اخبار داغ

ائمه جمعه یزد این هفته چه گفتند؟

ائمه جمعه یزد این هفته چه گفتند؟
امام جمعه موقت یزد گفت: معضلات امروز کشور نتیجه دل بستن و اعتماد برخی مسئولین به وعده‌ها و توافقات با غرب و آمریکا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، ائمه جمعه و خطبای نماز جمعه شهرهای مختلف استان یزد در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته به تبیین مسائل مختلف پیرامون شهر و کشور پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امام جمعه یزد: معضلات امروز کشور نتیجه اعتماد به غرب و آمریکا است

, امام جمعه یزد: معضلات امروز کشور نتیجه اعتماد به غرب و آمریکا است,

آیت‌الله حاج سید جواد آیت‌اللهی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر یزد گفت: ایستادگی و پایداری در برابر فتنه‌انگیزی‌ها و فشارهای دشمنان، عزت و اقتدار کشور و ضعف و ناامیدی استکبار را به همراه دارد.

,

وی با بیان اینکه دستور الهی در قرآن کریم نیز ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان و کفار و عدم اعتماد به وعده‌های آن‌ها است، اظهار داشت: آنچه از آیات قرآن کریم و دستورات دینی برمی‌آید این است که حتی در ظاهر و رفتار و گفتار هم نباید به دشمنان و وعده‌های فریبنده آن‌ها دل بست و تمایل داشت.

,

امام‌جمعه موقت یزد با تأکید بر وعده الهی مبنی بر یاری و نصرت حرکت‌کنندگان در مسیر حق، خاطرنشان کرد: در کنار این مهم، خداوند بارها تذکر داده کسانی که دست دوستی به سمت کفار و دشمنان دراز کنند و به وعده‌های آن‌ها دل ببندند نه‌تنها از دشمنان و مستکبرین خیری نخواهند دید بلکه از یاری الهی نیز بی‌نصیب می‌مانند.

,

آیت‌اللهی در بخش دیگری از سخنان خود معضلات امروز کشور را نتیجه دل بستن و اعتماد برخی مسئولین به وعده‌ها و توافقات با غرب و آمریکا دانست و افزود: در این چند دهه به‌خوبی دیدیم که هرکجا در برابر دشمنان مقاومت کرده و به یاری خداوند و توانایی‌ها داخلی تکیه کردیم و از خود عزت و صلابت نشان دادیم به توفیقات خوبی دست‌یافتیم.

,

خطیب نماز جمعه یزد با تأکید بر اینکه اقشار مختلف جامعه و به‌خصوص مسئولین باید به این مهم توجه کنند که پیشرفت و تعالی کشور تنها با مقاومت، وحدت و تکیه به توان و ظرفیت‌های داخلی میسر می‌شود، اضافه کرد: اگر امروز پیام عزت و اقتدار و همدلی از کشور مخابره شود دشمن عقب‌نشینی کرده و فتنه‌ی استکبار خنثی می‌شود.

,

آیت‌اللهی به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست‌وزیر ژاپن اشاره کرد و با تأکید بر اینکه سخنان و منویات امام خامنه‌ای در این دیدار گواهی بر درایت و هوشمندی ایشان بود افزود: از این دیدار پیام صلابت، عزت و حکمت به دنیا مخابره شد و باعث شد ضربه جدی به جنگ روانی و رسانه‌ای و توطئه جدید آمریکا و هم‌پیمانانش وارد کرد.

,

وی از مسئولین درخواست کرد تا همچون مقام معظم رهبری در برابر بیگانگان و زیاده‌خواهی‌های غرب و آمریکا از خود صلابت و عزت نشان دهند و افزود: رشد و تعالی امروز کشور درگرو حفظ اقتدار و عزت ملی و تکیه به توان و قدرت داخلی و جوانان کشور است.

,

امام جمعه ابرکوه: ژاپن برای حفظ رابطه با ایران نباید تحت تأثیر خواسته‌های آمریکا قرار گیرد

, امام جمعه ابرکوه: ژاپن برای حفظ رابطه با ایران نباید تحت تأثیر خواسته‌های آمریکا قرار گیرد,

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ابرکوه با اشاره به دیدار نخست‌وزیر ژاپن با رهبر انقلاب گفت: رهبر انقلاب فرمودند من ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی‌دانم و با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد. کسی که زیر یک توافق قطعی زده کدام عاقلی دوباره در همان موضوع با او مذاکره می‌کند آن‌هم مذاکره در زیر بار فشار؟!

,

وی افزود: برای نخست‌وزیر ژاپن و کشورهای جهان باز هم روشن شدن که به‌مقتضای فتوای رهبری، ساخت سلاح هسته‌ای اساساً حرام است و ایران به دنبال آن نیست و اگر هم می‌بود آمریکا صلاحیت اظهار نظر را نداشت؛ زیرا کشوری که خودش چند هزار کلاهک هسته‌ای دارد، صلاحیت اظهارنظر در این مورد را برای کسی ندارد.

,

امام جمعه ابرکوه اظهار داشت: ژاپن هم که ظرف ۴۰ سال پس از انقلاب به عنوان یکی از کشورهای مهم جهان و آسیا، روابط اقتصادی خود را با ایران حفظ کرده اگر قصد گسترش روابط با ایران را دارد، باید اراده قاطع خود را نشان دهد و تحت تأثیر فشارهای آمریکا قرار نگیرد.

,

وی تاکید کرد: زیاده‌گویی‌های وزیر خارجه آلمان نشانگر این حقیقت است که به فرموده رهبر معظم انقلاب نباید به اروپا اطمینان داشت و یا دل‌خوش کرد و این سفر سفری بیهوده بود. واکنش قاطع وزیر امور خارجه ایران مبنی بر اینکه ایران بر اساس اقدام طرف‌های مقابل در توافق برجام آماده است تعهدات خود را بیشتر کاهش دهد یا تعهداتی را که متوقف کرده از سر بگیرد، شایان تقدیر است.

,

امام‌جمعه ابرکوه به سالروز تشکیل جهاد سازندگی اشاره کرد و گفت: کارنامه جهاد سراسر خدمت و فعالیت تاکنون بوده است و در دوران دفاع مقدس نیز به عنوان سنگر سازان بی سنگر از مدافعان کشور نظام و انقلاب بوده است. امروز نیز این جهادگران گمنام و بی‌نشان در عرصه تولید به‌ویژه در بخشش زراعی و محصولات باغی فعالیت دارند.

,

امام جمعه بهمن: راه نجات ملت مقاومت است البته اگر منفعت‌طلبان بگذارند

, امام جمعه بهمن: راه نجات ملت مقاومت است البته اگر منفعت‌طلبان بگذارند,

حجت‌الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های نماز جمعه بخش بهمن گفت: بهترین و قدرتمندترین سلاح یک ملت را مقاومت دانست و اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دشمن تضعیف روحیه مقاومت با مترادف کردن آن با جنگ و خشونت است.

,

وی افزود: آنان می‌خواهند با گرفتن روحیه مقاومت، دوباره ایران را پای میز مذاکره بکشانند که مقام معظم رهبری در این رابطه فرمودند: مذاکره با آمریکا فایده که ندارد، ضرر هم دارد.

,

امام‌جمعه بخش بهمن اظهار داشت: قدرت آمریکا رو به افول است که می‌خواهد با ترفند مذاکره به افکار عمومی نشان دهد که همچنان قدرت برتر دنیا هستند. از سوی دیگر جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت نوظهور مخصوصاً در خاورمیانه یکه‌تازی می‌کند و توانسته است عمق راهبردی خود را روز به روز گسترش داده و مستقل بودن خود را به نمایش بگذارد.

,

علیزاده به تمایل تمامی دولت‌های آمریکایی برای مذاکره با ایران از اول انقلاب اشاره کرد و افزود: ریگان که از همه مقتدرتر بود مخفیانه افرادی را به تهران فرستاد و در نهایت با دست‌خالی برگشت. آن‌ها همگی دنبال آن بوده و هستند که بگویند که قدرتی مثل جمهوری اسلامی را به پای میز مذاکره کشاندیم. لذا باید مقاومت کرد زیرا مقاومت نتیجه می‌دهد.

,

وی پیروزی انقلاب و پایان سلطه آمریکا، شکست جبهه استکبار در جنگ تحمیلی، شکست و خروج آمریکا از عراق و سوریه، شکست داعش و... را نتیجه ایستادگی و مقاومت دانست و افزود: این‌ها می‌خواهند این ایستادگی و مقاومت را بشکنند درحالی‌که راه نجات ملت ما مقاومت است؛ البته اگر غرب‌گرایان، بزدلان و منفعت‌طلبان بگذارند.

,

علیزاده به دیدار نخست‌وزیر ژاپن با رهبر انقلاب اشاره و عنوان کرد: ایشان در پاسخ به نخست‌وزیر ژاپن که حامل پیام ترامپ و درخواست مذاکره مجدد با ایران است، فرمودند من ترامپ را شایسته هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.

,

وی با بیان اینکه سایر دولتمردان و مسئولین هم باید چنین پاسخگویی به دشمن را از رهبر انقلاب بیاموزند، ادامه داد: ایشان فرمودند حال اگر عده‌ای دیگر بودند دست و پای خود را گم کرده و قند در دلشان آب می‌شد که ترامپ پیام داده است. درخواست مذاکره با آمریکا پذیرفته نیست؛ زیرا هیچ عاقلی با کشوری که 6 سال مذاکره می‌کند و زیر آن می‌زند، دوباره مذاکره نخواهد کرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه