینی مسئله ای بر تو دشوار شد از عبدالعظیم حسنی سوال کن و سلام مرا به او برسان.

,

 تجربه تلخ مذاکره با آمریکا را تکرار نمی‌کنیم

,  تجربه تلخ مذاکره با آمریکا را تکرار نمی‌کنیم,  تجربه تلخ مذاکره با آمریکا را تکرار نمی‌کنیم,

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت:هشتم شوال که مصادف با سالروز تخریب بارگاه ملکوتی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است، و روز هتک حرمت به حرم های ائمه‌ی اطهار در قبرستان بقیع توسط آل سعود در سال 1344 ﻫ ق می‌باشد، باید عاشورای دوم نامگذاری کنیم، و باید مسلمانان جهان به ویژه شیعیان مراتب نفرت و انزجار خود را از عاملان این جنایت به گوش جهانیان برسانند.

,

وی افزود:در برهه‌ای از زمان متوکل عباسی گنبد و بارگاه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را تخریب نمود و آن را شخم زد. حدود 94 سال قبل نیز آل سعود آن عمل زشت و نفرت بار متوکل عباسی را در تخریب گنبد و بارگاه ائمه‌ی مدفون در بقیع تکرار کردند لذا در قران امده است آنان می‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل می‏کند هر چند کافران خوش نداشته باشند!

,

وی در این خصوص تصریح داشت :قرآن مجید، مسلمانان جهان را به ترفیع و تکریم بیوتی که مرکز حمد و تسبیح الهی است، دعوت می‌نماید و می‌فرماید: (این چراغ پرفروغ) در خانه ‏هایی قرار دارد که خداوند اذن فرموده دیوارهای آن را بالا برند(تا از دستبرد شیاطین و هوس بازان در امان باشد) خانه ‏هایی که نام خدا در آنها برده می‏شود، و صبح و شام در آنها تسبیح او می‏گویند». لذا رسم خردمندان عالم، حتی رسم پیروان شرایع پیشین این بود که قبور بزرگان و پیامبران را تکریم نموده و با ساختن بنا بر قبور آنان، ادای احترام می‌کردند و هم اکنون قبر خلیل الرحمن در فلسطین اشغالی، و قبور دیگر پیامبران و اوصیای آنان در کشورهای اردن و سوریه و مصر و عراق گواه این مطلب است.

,

وی با اشاره قتل عام مردم طائف گفت:شاید بعضی تصور کنند که وهابیان فقط بلاد شیعه ‏نشین را مورد تاخت و تاز قرار داده ‏اند، ولی با یک نگاه به عملکرد سیاه آنان در حجاز و شام روشن خواهد شد که حتی مناطق سنی ‏نشین نیز از حملات وحشیانه آنان در امان نبوده است.

,

امام جمعه شهرستان ماکو تاکید داشت : ما به هیچ وجه تجربه تلخ مذاکره با آمریکا را تکرار نمی‌کنیم لذا این وعده قران است که هر کس تقوا پیشه کند، و شکیبایی و استقامت نماید، (سرانجام پیروز می‏شود؛) چرا که خداوند پاداش نیکوکاران را ضایع نمی‏کند!» به طوری که خداوند تبارک و تعالی در خصوص زیاده‌خواهی‌های مشرکین به نبی مکرم اسلام فرمان می‌دهد:﴿وَ اسْتَقِمْ کَما اُمِرْتَ وَ لاَ تَتَّبِعْ أهْواءَهُمْ﴾؛ «و آن چنان که مأمور شده ‏ای استقامت نما، و از هوی و هوسهای آنان پیروی مکن.»

,

وی با اشاره به دیدار اخیر نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری گفت: وقتی جناب آقای شینزو آبه نخست وزیر ژاپن پیام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر مذاکره ایران با آمریکا را به مقام معظم رهبری آورد، معظم له با الهام گیری از آیات وحیانی قرآن کریم و سیره‌ی عملی پیغمبر اکرم فرمودند: «جمهوری اسلامی ایران به مدت پنج، شش سال در موضوع هسته‌ای با امریکا و اروپایی ها، در قالب ۱ + ۵ مذاکره کرد و به یک نتیجه هم رسید، اما امریکا زیر این توافق و قرارداد قطعی زد، بنابراین کدام فرد عاقلی است که دوباره با کشوری که زیر تمام توافق‌ها زده، مذاکره کند؟ لذا معظم له فرمودند: «جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به امریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با امریکا در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی پذیرد.

,

امام جمعه ماکو با بیان اینکه رونق‌ تولید‌ و توسعة ‌اقتصادی منطقه، در سایة رشد و توسعة کشاورزی می باشد گفت:در هفته‌ی جهاد کشاورزی قرار گرفته‌ایم این هفته را به تمامی عزیزانی که در این اداره مشغول به خدمت می‌باشند و به تمامی کشاورزان و دامداران عزیز، تبریک و تهنیت عرض می‌نمائیم و به همه‌ی آنان آرزوی توفیق روز افزون داریم.
با توجه به طرح مقام معظم رهبری در خصوص مهار آبهای مرزی، که به دولت محترم اجازه دادند تا برای اجرای این طرح، اعتبار آن را از صندوق توسعه‌ی ملی بردارند، امروز به برکت اجرایی شدن این طرح در منطقه، انشاء الله در آینده‌ی نزدیک، حدود 25 هزار هکتار از اراضی منطقه‌ی آزاد ماکو در شهرستانهای ماکو، شوط و پلدشت، به آبیاری نوین کشاورزی تبدیل خواهد شد لذا در سایه‌ی این طرح، بسیاری از مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان عزیز منطقه رفع خواهد شد. و اگر مسئولین امر برای بهره‌برداری از این طرح، برنامه‌های خوبی داشته باشند، در آینده‌ی نزدیک، منطقه‌ی آزاد ماکو به یک قطب کشاورزی تبدیل خواهد شد.

,
,

وی با اشاره به آموزه‌های دینی در خصوص کشاورزی گفت : یعنی آیات وحیانی قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت، اهمیت خاصی به موضوع کشاورزی و دامداری داده شده است. لذا در دین مبین اسلام از جمله‌ی مهم‌ترین قراردادها، قرارداد مزارعه و مساقات است که مربوط به کشاورزی است، در سایه‌ی این قراردادها، کشاورزی توسعه‌ی بیشتری پیدا کند و در نتیجه‌ی آن شاهد رشد و توسعه‌ی اقتصادی و رونق تولید در کشور خواهیم بود. و در کنار آن نیز، بخش اعظمی از مشکلات بیکاری جوانان عزیز نیز حل خواهد شد.سیره‌ی عملی اهل بیت عصمت و طهارت نیز بیانگر این موضوع است، به طوری که امام سجاد علیه السلام می‌فرمایند: «من نکاشتم برای زراندوزی و ازدیاد ثروت؛ نکاشتم، مگر برای اینکه بیچاره‌ای، فقیری - محتاجی از این مزارع و محصولات آن به نان و نوائی برسد.»

,

 نقشه شوم دشمنان تضعیف روحیه مقاومت است/ رهبری انقلاب اسلامی هرگز فریب نمی‌خورند

,  نقشه شوم دشمنان تضعیف روحیه مقاومت است/ رهبری انقلاب اسلامی هرگز فریب نمی‌خورند ,  نقشه شوم دشمنان تضعیف روحیه مقاومت است/ رهبری انقلاب اسلامی هرگز فریب نمی‌خورند,

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به حسابرسی اعمال در روز قیامت گفت: انسان باید به اعمال خود دقت کرده و قبل از آنکه در آخرت به آن رسیدگی کنند.
وی تصریح کرد: امام صادق(ع) فرموده اند، از خود حسابرسی کنید قبل از آنکه از شما حسابرسی کنند.
وی با تاکید بر اهمیت عمر انسان اظهار کرد: عمری که خداوند در اختیار ما قرار داده است یک گنجینه است تا در مسیر اطاعت از خداوند بکارگیری شود.
امام جمعه پلدشت افزود: عمر انسان همانند ابر است که با سرعت در حال گذر است و باید از آن مراقبت کرد.
طالبی با اشاره به نقشه های شوم دشمنان افزود: یکی از نقشه های دشمنان تضعیف اندیشه و افکار مقاومت است، مقاومت، ایستادگی و دفاع یک ارزش است.
وی با اشاره به مهمترین جریان های سیاسی مخالف مقاومت تصریح کرد: شیفتگان غرب و غرب زدگان، مرعوبان و کسانی که ترس از استکبار دارند، کسانی که منافع آنها ارتباط با غرب دارند و حیات سیاسی آنها وابسته به غرب است.
وی اظهار کرد: مقامت در واقع حمله معنوی به برناممه ریزی های دشمنان است.
خطیب نماز جمعه پلدشت با تاکید بر افول آمریکا افزود: جریان های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و مشارکت 35 درصد مردم آمریکا در انتخابات نشانه های افول استکبار است.
طالبی با اشاره به وضعیت قبرستان شهرستان گفت: پیرو پیگیری های مردم در خصوص وضعیت قبرستان شهرستان موضوع را پیگیری و هماهنگی هایی با شهردار و شوراها در جهت رفع مشکل صورت گرفت.
وی ضمن انتقاد از برگزار نشدن امتحانات کنکور در پلدشت تصریح کرد: سال ها است که به خاطر نبود زیر ساخت در شهرستان کنکور برگزار نمی شود و داوطلبان آزمون ها را با مشکلات زیادی روبرو کرده است، از مسئولین درخواست می شود تا زمینه حل این مشکل را فراهم کنند.
وی با اشاره به پاسخ دندان شکن رهبر انقلاب به پیشنهاد مذاکره آمریکا که موجب خواری و ذلت ترامپ شد، اظهار کرد: پاسخ‌های دندان شکن رهبر انقلاب به نخست وزیر ژاپن این نکته را به جهان نشان داد که رهبری انقلاب اسلامی هرگز فریب نمی‌خورند.
امام جمعه پلدشت با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر انقلاب افزود: حضرت آقا در پاسخ به سخنان نخست وزیر ژاپن فرمودند که من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی به او ندارم بدهم و نخواهم داد؛ این سبک دستور پیامبر است و متکبرین را باید تحقیر کرد و حق ترامپ همین بود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه