اخبار داغ

روحانی در دیدار امیر قطر‎؛

همکاری با کشور‌های همسایه از اصول ثابت سیاست خارجی ایران است

همکاری با کشور‌های همسایه از اصول ثابت سیاست خارجی ایران است
رئیس‌جمهور گسترش روابط با کشور‌های همسایه و دوست به‌ویژه قطر را از اولویت‌های ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد وگفت: ثبات و امنیت کشور‌های منطقه به یکدیگر پیوند خورده است و ما خواستار حاکمیت روحیه اعتدال، برادری و حکمت و‌دوراندیشی در روابط میان کشور‌ها هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین  حسن روحانی امروز در دیدار امیر قطر که در حاشیه پنجمین نشست سران کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) و در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، گفت: رایزنی دوجانبه و چند جانبه و همکاری بیشتر، تنها راه کاهش اختلافات و حل و فصل مشکلات منطقه‌ای است و ایران همواره آماده مشارکت در این عرصه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی گسترش روابط با کشور‌های همسایه و دوست به‌ویژه قطر را از اولویت‌های ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد وگفت: ثبات و امنیت کشور‌های منطقه به یکدیگر پیوند خورده است و ما خواستار حاکمیت روحیه اعتدال، برادری و حکمت و‌دوراندیشی در روابط میان کشور‌ها هستیم.
,
 
,
وی اظهارداشت: جهان اسلام نیازمند وحدت و یکپارچگی است و دو کشور بی تردید می‌توانند با همکاری یکدیگر در این عرصه تلاش کنند.
,
 
,
روحانی روابط ایران و قطر را برادرانه و دوستانه و به نفع مردم منطقه دانست و گفت: ظرفیت‌های فراوانی برای تقویت بیش از پیش روابط اقتصادی دو کشور وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها در راستای منافع دو ملت استفاده کرد.
,
 
,
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز در این دیدار گفت: قطر نیز بر این اعتقاد است که حل تمام اختلافات در منطقه تنها از طریق گفت: وگو، همکاری جمعی و پیگیری راه‌های سیاسی امکان پذیر است.
,
 
,
امیر قطر همچنین اظهارداشت: دوحه برای توسعه روابط خود با تهران در همه حوزه‌های مورد علاقه، آماده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه