اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر خبر داد؛

آغاز برداشت طالبی از مزارع کاشمر/‌ پیش‌بینی برداشت 30 تُن طالبی در هکتار

آغاز برداشت طالبی از مزارع کاشمر/‌ پیش‌بینی برداشت 30 تُن طالبی در هکتار
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با بیان اینکه برداشت طالبی از سطح بیش از 750 هکتار از مزارع بخش مرکزی آغاز شده است، گفت: با توجه به بارش‌های خوب سال زراعی جاری پیش بینی می شود بیش از 30 تن طالبی در هکتار برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، سید ابوالقاسم موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: بیش از 750 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با توجه به وضعیت مطلوب بارش باران در سال زراعی زیر کشت طالبی رفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه این میزان کشت نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته است، خاطرنشان کرد: کشاورزان شهرستان در کشت طالبی از روش مالچ یا تونل پلاستیک استفاده می کنند که این روش می تواند علاوه بر صرف جویی 55 درصدی مصرف آب، محصول را در برابر عوامل طبیعی آفات و بیماری‌ها محافظت کند.

,

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با تأکید بر اینکه مبارزه با علف‌های هرز و زود رس شدن محصولات نیز از دیگر مزایای استفاده از این روش است، تصریح کرد: ترویج و توسعه روش‌های نوین کشت نظیر کشت نشایی توسط اداره ترویج و بهبود تولیدات گیاهی در دستور کار است که در پایان برداشت می توان در خصوص عملکرد آن نظر داد.

,

وی در پایان با بیان اینکه بیش از 90 درصد از طالبی‌های برداشت شده به شهرستان‌های هم‌جوار صادر می شود، اذعان کرد: پیش بینی می شود با توجه به بارش‌های مطلوب سال زراعی جاری، بیش از 30 تن در هکتار میانگین برداشت طالبی باشد که درآمدی بالغ‌بر 382 میلیون و 500 هزار ریال نصیب بهره‌برداران منطقه خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه