اخبار داغ

تشریح دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب در گفت و گوی دانا با عضو کمیسیون اجتماعی مجلس؛

ایران سر سوزنی در برابر فشارهای آمریکا و غرب تسلیم نمی‌شود/ می‌خواهند ایران را عامل ناامنی منطقه معرفی کنند/ ضربه‌ای که آمریکا در قالب برجام به ایران زد فراموش شدنی نیست

ایران سر سوزنی در برابر فشارهای آمریکا و غرب تسلیم نمی‌شود/ می‌خواهند ایران را عامل ناامنی منطقه معرفی کنند/ ضربه‌ای که آمریکا در قالب برجام به ایران زد فراموش شدنی نیست
علی ساری با اشاره به دیدار شینزو آبه با رهبری گفت: آمریکایی ها از یک طرف تلاش می کنند ایران را تحت فشار وادار به مذاکره ای نابرابر کنند و از آن طرف تلاش های دیپلماتیک انجام می دهند و تحریم می کنند که در واقع این فشارها دال بر این نیست که نیت خیری برای مذاکرات داشته باشند.
[

«علی ساری» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: آمریکایی ها همیشه از ابزار زور استفاده می کنند و با توجه به پتانسیل هایی که در سطح جهان دارند تلاش می کنند تا عرصه را در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و بین المللی برای ایران طوری تنگ کنند که تسلیم خواسته شان می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: در این جریان حتی با وجود این که دولت ژاپن به نیابت از آمریکا برای مذاکره آمده بود، اما نخست وزیر ژاپن شاهد شرایط و موضع کشور شد و دید که جمهوری اسلامی ایران از موضع ضعف صحبت نمی کند بلکه همانند آمریکایی ها که از موضع قدرت صحبت می کنند، حرف می زند.

,

نماینده مردم اهواز در مجلس به صراحت فرمایشات رهبری اشاره کرد و گفت: تمام صحبت های رهبری، دولتمردان، مجلس و ملت ایران همه ناشی از قدرتمندی است و جمهوری اسلامی ایران سر سوزنی در برابر فشار های آمریکا و غرب تسلیم نمی شود که این مهم ترین پیام صحبت های رهبر معظم انقلاب بود.

,

ساری خاطر نشان کرد: نمی شود آمریکا هم برای مذاکره پیشنهاد دهند و از آن سو ملت ایران را تهدید کنند.

,

وی با بیان این که صحبت های اخیر رهبری گواه بر این بود که ایران تحت فشارها قدرت های بزرگ، تسلیم شدنی نیست اشاره کرد: آمریکا و هم پیمانانش می‌خواهند تمام صحنه هایی که در معادلات بین المللی و در آب های خلیج فارس و دریای عمان رقم می خورد را به ایران نسبت دهند و به دنیا وانمود کنند که ایران عامل ناامنی جهان است.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون مذاکرات نتیجه داشته است؟" گفت: چون آمریکا متوجه شد که برجام برای ایران یک خروجی هایی دارد از آن خارج شد.

,

علی ساری تاکید کرد: آمریکا در همه حالات می خواهد خودش یکه تاز معادلات سیاسی باشد و به تنهایی برای سیاست جهان تعیین تکلیف کند.

,

وی ادامه داد: برجام طوری نوشته شده بود که نشان می داد آمریکا یکه تازه معادلات سیاسی نیست بلکه یکی از 6 طرف های مذاکره است و نمی تواند برای بقیه تعیین تکلیف کند.

,

نماینده مردم اهواز در مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که "آیا مذاکره مجدد با آمریکا خلاف عقل نیست؟" گفت: ما در یک کشور استراتژیکی زندگی می کنیم و معادلات ما با تمام کشورهای دنیا به هم گره خورده و در یک کشتی سیاسی جهانی زندگی می کنیم.

,

ساری با اشاره به پاره‌ای از سخنان رهبری در این دیدار اظهار داشت: رهبری فرمودند اگر شما فکر می کنید ابرقدرت و بر دنیا مسلط هستید و می توانید بر ایران هم مسلط باشید، زهی خیال باطل؛ ایران تحت فشار مذاکره نخواهد کرد که این مسئله عین عقلانیت کشور است.

,

وی تصریح کرد: آمریکایی ها از یک طرف تلاش می کنند ایران را تحت فشار وادار به مذاکره ای نابرابر کنند و از آن طرف تلاش های دیپلماتیک انجام می دهند و تحریم می کنند که در واقع این فشارها دال بر این نیست که نیت خیری برای مذاکرات داشته باشند.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: ایران با همه دنیا حاضر به مذاکره است و مذاکره هم کرد ولی این که کشوری به خودش جرات دهد به کشور مقتدری مثل ایران دیکته کند که چگونه مذاکره کند، باید دنیا بداند که جمهوری اسلامی ایران تحت فشار تسلیم هیچگونه زورگویی نمی شود و در آینده هم نمی شود.

,

ساری با تاکید بر این که ایران ثابت کرده است که یک کشور مسالمت آمیز و اهل صلح است بیان داشت: همان کشورهایی که در برجام با ما مذاکره کردند به ایران ضربه زدند؛ ضربه هایی که آمریکا و اروپا در برجام به ایران تحمیل کردند هرگز فراموش نخواهد شد.

,

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ بنی بشری اجازه نمی دهد تا از موضع قدرت زورگویی کند؛ اگر کشوری به ایران تعدی کند، جمهوری اسلامی ایران با شدت با آن برخورد خواهد کرد و با کسی تعارف نخواهد داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه