اخبار داغ

وقتی 120 هزار خیر زنجانی به کمک می‎آیند؛

مهری به رنگ مهرانه

مهری به رنگ مهرانه
هنوز هم در اجتماعات، اتفاقاتی که بوی مهر می‌دهند، روزمرگی مردمان این دیارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; کمک به پیران برای عبور از خیابان، گرفتن دست یک زمین خورده و دادن صندلی خود در اتوبوس به یک سالخورده، آنچنان عجیب نیست...

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

گاهی مقیاس این کمک‌ها از اشل‎های عادی فراتر می‎رود و می‎شود دلگرمی یک جامعه کوچک مانند دختران دم‎بخت یا افراد از کارافتاده...

,

افرادی هستند که کمکهایشان به وسعت قلبشان بزرگ است،این سبک کمک‌ها روز به روز فراگیرتر می‎شود و همه آدم‎های از این جنس با یکدیگر، یک تشکل و انجمن به راه می‌اندازند تا با تاثیر بیشتر و شتاب دوچندان سعی در درمان حال اجتماع داشته باشند...

,

امثال مهرانه‎ها، همگی توسط ایثارگران مردمی در گوشه و کنار همین اجتماع شکل گرفته‎اند...مردمانی با حرف‎های مشترک، بی‎هیچ چشمداشتی، برای تبدیل دنیا به جایی بهتر برای زیستن گرد هم می‎آیند تا بشود ایمان آورد به کلام سعدی که:

,

بنی‎آدم اعضای یک پیکرند

,

که در آفرینش ز یک گوهرند

,

چو عضوی به در آورد روزگار

,

دگر عضوها را نماند قرار

,

, ,

 

,

انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان –مهرانه- به شماره ثبت ۲۷۰ در شهریور ماه سال ۱۳۸۵ به پیشنهاد مینوش مقیمی (فوق تخصص خون و آنکولوژی) و اصغر وثوق و با همت والای خیرین زنجان شکل گرفت و پس از اخذ مجوزهای قانونی از آذرماه همان سال فعالیت‎های خود را در سطح استان زنجان آغاز کرد.

,

در واقع از همان ابتدای فعالیت رسالت مهرانه این بود که غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی فعالیت کند و موفقیت‎های چشمگیر آن امروزه نشان می‎دهد که توانسته با مشارکت و حمایت مردم نیکوکار،امکان بهبودی بیماران مبتلا به سرطان را بیش از پیش فراهم کند.

,

هم اکنون مهرانه کانون پر مهر و پناهگاهی مطمئن برای بیماران مبتلا به سرطان این دیار تلقی می‎شود که اعضای آن برای کاستن آلام بیماران از هیچ کوششی فروگذار نمی‎کنند. فرهنگ حاکم بر مهرانه، اعتماد کامل به ارزش‎های والای انسانی، اسلامی، نوع‎دوستی، فداکاری، یکپارچگی درونی و تعهد است.

,

فعالیت‎های مهرانه زنجان موجب شد تا "علی کاظمی"مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در بازدید از نخستین نمایشگاه دستاوردهای 12 ساله انجمن مهرانه از اقدامات بشردوستانه این انجمن تقدیر کرده و آن را مصداق ایثار واقعی و اجتماعی بداند.

,

وی گفت: اقدامات مهرانه و همه خیرین استان باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی به همگان معرفی شده و از ظرفیت خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان در راستای حل مشکلات جامعه استفاده شود.

,

وی زیبایی مهرانه را به حضور یکدل زنان و مردان خیر در کنار یکدیگر برای کاهش درد بیماران مبتلا به سرطان دانست و گفت: مهرانه به عنوان شاخص‌ترین تشکل مردم نهاد استان زنجان، زمینه پیشرفت اجتماعی را فراهم آورده است.

,

کاظمی با اشاره به چشمگیر بودن فعالیت‎های پیشگیری مهرانه برای ارتقای سطح سلامت جامعه، عنوان کرد: همینکه برای تحقق اهداف آموزش و پیشگیری متخصص و فوق تخصص برای مردم وقت صرف می‎کنند ارزشمند است.

,

همچنین فعالیت‎های ارزشمند مهرانه زنجان موجب شد تا تندیس سرداران شهید شاخص استان به آن اهدا شود.

,

 

,

, ,

 

,

اهدای 14 نهال زیتون از سوی "حاج انعام محمدی"، باغدار نمونه طارمی از روستای "دستجرده"، اهدای فیش عمره مفرده 3 عضو از خانواده بیگدلی، اهدای فرش دستبافت منقش به آرم مهرانه توسط "مهنوش زارعی"، هنرمند 18 ساله تکابی، اهداء سه جزء کامل و بخشی از جزء چهارم کلام‌الله مجید با خط نستعلیق و اهدای 2 دانگ از یک آپارتمان 180 متری واقع در منطقه کوچمشکی زنجان به انجمن مهرانه تنها بخش بسیار بسیار کوچکی از حمایت‎های مردم از مهرانه بود که در نمایشگاه دستاوردهای 12 ساله این انجمن اهدا شد.

,

"اصغر وثوق"، مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه نیز معتقد است، مهرانه افتخار دارد که بگوید به صورت سیستماتیک کار می‎کند.

,

وی می‎گوید: بر اساس مدارک و اسناد موجود در این مرکز به صراحت اعلام می‎کنیم که شتاب ابتلا به سرطان در استان زنجان در خط مستقیم حرکت می‎کند.

,

مدیرعامل انجمن مهرانه با اشاره به خدمات معیشتی این مجموعه در کنار حمایت‎های مربوط به حوزه درمان و اسکان به بیماران هدف تحت پوشش،می‎گوید: مفتخریم اعلام کنیم که مهرانه تا به امروز بابت ارائه خدمات رادیوتراپی از بیماران دریافت نکرده و به امید خدا دریافت نخواهد کرد.

,

وی ادامه می‎دهد:مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه برای برآورد نیازهای بیماران مبتلا به سرطان، در زمینی به مساحت 18 هزار و 900 مترمربع طراحی و احداث شده که از این مقدار فضا ،12 هزار متر مربع به فضاهای تحقیقاتی، آموزش و پیشگیری، تشخیصی و درمانی اختصاص داده شده است.

,

مدیرعامل انجمن مهرانه می‎افزاید:"فاز اول این کلینیک با هزینه بالغ بر 240 میلیارد ریال احداث شده، که فقط هزینه خرید دو دستگاه رادیوتراپی از شرکت زیمنس آلمان مدل انکور 9۸ میلیارد ریال ، هزینه دستگاه سی تی سیمولاتور از شرکت زیمنس آلمان و لیزر متحرک پنج نقطه از شرکت سیرپا فرانسه 20 میلیارد و 250 میلیون ریال و همچنین تجهیزات بخش فیزیک پزشکی و قالبسازی 15 میلیارد ریال است.

,

وی می‌گوید‎: رادیوتراپی یکی از روش‎های درمان سرطان و یا کنترل سلول‌های بدخیم است که می‎تواند همراه با جراحی، شیمی درمانی و گاهی به تنهایی استفاده شود.

,

"پرویز قزلباش" رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان نیز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; گفت: با توجه به آمارهای موجود،زنجان در حوزه مشارکت مردمی در کشور نمونه است.

, موج رسا;,

وی ادامه داد: در حوزه سلامت زنجان یکی از بهترین‌ها بوده و این شهر بهشت خیرین سلامت است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان معتقد است:وجود خیریه‌های بزرگ در زنجان نشان می‎دهد که اگر به مردم اعتماد کرده و کار را به دست آنها بسپاریم،کارهای بزرگی انجام می‎دهند.

,

قزلباس انجمن خیریه مهرانه زنجان را از ظرفیت‎های مهم برای استان با 120 هزار خیر شناسنامه‎دار می‎داند که منشا خدمات برای مردم هستند.

,

استان زنجان دارای بیش از 20 خیریه است که در بخش‌های مختلف به مردم خدمات‎رسانی می‎کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه