اخبار داغ

در گفتگو با دانا مطرح شد؛

وزیر بهداشت از بسیج ملی جمعیت خبر داد/ سعید نمکی: خدمات رایگان به زوج های نابارور از محورهای این طرح ملی است

وزیر بهداشت از بسیج ملی جمعیت خبر داد/ سعید نمکی: خدمات رایگان به زوج های نابارور از محورهای این طرح ملی است
سعید نمکی، وزیربهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره برنامه این وزارتخانه برای افزایش رشد جمعیت و بالا بردن نرخ زاد و ولد در کشور حسب تکلیف مقام معظم رهبری گفت: انشالله بعد از بسیج فشار خون برای کاهش دغدغه مقام معظم رهبری بسیج ملی جمعیت را خواهیم داشت.
[

سعید نمکی، وزیربهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره برنامه این وزارتخانه برای افزایش رشد جمعیت و بالا بردن نرخ زاد و ولد در کشور حسب تکلیف مقام معظم رهبری گفت: انشالله بعد از بسیج فشار خون برای کاهش دغدغه مقام معظم رهبری بسیج ملی جمعیت را خواهیم داشت تا اینکه با راهکارهایی از کاهش آهنگ منفی رشد جمعیت جلوگیری کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نمکی درباره محورهای این طرح ملی گفت: در این طرح برای کاهش مرگ و میر اطفال تلاش بیشتری خواهیم کرد؛ همچنین برای زوج‌هایی که بچه دار نمی شوند مراکز باروری تقویت خواهد شد و رایگان به آنها سرویس خواهیم داد؛ برای فرزندآوری خانوارهای تک فرزند برنامه های انگیزشی داشته و با ارتقای سطح بهداشت روان فرزندان این خانوارها به فرزندآوری ترغیب شوند.

,

وی درباره بالارفتن سن فرزندآوری در میان زوجین برای فرزند اول هم گفت: دیرتر بچه دار شدن خطر زایمان را بالا می برد؛ برای همین آنهایی که سال ها ازدواج کردند و به دلایلی  بچه دار نمی شوند در این طرح جزو اهداف ما هستند و نسبت به آنها اطلاع رسانی های لازم را انجام داده و سطح آگاهی آنها در این طرح ارتقاء خواهد یافت.

,

رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر هیات دولت با ایشان از دغدغه ملی کاهش رشد جمعیت به وزیربهداشت خبر داده بودند که توسط سعید نمکی رسانه ای شد.

,

وی درباره ماجرای این تذکر مقام معظم رهبری گفت: به همراه معاون اول رئیس جمهور و برخی اعضای دولت ملاقاتی با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب داشتیم، در پایان این دیدار ایشان بنده را صدا کردند و بحث و دغدغه راهبردی خود در مورد رشد جمعیت را مطرح کردند. امروز بحث رشد جمعیت یک دغدغه جدی و ملی است.

,

انتهای پیام/صابر سخندان

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه