اخبار داغ

گپ و گفت با برنده جایزه بازیگری جشنواره "ایمجین ایندیای اسپانیا"/ وقتی رضا اکبرپور ماندگاری نقش در ذهن مخاطب را رمز موفقیت بازیگر می‎داند

گپ و گفت با برنده جایزه بازیگری جشنواره "ایمجین ایندیای اسپانیا"/ وقتی رضا اکبرپور ماندگاری نقش در ذهن مخاطب را رمز موفقیت بازیگر می‎داند
آنچه در ادامه می‎خوانید گفتگوی تفصیلی شبکه خبری تحلیلی تیتریک با رضا اکبرپور، هنرمند کرجی و بازیگر فیلم سینمایی "آپاندیس" و سریال "در حوالی پائیز" است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه بازیگری آغاز و در کارهای مختلفی نقش آفرینی کرد. بیشتر با بازی در فیلم سینمایی آپاندیس در بین مخاطبان سینما شناخته شد، جوانی دهه شصتی که با این تجربه موفق توانست جایزه بازیگری جشنواره ایمجین ایندیا اسپانیا 2019 را کسب کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
این بازیگر جوان در فیلم آپاندیس ایفاگر نقشی جدی و متفاوت شد و برخلاف نقشش در این فیلم در سریال حوالی پاییز در نقش سامان، جوان آرام و خانواده دوستی که با همسرش در کنار مادر و خانواده اش زندگی میکند جلوی دوربین رفت و روایتگر داستانی از فاجعه منا شد.
,
 
,
رضا اکبرپور که این روزها با کتابفروشی در کرج روزگار خود را می گذراند، میهمان شبکه خبری تحلیلی تیتریک شد تا از راه پر پیچ و خمی که در نهایت ورودش را به عرصه بازیگری رقم زد اینگونه برایمان بگوید؛
, تیتریک,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
14 ساله که بودم وارد کانون حر در میدان راه آهن تهران شدم، فرصتی که علاوه بر کسب تجربه از اساتید خوب، زمینه آشنایی با افراد نخبه ای همچون مجید اسماعیلی، امیر سلیم خانی و علی سراهنگ و بازی در چند تئاتر را برای من فراهم کرد اما به دلیل مشکلاتی مدتی از این حرفه فاصله گرفتم تا بتوانم به یک شرایط ثابت و مطمئن برسم و با فراغ بال پیگیر اهدافم شوم. 
,
 
,
زمانی که از تائتر و بازیگری فاصله گرفتم، اگرچه به تجربیاتی غیر از تئاتر مشغول بودم اما در ذهنم همچنان عشق به بازیگری را مرور می کردم، سال 90 به صورت کاملا اتفاقی با یکی از دوستانم مواجه شدم که باعث ایجاد ارتباط مجدد بین من و دوستان قدیمی ام درزمینه بازیگری و فیلمسازی شد.
,
 
,
وقتی تله فیلم "زمانی برای ایستادن" جزء سه کار برتر سال تلویزیون شد
, وقتی تله فیلم "زمانی برای ایستادن" جزء سه کار برتر سال تلویزیون شد ,
 
,
آخرین تئاتری که آن سالها در آن ایفای نقش کردم "عیسی" بود و درست زمانی که از هنر فاصله گرفتم بودم، علی سرآهنگ همبازی من در آن تئاتر حالا کارگردان شده و درصدد ساخت یک تله فیلم بود، با حضور در دفتر فیلمسازی آنها متوجه شدم دوستانم در حال پیش تولید اثر "زمانی برای ایستادن" بودند. سرآهنگ من را برای یکی از نقش ها انتخاب کرد و خوشبختانه این تله فیلم جزء سه کار برتر سال تلویزیون شد.
,
 
,

, ,
 
,
یادداشتی برای "تیتر1"
,
 
,
این نقش بازگشت خوبی برای حضور در عرصه هنر بود. درباره دیدگاهم برای انتخاب نقش ها در مشورت با اساتید و دوستان بزرگوارم به این نتیجه رسیده ام ایده ال هایی که برای بازیگری وجود دارد را رعایت کنم چون به دور از هر گونه شعار، بازیگری در زندگی من فوق العاده ارزشمند است و نمی توانم به راحتی از آن بگذرم.  
,
 
,
کتابفروشی ام در کرج را به اتفاق همسرم اداره می کنیم
, کتابفروشی ام در کرج را به اتفاق همسرم اداره می کنیم ,
 
,
سال 86 به همراه همسرم تصمیم گرفتیم به کمک هم  یک کتابفروشی افتتاح کنیم  با سختی های زیادی همراه بود اما تجربه واقعا لذت بخشی بود.
,
 
,
خوشبختانه همسرم برای هدفی که داشتم من را همراهی کرد و البته با افتتاح کتابفروشی چند سال نتوانستم پیگیر فعالیت های هنری شوم اما با سر و سامان گرفتن شغلم راحت تر به هدف اصلی ام که بازیگری بود فکر کردم،تا هیچوقت به واسطه شرایط مالی سراغ یک نقش برای بازی نروم و امیدوارم همین روند را تا پایان زندگی ام دنبال کنم. 
,
 
,
کتابفروشی را به اتفاق همسرم اداره می کنیم، از شرایطی که با لطف خداوند و پشتکار و اراده خودمان رقم زده ایم راضی هستیم. 
,
 
,
غالب تهیه کننده ها به فکر بازگشت سرمایه خود هستند
, غالب تهیه کننده ها به فکر بازگشت سرمایه خود هستند ,
 
,
افرادی که استعدادهای تئاتر بوده و وارد دنیای بازیگری می شوند نمادی از پتانسیل بالای جوانان در عرصه هنر هستند، اگر چه باید بپذیریم شرایط به گونه ای ایجاب می کند که در حال حاضر غالب تهیه کننده ها به فکر بازگشت سرمایه خود هستند. 
,
 
,
اینکه یک بازیگر تا چه حد روی خواسته اش مصر باشد و شرایط اطراف باعث راندن، به حاشیه رفتن یا مقاومت وی برای ماندن در این عرصه باشد نیز به انتخاب خود شخص است. 
,
 
,
تفاوت بین نقش ها، امتیازی بزرگ برای یک بازیگر است
, تفاوت بین نقش ها، امتیازی بزرگ برای یک بازیگر است ,
 
,
نقشم در سریال "در حوالی پائیز" را به این دلیل انتخاب کردم که نقش سامان در این سریال با نقش رضا در فیلم سینمایی آپاندیس کاملا متفاوت بود و برخی مخاطبان سریال حوالی پائیز باور نمی کردند شخصیتی که در این مجموعه مثبت و آرام است همان شخصیت فیلم سینمایی آپاندیس است. 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
نقش آفرینی رضا اکبرپور در سریال در حوالی پائیز
,
 
,
تفاوت بین نقش ها، امتیازی بزرگ برای یک بازیگر است تا در آثار متعدد این رویکرد را به مخاطب منتقل کند و مسلما اگر یک شخص در هر حرفه ای چارچوب مشخصی برای انتخاب و ارائه داشته باشد می تواند در عرصه فعالیتش موثر و درخشان ظاهر شود. 
,
  
,
تمام سعی من فکر نکردن به مسائل حاشیه ایست و معتقدم  قطعا بخشی از انرژی مرا خواهد گرفت، هر حرفه ای با مشکلات ، موانع و سختی هایی همراه است اما اینکه من چه میزان ذهن و روحم را برای این ماجرا خرج کنم به انتخاب خودم باز می گردد و نتیجه مثبتی به دنبال نخواهد داشت.  
,
 
,
در حال مذاکره برای حضور در یک کار سینمایی و یک کار تلویزیونی هستم
, در حال مذاکره برای حضور در یک کار سینمایی و یک کار تلویزیونی هستم ,
 
,
فروردین و اردیبهشت امسال  به ترتیب در دو کار کوتاه "جشن تولد" و "کوچه" ایفای نقش کردم که فوق العاده لذت بخش بود و در حال حاضر مشغول مذاکره برای حضور در یک کار سینمایی و یک کار تلویزیونی هستم. 
,
 
,
هنر فضای بسته و محدودی نیست که مانع حضور افراد مختلف با هر شغل یا جایگاهی شود اما هنری که یک شخص دریک اثر خرج می کند حائز اهمیت است، ممکن است مخاطبان یا شهرت یک خواننده، پشتوانه وی برای حضور در فیلم های سینمایی باشند اما این شخص زمانی می تواند خود را در این عرصه حفظ و اثبات کند که مهارت های لازم را کسب کند. 
,
 
,
نقش افرینی به جا در یک اثر، ماندگار تر از هر مسئله ای است
, نقش افرینی به جا در یک اثر، ماندگار تر از هر مسئله ای است ,
 
,
باید ساعت ها زندگینامه اساتیدی چون مرحوم انتظامی، مرحوم شکیبایی و استاد نصیریان را برای درس آموزی مطالعه کرد، هنرمندان پیشکسوتی که با مرور نام آنها تمام نقش هایی که عاشقانه و از دل و جان ایفا کرده اند در ذهن تداعی می شود. 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
رضا اکبرپور در فیلم سینمایی کاکا
,
 
,
نقش آفرینی به جا در یک اثر، ماندگار تر از هر مسئله ای است، اگر موانع راه را پشت سر بگذاریم و  جسم و روح خود را با آن اثر بیامیزیم و جان کلام را ادا نماییم هنر ما به یک اثر فاخر مبدل شده و سالها بعد اذهان عمومی از ما یاد خواهند کرد، مگر می شود بازی های درخشان استاد نصیریان را دید و به جرات گفت من هم بازیگر هستم؟ 
,
 
,
در شبکه های اجتماعی فعال هستم و غالبا به سینما و نقش هایی که بازی کرده ام میپردازم، البرز پتانسیل بسیار بالایی در عرصه فرهنگ و هنر دارد و بعضا شاهدیم هنرمندان این استان در تهران فعالیت کرده و درخشان ظاهر می شوند که در تشریح دلایل آن می توان به همجواری البرز با تهران و مرکزیت امور هنری در پایتخت اشاره کرد. 
,
 
,
انرژی خود را صرف حواشی نکنیم/ نمی توان از استعدادهای کشور گذشت 
, انرژی خود را صرف حواشی نکنیم/ نمی توان از استعدادهای کشور گذشت  ,
 
,
مشخص کردن هدف در زندگی و پیگیری آن با عشق و اراده، حل کردن موانع مسیر را لذت بخش خواهد کرد، قطعا به خواسته ای که سال ها به دنبال آن بوده ایم می رسیم و تمام کائنات نیز برای تحقق این مهم دست به دست یکدیگر خواهند داد به شرطی که انرژی خود را صرف حواشی نکنیم.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
کشور ما مهد استعدادهای درخشان است استعدادهایی که هر کدام مرواریدی بوده و نمی توان از آنها گذشت، البته باید در مسیر هنری یا حرفه خاص خود هدایت شوند و هدفمند از ظرفیت آنها استفاده شود تا کشور در هر عرصه ای شاهد اتفاقاتی بزرگ شود. 
,
 
,
این جوایز نیستند که به نقش ها ارزش می دهند بلکه نقش ها جوایز را ارزشمند خواهند کرد، امروز اساتید بازیگری علی رغم جوایزی که دارند با نقش هایشان در ذهن مردم تداعی می شوند.
,
 
,
ختم کلام رضا اکبرپور این است که با تمرکز، اراده و پشتکار، تمامی کائنات دست به دست یکدیگر خواهند داد تا ما به مقصود مطلوب خود برسیم.  
 
,
,
گلاویژ اصحابی
, گلاویژ اصحابی,
 
,
انتهای پیام/
 
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه