اخبار داغ

مدیر عامل آب منطقه ای همدان:

هدر رفتی در ذخایر آبی استان همدان نداریم/ افزایش 95 درصدی منابع آبی

هدر رفتی در ذخایر آبی استان همدان نداریم/ افزایش 95 درصدی منابع آبی
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان، گفت: هیچوقت صحبتی از هدر رفت ذخایر آبی استان به علت نبود تصفیه خانه نداشته ام و منابع آبی استان وضعیت خوبی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نافع؛ امسال میزان بارش ها در همدان 593 میلی‌متربوده که نسبت به سال گذشته افزایش 95 درصدی داشته و باعث سرریز شدن بسیاری از سد های این استان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

    با توجه به اینکه یکی از رسانه های استان، گفت و گویی با مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان داشته و بر اساس سخنان  این مقام مسئول گزارشی مبنی بر هدر رفت ذخایر آبی استان به علت نبود تصفیه خانه  داده است و همین باعث شد گفت و گویی با مدیرعامل این شرکت داشته باشیم که در ادامه خواهید خواند.

,

منصور ستوده، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان، در گفت و گو با خبرنگار نافع، با بیان اینکه در حال حاضر برای تصفیه آب سد اکباتان از تصفیه خانه این سد و تصفیه خانه شهید بهشتی استفاده میشود گفت: دو تصفیه خانه در دست اجرا نیز داریم که در ملایر و تویسرکان قرار دارند.   

,

ستوده در پاسخ به اینکه برای جلوگیری از هدر رفت ذخایر آبی استان به علت نبود تصفیه خانه چه اقداماتی در دست اجرا دارند افزود: من هیچوقت صحبتی از هدر رفت ذخایر آبی استان به علت نبود تصفیه خانه نداشته ام و خبری را که یکی از رسانه ها به نقل از من کار کردند را تکذیب میکنم.

,

 

,

   

, ,

 

,

وی با اشاره به اینکه ساخت و بهره برداری دو تصویه خانه ملایر و تویسرکان را سرمایه گذاران بخش خصوصی برعهده گرفتند تصریح کرد: تا کنون تصفیه خانه شهرستان ملایر 70 درصد و تصفیه خانه تویسرکان حدود 60 در صد پیشرفت فیزیکی داشتند.

,

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان، با بیان اینکه تصفیه خانه ملایر حدود 40 میلیارد تومان و تصفیه خانه تویسرکان 23 میلیارد تومان هزینه داشتند ادامه داد: طبق قراردادی که با سرمایه گذاران داشتیم به مدت 20 سال بهره برداری از این تصفیه خانه ها به دست سرمایه گذار است و پس از اتمام قرار داد تصفیه خانه را تحویل دولت می دهند.  

,

ستوده در پاسخ به اینکه آیا برنامه ای برای لایروبی سد اکباتان در نظر دارند یا خیر گفت:سد اکباتان نیازی به لایروبی ندارد چرا رسوبی پر نشده که نیاز به لایروبی داشته باشد وبحث رسوب خیلی مطرح نیست اماهر ساله  رسوباتی که وارد دریاچه میشود را از زیر  دریچه تحتانی سد خارج میکنیم.

,

 

,

وی با اشاره به بهره برداری سد در سال 1340 با ظرفیتی بالغ بر  پنج میلیون متر مکعب افزود: سد اکباتان طی 40 سال گذشته حدود 2 میلیون متر مکعب رسوب داشته که در سال 1378 که خشکسالی بود بخشی از رسوبات را خارج کردند و بعد از آن ارتفاع سد  را افزایش دادند.

,

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان، در پایان از پر بودن صد در صدی سدهای کلان، سرابی، شنجور، آبشینه و نعمت آباد خبرداد و تصریح کرد:تغذیه های مصنوعی آبگیری شدند و آب را به صورت مصنوعی وارد سفره خانه های زیرزمینی کردند و رودخانه های استان نیز با توجه به بارندگی های فراوان پر از آب هستند.

,

به گزارش نافع، در پایان باید گفت این که میزان بارندگی ها در استان نسبت به قبل افزایش داشته است باعث خوشحالی همگان بوده و پر بودن سد های استان موجب برکت است اما نکته مهم این است که با رسیدن فصل تابستان این میزان ظرفیت آبی مدیریت شود و مردم با مشکل کمبود آب بخاطر عدم مدیریت دست و پجه نرم نکنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه