اخبار داغ

مقام پیشین فرانسه در سازمان ملل:

سرعت آمریکا در ارائه مدرک علیه ایران تعجب‌برانگیز است

سرعت آمریکا در ارائه مدرک علیه ایران تعجب‌برانگیز است
دومینیک ترینکاند سرعت آمریکا در ارائه مدرک درباره نقش ایران در حادثه اخیر در دریای عمان را تعجب‌برانگیز و ادله آن را متناقض خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک مقام پیشین فرانسه در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ انگلیسی «سرعت ارائه مدرک از طرف آمریکا علیه ایران در رابطه با حادثه انفجار نفتکش‌ها در دریای عمان» را تعجب‌برانگیز خواند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
با بیان اینکه شیء پرنده‌ای که گفته می‌شود نفت‌کش‌ها را هدف قرار داده احتمال دارد یک هواپیمای بدون سرنشین یا خمپاره باشد گفت: «در آنچه آمریکا به عنوان مدرک ارائه کرده است نوعی تناقض مشاهده می‌شود. دیگران به مطلب دیگری اشاره می‌کنند و آمریکا موضوع دیگری را به عنوان مدرک ارائه کرده است.»
,
 
,
وی در ادامه درباره تصاویر ویدئویی سیاه و سفیدی که پنتاگون برای اثبات نقش ایران در حادثه دریای عمان (اینجا) منتشر کرده است، گفت: «از اینکه این مدرک به سرعت ارائه شد متعجب شدم. شانزده سال پیش درباره عراق شواهدی در اختیار دیپلمات‌ها در سازمان ملل قرار گرفت که نادرست بودند. به نظرم این نمی‌تواند مدرک باشد.»
,
 
,
این مقام پیشین فرانسوی افزود: «جنگ طلبان دولت آمریکا به دنبال افزایش تنش در منطقه هستند و این بسیار خطرناک است و به نظر می‌رسد آن‌ها منافعی از تنش‌آفرینی در منطقه دارند. آمریکا در منطقه از توافق‌ها تبعیت نمی‌کند و خواهان محاصره و تحریم ایران است.»
,
 
,
اظهارات «دومینیک ترینکاند» پس از آن بیان می‌شود که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به سنتکام روز گذشته (جمعه) با انتشار فیلم بی‌کیفیتی که زمان و مکان آن مشخص نیست مدعی شد این فیلم یک قایق سپاه پاسداران را نشان می‌دهد که در حال جدا کردن یک مین عمل‌نکرده از بدنه یکی از نفتکش‌های حادثه‌دیده است. 
,
 
,
با این حال، این روایت (حمله با مین) به سرعت از سوی مالک نفتکش ژاپنیِ حادثه‌دیده نادرست خوانده شد. در ادامه، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز اعلام کرد ویدئویی که توسط آمریکا ارائه شده برای اثبات این موضوع که ایران پشت حمله به تانکرهای نفتی در دریای عمان بوده کافی نیست.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه