اخبار داغ

روحانی در دیدار با پوتین در حاشیه اجلاس شانگهای:

روابط ایران و روسیه در منطقه مثال‌زدنی است/ اقدامات ایران در چارچوب حقوق خود در برجام است

روابط ایران و روسیه در منطقه مثال‌زدنی است/ اقدامات ایران در چارچوب حقوق خود در برجام است
رئیس جمهور در دیدار با پوتین گفت: در شرایطی که مداخلات خارجی در منطقه و تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، شرایط ثبات را در منطقه مشکل کرده، تعمیق و توسعه روابط تهران – مسکو حائز اهمیت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر جمعه در حاشیه نوزدهمین اجلاس سران کشورهای سازمان شانگهای در بیشکک و در دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، روابط تهران – مسکو در منطقه را مثال‌زدنی و در همه عرصه های اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی رو به گسترش خواند و تاکید کرد: در شرایطی که امروز مداخلات خارجی در منطقه و تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، شرایط ثبات و همکاری را در منطقه مشکل کرده، تعمیق و توسعه روابط تهران – مسکو برای دو کشور و ثبات و توسعه منطقه حائز اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
روحانی با بیان اینکه تهران و مسکو در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی در کنار هم هستند، اظهار داشت: اجرای توافقات اقتصادی دو کشور بویژه در حوزه‌های انرژی و حمل و نقل از روند خوبی برخوردار است و برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌ها طی هفته آینده در تهران به این روند سرعت می بخشد.
,
 
,
رئیس جمهور با اشاره به اینکه حمایت از همکاری بخش‌های خصوصی دو کشور به روند توسعه روابط تجاری شتاب خواهد داد، اظهار داشت: با تصویب قانون مربوط به تجارت با اوراسیا در مجلس، هر چه سریع‌تر اجرای مقدمات آن را فراهم خواهیم کرد که این موضوع به همکاری‌های تجاری منطقه شتاب خواهد داد.
,
 
,
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: آمریکا علاوه بر خروج غیرقانونی از برجام به طرز بی‌سابقه‌ای شرکت‌ها و کشورهایی که می‌خواهند قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را رعایت کنند، مورد تحریم قرار می‌دهد.
,
 
,
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اقدامات ایران در چارچوب حقوق خود در برجام است، گفت: اگر منافع ملت ایران توسط سایر شرکای برجام تأمین شود، امکان بازگشت به نقطه قبلی وجود دارد.
,
 
,
روحانی نقش روسیه را در تحکیم برجام و اجرای تعهدات اروپا بسیار مهم دانست و اظهار داشت: ایران همواره حامی ثبات و امنیت منطقه بوده و با مقابله با داعش در منطقه و همچنین ارایه پیشنهاد پیمان عدم تعارض منطقه‌ای این اراده را به اثبات رسانده است.
,
 
,
رئیس جمهور در دیدار با رئیس جمهور روسیه، تصریح کرد: در مورد سوریه نیز علاقمندیم که همکاری‌های خوب و مؤثر دوجانبه برای مقابله با تروریسم در قالب روند آستانه با ترکیه را تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه دهیم.
,
 
,
رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار با بیان اینکه مسکو مصمم به توسعه همکاری های دو جانبه، منطقه ای و بین المللی با ایران است، گفت: این همکاری ها طیف زیادی از فعالیت های اقتصادی و منطقه ای بویژه مبارزه مشترک علیه تروریسم در منطقه را در بر می گیرد.
,
 
,
ولادیمیر پوتین تاکید کرد: موفقیت هایی که امروز در سوریه شاهد هستیم نتیجه نقش مثبت ایران و همکاری سه جانبه روسیه، ایران و ترکیه در روند آستانه است.
,
 
,
رئیس جمهوری روسیه همچنین از کمک اخیر ایران در مورد نجات جان ۱۱ خدمه روسی نفتکش حادثه دیده در خلیج فارس قدردانی کرد.
,
 
,
پوتین در ادامه خاطرنشان کرد: برغم مشکلات موجود، روند روابط تجاری دو کشور رو به گسترش است و طی روزهای آینده کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور در تهران برگزار می شود.
,
 
,
رئیس جمهور روسیه افزود: مسکو همچنان علاقمند به حضور و سرمایه گذاری در حوزه انرژی و متعهد به همکاری در طیف وسیعی از عرصه های مورد علاقه دو کشور و همچنین پیشبرد اجرای توافق فیمابین در احداث واحدهای جدید نیروگاه بوشهر و حمل و نقل ریلی است.
,
 
,
وی با بیان اینکه مسکو مجدانه در پروژه کریدور ریلی شمال – جنوب ایفای نقش خواهد کرد، بر استفاده از پول ملی و ایجاد شتاب در روند روابط تجاری دو کشور تاکید کرد.
,
 
,
رئیس جمهور روسیه در پایان پایبندی ایران به برجام را سازنده دانست و گفت: مسکو برای اجرای کامل این توافقنامه از سوی همه طرف ها تلاش های خود را ادامه می دهد.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه