اخبار داغ

ماحصل بازدید وزیر راه از پروژه ۲۰ ساله؛

قطار میانه به تبریز بر ریل وعده‎ها

قطار میانه به تبریز بر ریل وعده‎ها
وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر دو روزه خود به استان وعده بهره‎برداری بخش اول از خط آهن میانه – بستان آباد – تبریز تا تابستان سالجاری را داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، پروژه خط آهن تبریز به میانه از جمله پروژه‌های قدیمی آذربایجان‌شرقی است که بعد از گذشت ۲۰ سال همچنان در انتظار بهره‎برداری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تبریز بیدار،,

خط آهن میانه- بستان‌آباد- تبریز از ایستگاه میانه با گذر از شهرهای ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج، به ایستگاه تبریز متصل می‌شود و صرفه جویی قابل توجهی در زمان انتقال مسافر و بار ایجاد می شود و حلقه مفقوده اتصال راه‌آهن سراسری به راه‌آهن شمال غرب جهت پیوستگی شبکه ریلی کشور است.

,

از سال ۱۳۷۹ تاکنون سه رئیس‌جمهور وعده‌های متفاوتی برای بهره‌برداری آن داده‌اند اما همچنان این پروژه عظیم ریلی نیمه‌تمام  است.

,

چندی پیش رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از تعویق مجدد آن خبر داده بود و مدعی شد ۱۷۰ کیلومتر از خط آن  تبریز- میانه تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

,

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر دو روزه خود به استان طی بازدید از این پروژه با بیان اینکه ریل‌گذاری راه آهن بستان آباد- میانه در مراحل آخر قرار دارد و وعده بهره برداری این بخش از خط آهن دو بخشی میانه – بستان آباد – تبریز تا تابستان سالجاری را داد.

,

وی اظهار داشت: عملیات احداث ریل به سمت سراب آغاز شده و عملیات اتصال ریل به تبریز نیز پیشرفت خوبی دارد. گلوگاه های این پروژه برطرف شده است و زمین های موجود در مسیر راه های دسترسی به این ایستگاه نیز تملک شده است.

,

پیش از این حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان با انتقاد از بی‌توجهی نسبت به به تسریع این پروژه مهم از عدم پیگیری مناسب نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرده بود.

,

وی همچنین در دیدار روز پنجشنبه خود با وزیر راه و شهرسازی با مطرح کردن این موضوع و ابراز گلایه از به ثمر ننشستن خط آهن میانه به تبریز خواستار توجه جدی به این پروژه شد.

,

گفتنی است خط آهن میانه – بستان آباد - تبریز به طول ۲۰۰ کیلومتر در ۱۲ قطعه طراحی شده است که ۷ قطعه ابتدایی آن از میانه تا بستان‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر قرار دارد و پنج قطعه پایانی در محدوده بستان‌آباد- تبریز واقع‌شده و ۲۰ سال است که عملیات اجرایی ۱۷۰ کیلومتر از این طرح به طول انجامیده و هر بار وعده های قبلی نقض و وعده های جدید تمدید شده و باید منتظر نتایج وعده جدید وزیر راه باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه