اخبار داغ

درآمد تنها عامل خوشبختی است؟

درآمد تنها عامل خوشبختی است؟
یک جامعه‌شناس معتقد است تفکر انسان امروزی که رزق و روزی یا همان درآمد را تنها عامل خوشبختی می داند، اشتباه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام غلامرضا آقاجانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تنها یکی از دلایل خوشبختی انسان‌ها در جامعه امروز درآمد است، اظهار کرد: برای انسان‌ها منابع مالی دارای اهمیت زیادی است و به همین دلیل فکر می‌کنند درآمد یکی از مصادیق کمال در رسیدن به خوشبختی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاربه اینکه آیه‌ای در قرآن نشان دهنده ذهنیت انسان به مسائل مالی و توجه به مادیات دنیا است، تصریح کرد: خداوند بارها سعی کرد این ذهنیت را برای انسان ایجاد کند که رزق تمام مخلوقات عالم مشخص است و با خلقت مخلوقات عالم تصمیم بر این گرفته است که رزقشان برپا باشد و این نوع آیات و همچین روایات ائمه معصومین نشان دهنده اهمیت موضوع رزق و توجه انسان به این حقیقت است.
,
 
,
این جامعه‌شناس با بیان اینکه رزق و روزی انسان‌ها و میزان علاقه‌مندی به خاطر این است که انسان موجودی مادی است و حقیقت مادی انسان بیشتر از حقیقت معنوی وی است، گفت: از آنجایی که انسان گرایش مادی دارد بنابراین رزق و روزی برایش دارای اهمیت زیاد و همیشه در پی این است که به نحوی رزق خود را تأمین و حل کند.
,
 
,
آقاجانی با تاکید بر اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید رزق اهل ایمان با برکت داده می‌شود، خاطرنشان کرد: خداوند این واژه با برکت بودن و هدر نرفتن رزق و روزی را برای اهل ایمان مطرح می‌کند که این هم نشان از اهمیت روزی برای اهل ایمان است.
,
 
,
وی رزق و روزی را به عنوان یکی از عوامل مهم در رسیدن انسان به آرامش و شادی برشمرد و افزود: این رزق و روزی می‌تواند انسان را به سمت اهدافی که برای خود تعریف می‌کند، حرکت دهد و با تلاش او را از حالت ایستایی خارج کند.
,
 
,
این مدرس حوزه علمیه و دانشگاه با بیان اینکه باید واژه رزق را گسترده دید زیرا روزی تنها در خورد و خوراک نیست و در همه زمینه‌ها از جمله علمی و سلامتی قابل تعریف است، گفت: امروز ه به خاطر رنگ و لعاب های روزی و تبلیغاتی که در دنیای امروز نسبت به مال و دارایی وجود دارد گرایش انسان خیلی بیشتر از انسان‌های گذشته است.
,
 
,
آقاجانی یادآور شد: تلاش انسان امروز برای داشتن بیشتر تر از انسان‌های گذشته متأسفانه باعث شد انسان از رفت و آمد ها، دید و بازدیدها، مسافرت‌ها و رسیدگی به نیازمندان را کم کند که شاید داشته‌هایش کم نشود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه انسان‌های امروزی گرایش بیشتری به مادیات پیدا کردند و تلاش شأن نیز برای رسیدن به منابع مالی بیشتر شده است، اظهار کرد: انسان‌های امروزی رزق و روزی و درآمد را از سرآمدهای خوشبختی می‌دانند در حالی که این تفکر یک تفکر اشتباه است.
,
 
,
این مدرس حوزه علمیه و دانشگاه خاطرنشان کرد: انسان باید رزق و روزی و منابع مالی را در کنار علم، انسانیت و موضوعات مختلف قرار دهد و باید به سمتی حرکت کند که به خوشبختی برسد و این جایگاه که رزق و روزی تنها عامل خوشبختی است باید تغییر یابد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه