اخبار داغ

پیش بینی سرعت 160 کیلومتری وایو در محدوده فعالیت/ افزایش دما در 12 شهر سیستان و بلوچستان

پیش بینی سرعت 160 کیلومتری وایو در محدوده فعالیت/ افزایش دما در 12 شهر سیستان و بلوچستان
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان از سرعت 160 کیلومتری وایو در محدوده فعالیت خبر داد و گفت: این توفان حاره ای در حال حاضر در طول جغرافیایی 70 تا 68 درجه شرقی به سمت عرض های بالاتر در حرکت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود دیانتی در گفت وگو با عصرهامون در خصوص آخرین موقعیت توفان حاره ای وایو اظهار کرد: این توفان در عرض حدود 21 درجه شمالی و طول 68 درجه شرقی قرار دارد.

وی ادامه داد: طی 24 ساعت آینده سرعت وزش باد در محل فعالیت این توفان تا 160 کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده و در حال حاضر وایو در محدوده طول جغرافیایی 70 تا 68 درجه شرقی به سمت عرض های بالاتر در حرکت است.

دیانتی ارتفاع موج را تا فردا در سواحل شرقی استان 1/5 تا 2 متر پیش بینی کرد و افزود: وایو از اواخر وقت یک شنبه در محدوده عرض جغرافیایی 23 درجه شمالی و طول 68 درجه شرقی به تدریج تضعیف خواهد شد.

وی همچنین از افزایش دما در 12 شهر سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: همانظور که انتظار می رفت روند افزایش دما از دو روز گذشته در استان آغاز شد و امروز به بیشترین مقدار خود رسید به طوریکه کمینه دمای امروز زاهدان و 11 شهر دیگر استان افزایش یافت. این مساله سبب شد تا شهروندان دلگان در گرمترین ساعات روز گذشته دمای 47 درجه سانتی گرادی را تجربه کنند.

وی افزود: بیشترین میزان افزایش دما در شهرهای زاهدان و خاش با حدود 7 درجه افزایش دما رخ داده، تصریح کرد: صبح امروز قدری بر سرعت  وزش بادهای 120 روزه در شمال استان نیز افزوده شد و انتظار می رود شدت وزش باد به بیشتر از این نیز برسد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هم اکنون سرعت وزش باد در زابل 68 کیلومتر بر ساعت است که میزان دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به 8 کیلومتر کاهش داده است.

دیانتی ادامه داد: بر اساس خروجی مدل های جوی انتظار می رود وزش بادهای شدید 120 روزه در شهرهای شمال استان تا آخر هفته جریان داشته باشد.

وی تصریح کرد: وزش این بادها ضمن کاهش دید افقی و کیفیت هوا، در برخی نقاط سبب تشکیل توده های گردوغبار می کند که به عرض های جنوبی تر منتقل می شوند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه