اخبار داغ

نماینده رامسر و تنکابن در مجلس مطرح کرد؛

ضعف در تنوع محصولات چالش بزرگ حوزه کشاورزی

ضعف در تنوع محصولات چالش بزرگ حوزه کشاورزی
نماینده رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ضعف در تنوع محصول و صادرات آن و عدم استفاده از مواهب طبیعی چالش بزرگ در حوزه کشاورزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، شمس‌الله شریعت‌نژاد بعد از ظهر امروز در ششمین جشنواره ملی «گل گاوزبان» که در دهستان جنت رودبار برگزار شد با بیان اینکه برگزاری جشنواره ها موجبات نشاط و شادی در جامعه را فراهم می کند گفت: ایرانیان قدیم از هر بهانه ای برای شاد زیستن استفاده می کردند و زندگی باید با شادی و نشاط همراه باشد.

وی افزود: شادی و نشاط از نیازهای اصلی جامعه است و اگر تاریخ فرهنگ و نوع پوشش در قدیم را مطالعه کنید به اصل موضوع پی خواهید برد.

نماینده رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برگزاری جشنواره ها شکر نعمت خداوند و بجا آوردن شناخت نعمت و موهبت الهی است و باید از نعمت خدا درست استفاده کنیم.

این مسئول گفت: دانشمندان اهل تحقیق کسانی هستند که بیش از همه مواهب الهی را می شناسند.

شریعت نژاد تصریح کرد: ضعف در تنوع محصول و صادرات آن و عدم استفاده از مواهب طبیعی چالش بزرگ در حوزه کشاورزی است.

وی گفت: ۷۰۰ بهره بردار گل گاو زبان در منطقه وجود دارد که ۴۰ تن گل گاو زبان در این منطقه تولید می شود.  

نماینده رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات اقتصادی که امروزه در جامعه حاکم است در چهل سال انقلاب وجود نداشت و کار کردن، اعتبار آوردن و رفع موانع سخت تر از گذشته است.

*توسعه و خدمات رسانی با ایجاد بخش دالخانی

فرماندار رامسر نیز اظهار کرد: ایجاد بخش دالخانی زمینه توسعه و خدمات رسانی مطلوب را فراهم کرد.

محمد آزاد گفت: با انتخاب عنوان رامسر جنت رودبار پایتخت گل گاو زبان ایران سبب توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و حمایت از تولید داخلی شد.

وی افزود: در راستای توسعه شهرستان رامسر با کار جمعی و هماهنگی و همراهی مسئولان محلی و استانی و کیفیت هر چه بیشتر ششمین جشنواره ملی گل گاو زبان برگزار شد.

این مسئول با اشاره به اینکه برگزاری هر جشنواره مانند افتتاح یک پروژه برای ما با ارزش است گفت: در شرایط سخت اقتصادی و با همت مسئولان در سطوح ملی در حوزه شهری و روستایی پروژه های خوبی در حال انجام است.

آزاد افزود: در حوزه تقسیمات کشوری با ایجاد بخش دالخانی زمینه توسعه و خدمات رسانی در شهرستان رامسر ایجاد  شد که این اتفاق با همراهی مردم، حمایت های وزیر کشور، استاندار مازندران، مسئولان استانی و معاونین استاندار رقم خورد‌.
 
وی از عملیاتی شدن پروژه آسفالت گلین خبر داد و افزود: پروژه آسفالت ولنگان چاک در حال انجام بوده و مسیر نمکدره بزودی آسفالت خواهد شد.

*مهاجرت معکوس در روستا

دهیار جنت رودبار نیز اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت دامداران و تامین آذوقه یارانه ای از واجبات است.

مهرزاد خلعتبری با بیان اینکه با برگزاری جشنواره گل گاو زبان در سالهای اخیر مهاجرت معکوس در روستا صورت گرفت گفت: با برگزاری جشنواره گل گاو زبان و فراهم شدن زمینه کار با ۶ سال تلاش افرادی که از روستا مهاجرت کرده بودند به روستا برگشتند.

وی افزود: مسئولین نسبت به احیای  دبستان جنت رودبار اقدام کنند تا زمینه بازگشت خانواده ها به این روستا مهیا شود.

خلتعبری تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت دامداران و تامین آذوقه یارانه ای از واجبات امر بوده و امیدوارم مسئولین ذیربط در این زمینه اقدام کنند.

دهیار جنت رودبار خاطر نشان کرد: مسئولین با اعطای تسهیلات برای روستایی که مهد گل گاو زبان، پایلوت بوم گردی، گردشگری و صنایع دستی است سبب ایجاد انگیزه و رونق اقتصادی شوند.

خلتعبری در پایان گفت: ساماندهی وضعیت اماکن استیجاری، رسیدگی محور دالخانی به گلین، رسیدگی به امور مرکز بهداشتی و نیازهای پزشکی و وضعیت سرما زدگی محصولات جهاد کشاورزی از دیگر مشکلات دهستان جنت رودبار بوده که نیاز به پیگیری مسئولین داریم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *توسعه و خدمات رسانی با ایجاد بخش دالخانی , *توسعه و خدمات رسانی با ایجاد بخش دالخانی ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *مهاجرت معکوس در روستا , *مهاجرت معکوس در روستا ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه