اخبار داغ

رئیس اتحادیه گل و گیاه محلات:

هزینه بالای تولید گل و گیاه، تولیدکنندگان را نسبت به صادرات بی‌رغبت کرده است/ گل و گیاه محلات مشکل بازار صادراتی ندارد

هزینه بالای تولید گل و گیاه، تولیدکنندگان را نسبت به صادرات بی‌رغبت کرده است/ گل و گیاه محلات مشکل بازار صادراتی ندارد
رئیس اتحادیه گل و گیاه محلات گفت: تولید گل و گیاه در محلات افزایش پیداکرده است اما تولیدکنندگان بیشتر دوست دارند روی صادرات مانور دهند که متأسفانه با توجه به اینکه محصول تولیدی در محلات رقابتی نیست فقط مجبورند بازارهای داخلی را تأمین کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلام علی ابراهیمی رئیس اتحادیه گل و گیاه محلات به مناسبت روز جهانی گل و گیاه در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص واحدهای فعال درزمینهٔ گل و گیاه در محلات گفت: ۳۰ درصد واحدهای تولید گل و گیاه در محلات به‌روز است و تقریباً ۲۵ درصد مکانیزه و ۴۵ درصد هم هنوز سنتی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

ابراهیمی ضمن اشاره به پایانه صادراتی برقرارشده در محلات و انجام صادرات بدون هیچ مشکلی از پایانه عنوان کرد: تولید گل و گیاه در محلات افزایش پیداکرده است اما تولیدکنندگان بیشتر دوست دارند روی صادرات  مانور دهند که متأسفانه با توجه به اینکه محصول تولیدی در محلات رقابتی نیست فقط مجبورند بازارهای داخلی را تأمین کنند.

,

وی به مشکلات موجود در بخش صادرات پرداخت و بیان کرد: در بخش صادرات مشکل بازار صادراتی نداریم اما در مورد صادر کردن مشکلاتی هست.

,

رئیس اتحادیه گل و گیاه محلات تورم موجود را یکی از مشکلات برشمرد و اظهار کرد: قیمت برخی از نهاده‌های گیاهی و سموم و کودهایی که از خارج وارد می‌شود تقریباً ۵ برابر شده است. به‌عنوان‌مثال هزینه یک نوع خاک که از کشور سریلانکا  وارد می‌شد ده هزار تومان بوده ولی در حال حاضر قیمت آن به ۴۵ هزار تومان رسیده است. یعنی نزدیک به ۴ برابر افزایش پیداکرده است.

,

وی به مشکلات داخلی اشاره کرد و افزود: یک سری هم مشکلات داخلی است که می‌توان به دو برابر شدن بیمه و افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارگر اشاره کرد که همه این‌ها نتیجه‌اش افزایش هزینه تولید و در ادامه کاهش صادرات است و این به این خاطر است که ازلحاظ هزینه‌ای نمی‌توانیم در بازار جهانی رقابت کنیم.

,

ابراهیمی پیمان‌سپاری ارزی را دیگر مشکل موجود در حوزه صادرات دانست و اظهار کرد: بانک مرکزی در این خصوص غیر کارشناسی عمل کرده و در رابطه با بحث صادرات، صادرکننده را با مشکلات خاصی روبه‌رو کرده است. دلیلش هم این است که گفتند که باید وثیقه‌ای برای صادرات بگذاریم که باید گفت ارزیابی‌ای که گمرک و بانک مرکزی اعلام می‌کنند برای سال ۸۱ است و بازمان حال وفق ندارد که همین صادرکننده را با چالش مواجه کرده است و رغبتی به صادرات ندارند.

,

وی ضمن بیان اینکه امسال به دلیل اینکه تولیدکنندگان با چالش و مشکل روبه‌رو بودند نتوانستیم نمایشگاه داشته باشیم خاطرنشان کرد: نمایشگاه دائمی گل و گیاه محلات در حال احداث است و حدود ۲۰ درصد پیشرفت داشته و کارهای آن در حال انجام است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه