اخبار داغ

مسئولین پاسخگو باشند:

اهالی مساکن مهر همدان همچنان در انتظار مدرسه

اهالی مساکن مهر همدان همچنان در انتظار مدرسه
نبود خدمات شهری در مسکن مهر همدان از جمله مدرسه همچنان دراین مناطق مشکل ساز است و این امر سبب شده است دانش آموزان روزانه مسافت طولانی ای را جهت رسیدن به مدرسه طی کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نافع؛ وقتی سخن از افزایش جمعیت و پا نهادن نسل جدید در جامعه می شود ذهن هر فرد عاقل و فرهیخته ای به سمت ایجاد امکانات رفاهی و تربیتی برای نسل های جدید می رود تا آنجا که دولت ها در بسیاری از کشور ها، امکانات و هزینه هایی برای خانواده هایی که نسل بیشتری به جامعه تقدیم میکنند، در نظر می گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

هرچند بر اساس گفته کارشناسان جمعیت شناسی، رشد جمعیتی ایران با سرعتی کند پیش می رود و از سال 97 شیب تند کاهش جمعیت را شاهد بودیم، اما خوشبختانه طی سال های اخیر توانستیم به رشد جمعیتی 80 میلیون نفری برسیم که خود جای امیدواری دارد.

,

با افزایش جمعیت کشور، شهرها گسترش پیدا کردند و ساخت مسکن آنقدر رونق گرفت که دولت نهم جمهوری اسلامی، پروژه مسکن مهر را برنامه ریزی کرد که در کنار فوایدی همچون خانه دار شدن بسیاری از مردم نکاتی منفی نیز داشت که اساسی ترین آن دور بودن این مسکن ها به شهر و نبود برخی امکانات رفاهی همچون مدرسه در آن مناطق بود.

,

متاسفانه در استان همدان نیز نبود مدارس در این مناطق باعث ایجاد مشکل برای مردم شده، به طوری که خانواده ها مجبورند فرزندان خود را جهت کسب علم و دانش در مدارس سایر محله ها با مسافت های طولانی تر ثبت نام کنند که خود مشکلاتی در پی دارد.

,

همین مشکلات باعث شد تا ابتدا با تعدادی از مردم این مناطق صحبت کرده و سپس به سراغ مسئولین مرتبط برویم تا علت نبود مدارس در برخی مناطق از جمله مسکن مهر را جویا شویم که در ادامه خواهید خواند.

,

یکی از مردم منطقه تپه امام گل با بیان اینکه مدتهاست در انتظار آن هستند تا مدرسه ای تاسیس شود و دیگر فرزند خود را به مناطق دورتر برای تحصیل نبرد گفت: این مشکل فقط برای من نیست، تعداد زیادی خانوار همچون من با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند و انتظار دارند مسئولین زودتر فکری به حال ما کنند.

,

وی با بیان اینکه فرزندان ما روزانه مسافت زیادی را برای رفتن به مدرسه طی می کنند افزود: اگر در همان ابتدا و قبل از تاسیس مساکن مهر برای خدمات شهری آن هم فکری کرده بودند ما با این مشکل مواجه نبودیم.

,

همین مشکلات باعث شد تا به سراغ مدیر کل نوسازی مدارس استان همدان رفته و علت نبود مدارس در برخی مناطق از جمله مسکن مهر را جویا شویم که در ادامه خواهید خواند.

,

 مدیر کل نوسازی همدان: همکاری اداره راه و شهرسازی برای ساخت مدارس کمرنگ است

,  مدیر کل نوسازی همدان: همکاری اداره راه و شهرسازی برای ساخت مدارس کمرنگ اس,

فرزاد تیموری، مدیر کل نوسازی مدارس استان همدان، در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه در حال حاضر در مناطقی که مسکن مهر ساخته شده اما مدارسی برای تحصیل دانش‌آموزان آن مناطق در نظر گرفته نشده گفت: متولی ساخت مسکن مهر، اداره راه و شهرسازی بوده و همین اداره موظف بوده تا زمین را برای ساخت مدارس در نظر بگیرد.

,

وی، با بیان اینکه این اداره موظف است علاوه بر در نظر گرفتن زمین برای ساخت مدرسه به اداره نوسازی مدارس استان کمک کند افزود: اداره راه و شهرسازی باید یک سوم اعتبار ساخت مدارس را نیز پرداخت کند.

,

تیموری، با تأکید بر اینکه در حال حاضر یکی از مناطقی که حتی یک مدرسه را هم  ندارد تپه امام گل است تصریح کرد: این منطقه واحدهای مسکونی زیادی دارد اما تاکنون اعتبار و زمینی برای ساخت مدرسه در این منطقه دریافت نکردیم.

,

مدیر کل نوسازی مدارس استان، در ادامه  با بیان اینکه شهرک شهید بهشتی نیز یکی از مناطق پرجمعیت می باشد گفت: برای این منطقه از بنیاد برکت اعتباراتی دریافت کردیم و ۶۰ درصد آن تامین شده و امسال باید زمین و یک سوم اعتبار مورد نظر را از اداره راه و شهرسازی دریافت کنیم.

,

وی، با اشاره به اینکه برای ساخت مدارس در شهرک شهید مدنی از محل اعتبارات اداره نوسازی و مدارس برداشت خواهد شد تصریح کرد: یکی از مدارس در پشت مسجد امام حسین ساخته خواهد شد.

,

ساخت مدرسه 12 کلاسی در مسکن مهر بهار

, ساخت مدرسه 12 کلاسی در مسکن مهر بهار,

تیموری، در ادامه از ساخت یک مدرسه با ۱۲ کلاس در سایت مسکن مهر بهار خبر داد و افزود: زمین این منطقه را شهرداری هدیه داده است و اعتبار ساخت را بنیاد برکت تامین میکند.

,

وی از کمبود مدارس در شهرک های مدنی، کوی گلستان، امید اکباتان و شهرک بهشتی ابراز ناراحتی کرد و گفت:  باید در این مناطق مدارسی بسازیم تا نیازهای آموزشی دانش آموزان مرتفع شود و برای این امر نیاز به همکاری اداره راه و شهرسازی داریم تا زمین و اعتبار مورد نظر را در اختیارمان بگذارند.

,

مدیر کل نوسازی و مدارس استان، در پاسخ به اینکه چند کلاس در روستا و در کانکس تشکیل می‌شود گفت: در حال حاضر ۲۴ روستا با تعداد دانش آموزان کمتر از ۱۵ نفر داریم که در کانکس های خاصی در حال تحصیل هستند.

,

پس از آنکه مدیر کل نوسازی و مدارس استان، علت نبود مدارس در مناطقی همچون تپه امام گل، شهرک های مدنی، کوی گلستان، امید اکباتان و شهرک بهشتی را همکاری کمرنگ اداره راه و شهرسازی استان با آموزش و پرورش اعلام کرد به سراغ مدیرکل این اداره رفتیم تا از علت این همکاری کمرنگ خبردار شویم.

,

 

,

, ,

 

,

 مدیر راه و شهرسازی همدان: آمادگی واگذاری زمین به آموزش و پرورش را داریم

,  مدیر راه و شهرسازی همدان: آمادگی واگذاری زمین به آموزش و پرورش را داریم,

حسن ربانی ارشد، مدیر کل راه وشهرسازی استان همدان، در گفت و گو با خبرگار عصر همدان، با بیان اینکه اداره راه وشهرسازی بر اساس قانون وزارتخانه موظف است زمین آموزشی مورد نظر اداره آموزش و پرورش را در محدوده سایت مسکن مهر،  به صورت رایگان  به آن ها واگذار کند گفت: ما، یک سوم کمک هزینه ساخت مدرسه را نیز در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهیم.

,

ربانی ارشد، با اشاره بر اینکه اگر آموزش و پرورش، زمینی جهت تاسیس مدارس در خارج از محدوده سایت مسکن مهر تقاضا کند آمادگی واگذاری زمین را دارند افزود: بر اساس قانون باید زمین ها در مناطق خارج از سایت مسکن مهر با قیمت منطقه، یعنی قیمتی که دو وزارتخانه با یکدیگر تعیین میکنند به آموزش و پروش واگذار شود.

,

سایت مورد نظر برای ساخت مدرسه در تپه امام گل معارض حقوقی دارد

, سایت مورد نظر برای ساخت مدرسه در تپه امام گل معارض حقوقی دارد,

مدیر کل راه وشهرسازی استان همدان، در پاسخ به اینکه چرا زمینی جهت تاسیس مدرسه در منطقه تپه امام گل به آموزش و پرورش واگذار نشده است اظهار کرد: در این منطقه سایتی  جهت تاسیس مدرسه دیده شد اما متاسفانه معارض حقوقی داشت و در حال حاضر درگیر حل و فصل آن مشکل در دادگاه ها هستیم تا در اسرع وقت تحویل آموزش و پرورش دهیم.

,

وی در پایان تصریح کرد: یک سایت مدرسه و یک سوم کمک هزینه  ساخت در شهرک گلستان به آموزش و پرورش پرداخت شده است.

,

به گزارش نافع، در پایان امید است مسئولین بخش های مختلف بیش از پیش با یکدیگر همکاری داشته باشند  چرا که حل سریع مشکل مردم مهمترین رسالت مسئولین می باشد.

,

این که خانواده ای مجبور است علاوه برصرف زمان و مسافتی طولانی برای ادامه تحصیل فرزند خود مبلغ دوبرابری را نیز برای هزینه سرویس فرزندش پرداخت کند، اصلا در شرایط اقتصادی این روزها قابل تحمل نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه