اخبار داغ

پرداخت مهریه مشمول مالیات سکه می‌شود؟

پرداخت مهریه مشمول مالیات سکه می‌شود؟
مدیرکل دفتر فنی و حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه اخذ مالیات از سکه براساس قانون مالیات‌های مستقیم است، گفت: پرداخت مهریه مشمول مالیات سکه نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد برزگری مدیرکل دفتر فنی و حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به مبانی قانونی گرفتن مالیات از خریداران سکه اظهار داشت: مبانی آن براساس قانون مالیات‌های مستقیم بوده و در دستورالعمل مربوطه نیز قید شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
مدیرکل دفتر فنی و حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه هر فردی که صاحب درآمد است، باید مالیات بدهد و برای همه یکسان است، ادامه داد: مواد ۱ و ۹۳ قانون مالیات‌ها، مستندات قانونی اخذ مالیات سکه است.
,
 
,
وی با اشاره به ماده ۹۳ قانون مالیات‌های مستقیم بیان داشت: این ماده برای فعالان مشاغل است، یعنی اشخاص حقیقی یا عناوین دیگر نیز که در این عرصه فعال هستند، مشمول خواهند بود.
,
 
,
این مقام مسئول مالیاتی در مورد اینکه می‌توان خرید سکه را درآمد حساب کرد، یادآور شد: وقتی سکه خرید و فروش می‌شود، مشمول مالیات خواهد بود، در غیر این صورت مالیاتی اخذ نمی‌شود.
,
 
,
برزگری با بیان اینکه اگر سکه بابت پرداخت مهریه باشد، مشمول مالیات نیست، عنوان کرد: احراز این موضوع براساس مستندات مشخص می‌شود و بعدا وارد حساب‌های بانکی می‌شویم.
,
 
,
مدیرکل دفتر فنی و حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه افرادی که سکه دریافتی را نفروخته باشند، مالیاتی نمی‌دهند، بیان داشت: در صورتی که خانمی مهریه خود را دریافت کند و آن را بفروشد باید مالیات بدهد. تفاوت قیمت حادث شده و درآمد کسب می‌کند.
,
 
,
به گفته وی، این دستورالعمل برای مالیات سکه از کسانی است که خرید و فروش کرده‌اند. مثلا شما خانه دارید تا وقتی نفروشید مالیات ندارد، اما برای فروش مالیات دریافت می‌شود. خرید و فروش سکه را از بقیه جدا نکردیم و در فصل خرداد و تیرماه برای همه مشاغل حقیقی و حقوقی اطلاع رسانی می‌شود.
,
 
,
برزگری در پاسخ به این سوال که خرید سکه شغل محسوب می‌شود، گفت: خرید و فروش شغل است. صرافان و هر کسی که خرید و فروش می‌کند، باید مالیات بدهد، مثلا یک کارمند در ساعات غیر کاری، خرید و فروش خودرو می‌کند آیا شغل نیست؟ شغل محسوب می‌شود.
,
 
,
این مقام مسئول مالیاتی با بیان اینکه تعیین مالیات سکه براساس تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم است، در مورد اینکه آیا می‌توان با اظهارنامه مالیات گرفت، خاطرنشان کرد: هرکسی که صاحب درآمد است، باید اظهارنامه بدهد و هرفردی که درآمد ندارد، مشمول نمی‌شود. این تبصره برای کسانی است که اظهارنامه ندارند و فقط مالیات مقطوع پرداخت می‌کنند. اگر در این بین فردی خرید و فروش سکه خود را اظهارنکند، مانند بقیه مشاغل براساس مستندات احراز خواهند شد.
,
 
,
وی افزود: اطلاعات و مستندات دقیق از بانک مرکزی گرفته می‌شود و زمانی که اطلاعات واصل شود، مالیات آن گرفته خواهد شد.
,
 
,
وی در پاسخ به این سوال که در توضیح نحوه دریافت مالیات از سکه گفته شد که افراد اظهارنامه بدهند، اگر این اتفاق نیفتاد، چه می‌شود، بیان کرد: هر فعال اقتصادی یا اظهارنامه می‌دهد یا نمی‌دهد که طبق قانون به هر دو شکل رسیدگی می‌شود که استناد قانونی آن مواد ۹۷، ۱۵۶، ۱۵۷ و ۱۰۶ قانون مالیات‌های مستقیم برای حقیقی و حقوقی‌ها مشخص شده است.
,
 
,
برزگری در پاسخ به این سوال که گفته شد، هزار میلیارد تومان از این محل می‌توان درآمد کسب کرد، عنوان کرد: نمی‌دانیم چقدر می‌توان مالیات اخذ کرد و در جریان هزار میلیارد تومان نیستم. پیش بینی درآمد بر عهده بخش‌های دیگر سازمان است.
,
 
,
منبع : فارس
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه