اخبار داغ

آیت الله دری نجف آبادی:

عدم صداقت آمریکا از کودتای ۲۸مرداد تا امروز کاملاً مشهود است/علیرغم وجود مشکلات ملت ایران مقابل دشمن متحد هستند

عدم صداقت آمریکا از کودتای ۲۸مرداد تا امروز کاملاً مشهود است/علیرغم وجود مشکلات ملت ایران مقابل دشمن متحد هستند
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه همان‌طور که رهبر انقلاب اعلام کردند آمریکایی‌ها صداقت ندارند، گفت: این عدم صداقت آمریکایی‌ها از کودتای ۲۸ مرداد تا کمک آن‌ها به رژیم بعث عراق و صدام و تا به امروز کاملاً مشهود بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به پرونده هسته‌ای ایران و زحماتی که برای رسیدن این فناوری به این مرحله کشیده شده است، گفت: امروزه جمهوری اسلامی در جایگاه قابل قبولی از نظر دانش هسته‌ای قرارگرفته است و این با تلاش‌های بسیار دانشمندان هسته‌ای از جمله شهیدان احمدی روشن، علیمحمدی، رضایی نژاد در ساخت و تولید سانتریفیوژ و دیگر تجهیزات به‌دست‌آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: در این قضیه هیچ‌کدام از کشورهای غربی به ایران کمک نکردند و ایران تنها با کمک روسیه موفق به ساخت نیروگاه‌ها شد. حتی اروپایی‌ها حاضر به فروش ایزوتوپ ۲۰درصد برای مصارف پزشکی، صنعتی و کشاورزی به ایران نیز نشدند تا جایی که دانشمندان کشور با دانش بومی خود توانستند به این مهم دست یابند.

,

امام‌جمعه اراک با اشاره به چگونگی شکل‌گیری توافق برجام، گفت: پس از توانایی دانشمندان ما جهت تولید اورانیوم غنی‌شده ۲۰درصد، کشورهای غربی پرونده ایران را به شورای امنیت بردند و برای حل‌وفصل آن مقرر شد تا مذاکراتی صورت گیرد که این مذاکرات از دولت‌های قبل شروع شد و نهایتاً تا این دولت ادامه پیدا کرد و به برجام منتج شد.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه این روند حدود ۱۲ سال به طول انجامید، تشریح کرد: در این سال‌ها ما توانستیم با اتکا به دانش هسته‌ای داخلی حدود ۱۰تن اورانیوم غنی‌شده ۳.۵درصد و بالاتر تولید کنیم که در توافق برجام مقرر شد تمام آن را رقیق کرده و حتی مجتمع آب‌سنگین خنداب را هم پر کردیم و به تمامی تعهدات داده شده در این توافق عمل کردیم و از آن طرف مقرر شد تا غربی ها تحریم ها را برداشته و تحریم جدیدی نیز علیه ایران وضع نکنند.

,

دری نجف آبادی با بیان اینکه طرف های غربی نه تنها تحریم ها را برنداشتند بلکه تحریم های بیشتری نیز علیه ما وضع کردند، تصریح کرد: در این بین آمریکا پس از روی کار آمدن ترامپ از این توافق خارج شد و هیچ کدام از تعهدات خود را هم انجام نداد.

,

وی ادامه داد: اخیراً نیز آمریکا تحریم های جدیدی علیه کشور در حوزه های پتروشیمی و اقتصادی وضع کرد، حال شما بگویید ما با این دولت مستکبر چه کنیم؟

,

امام جمعه اراک با بیان اینکه آمریکا این فشار ها را برای ایجاد اختلاف میان مردم و نظام ایران وارد می کند، تصریح کرد: کدام مسلمان غیرتمند حاضر است این همه فشار و جنایت را بپذیرد.

,

عدم صداقت آمریکا از کودتای ۲۸مرداد تا امروز کاملاً مشهود است/ آمریکا دروغ می‌گوید که قصد براندازی نظام ایران را ندارد

, عدم صداقت آمریکا از کودتای ۲۸مرداد تا امروز کاملاً مشهود است/ آمریکا دروغ می‌گوید که قصد براندازی نظام ایران را ندارد, عدم صداقت آمریکا از کودتای ۲۸مرداد تا امروز کاملاً مشهود است/ آمریکا دروغ می‌گوید که قصد براندازی نظام ایران را ندارد,

وی با اشاره به دیدار اخیر نخست‌وزیر ژاپن با رهبر انقلاب، ادامه داد: شینزو آبه حامل پیام ترامپ بود ولی رهبر انقلاب آن را نپذیرفتند و با بیان اینکه آمریکایی ها صداقت ندارند پیام رئیس جمهور آمریکا را رد کردند. این عدم صداقت آمریکایی ها از کودتای ۲۸ مرداد تا کمک آن ها به رژیم بعث عراق و صدام و تا به امروز کاملا مشهود بوده است.

,

دری نجف آبادی به جنایات آمریکایی ها در سوریه و کمک به بمباران شیمیایی در حلبچه و ... اشاره کرد و افزود: ما باید مبنی بر کدام رفتار این دولت به آن ها اعتماد کنیم. همانطور که رهبری نیز در بیاناتشان فرمودند آمریکایی ها دروغ می گویند که قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی را ندارند چرا که همواره در تلاش برای این کار بوده اند و امروزه نیز اگر می توانستند این کار را می کردند.

,

امام جمعه اراک اضافه کرد: اینجا کشور امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) است و مردم عاشق شهادت‌اند و دشمنان نمی توانند بلایی که سر دیگر کشورها از جمله لیبی و سوریه و عراق آوردند بر سر این کشور بیاورند.

,

علیرغم وجود مشکلات داخلی، ملت ایران مقابل دشمن یکپارچه و متحد است/ دولتمردان آمریکا که فکر می‌کنند هنوز ابرقدرت‌اند خیلی احمق‌اند

, علیرغم وجود مشکلات داخلی، ملت ایران مقابل دشمن یکپارچه و متحد است/ دولتمردان آمریکا که فکر می‌کنند هنوز ابرقدرت‌اند خیلی احمق‌اند, علیرغم وجود مشکلات داخلی، ملت ایران مقابل دشمن یکپارچه و متحد است/ دولتمردان آمریکا که فکر می‌کنند هنوز ابرقدرت‌اند خیلی احمق‌اند,

وی تأکید کرد: درست است که در کشور مشکلاتی از جمله مشکلات اقتصادی و اختلاف‌نظرهایی در زمینه‌های مختلف وجود دارد ولی همه مردم و مسئولین در برابر دشمنان و استکبار جهانی متحد و یکپارچه ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند.

,

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه آمریکایی ها هنوز هم فکر می کنند همان ابرقدرت پس از جنگ جهانی دوم هستند، عنوان کرد: دولتمردان آمریکا خیلی احمق هستند.

,

وی با تأکید بر اینکه ملت مسلمان ایران برای مقابله با دشمنان خود حاضر است زندگی ساده تری داشته باشد ولی در مقابل دشمن کوتاه نیاید، گفت: ملت ایران از کربلا درس شرف و از امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب درس استقلال و آزادی گرفته است و قطعاً کشور را بهتر از گذشته می‌سازیم.

,

دری نجف‌آبادی با یادآوری ۸ شوال سالروز تخریب بقاع متبرکه ائمه بقیع به دست وهابیت تکفیری این روز را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: امیدواریم به‌زودی شر آل سعود از سر ملت‌های مسلمان کوتاه شود تا بتوانیم با آسودگی به زیارت ائمه بقیع(ع) برویم. همچنین ۱۵ شوال سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و ۱۶ شوال سالروز شهادت زائران حرم مطهر امام رضا(ع) به دست ایادی آمریکا را گرامی می داریم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه