اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

تلاش کودکانه آمریکا برای اتهام افکنی بر ایران/ سیاست دوگانه ترامپ در برخورد با قاتلان «جمال خاشقچی» و «ماجرای نفت کش ها»

تلاش کودکانه آمریکا برای اتهام افکنی بر ایران/ سیاست دوگانه ترامپ در برخورد با قاتلان «جمال خاشقچی» و «ماجرای نفت کش ها»
برخی از سناتورهای آمریکایی خطر بی ثبات سازی خاورمیانه با توجه به فروش سلاح های امریکایی و تفکرات و تحرکات خشونت طلبانه و تند حکام مرتجع عربی را احساس می کنند و در این خصوص از کاخ سفید که سنگ را بسته و سگ را رها کرده است می خواهند چشم خود را روی واقعیت باز کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از شدت یافتن فضای تنش در منطقه، ناشی از تشدید فشارهای همه جانبه امریکا و شرکا علیه جمهوری اسلامی ایران تدابیر تهران، در قالب «دیپلماسی همه جانبه راهبردی»، جوّ تنش را به شدت مهار کرد. آمریکایی‌ها سعی کردند با جنگ روانی و ایجاد تنش تا سر حد جنگ فضا را علیه کشورمان ملتهب سازند اما با سد محکم آمادگی نیروهای نظامی برخورد کردند و از گفته خود پشیمان شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بعد از آن آمریکا با استفاده از دیپلماسی رسمی و میانجی گری ژاپن سعی کرد مذاکرات پوشالی دیگری رقم بزند اما در این حربه هم کاخ سفید شکست خورد. حالا با ایجاد حادثه آفرینی و سناریوسازی آمریکایی‌ها و شرکای سیاسی‌شان سعی می کنند اجماع عمومی علیه کشورمان بوجود بیاورند. ماجرای نفتکش‌های دریای عمان که با اتهام زنی علیه کشورمان آنهم به طور هماهنگ شده از سوی حکومت‌های مرتجع عربی و آمریکا همراه شده است، از جمله این سناریوسازی هاست. 

, بعد از آن آمریکا با استفاده از دیپلماسی رسمی و میانجی گری ژاپن سعی کرد مذاکرات پوشالی دیگری رقم بزند اما در این حربه هم کاخ سفید شکست خورد. حالا با ایجاد حادثه آفرینی و سناریوسازی آمریکایی‌ها و شرکای سیاسی‌شان سعی می کنند اجماع عمومی علیه کشورمان بوجود بیاورند. ماجرای نفتکش‌های دریای عمان که با اتهام زنی علیه کشورمان آنهم به طور هماهنگ شده از سوی حکومت‌های مرتجع عربی و آمریکا همراه شده است، از جمله این سناریوسازی هاست. , بعد از آن آمریکا با استفاده از دیپلماسی رسمی و میانجی گری ژاپن سعی کرد مذاکرات پوشالی دیگری رقم بزند اما در این حربه هم کاخ سفید شکست خورد. حالا با ایجاد حادثه آفرینی و سناریوسازی آمریکایی‌ها و شرکای سیاسی‌شان سعی می کنند اجماع عمومی علیه کشورمان بوجود بیاورند. ماجرای نفتکش‌های دریای عمان که با اتهام زنی علیه کشورمان آنهم به طور هماهنگ شده از سوی حکومت‌های مرتجع عربی و آمریکا همراه شده است، از جمله این سناریوسازی هاست. ,

جهان ادعای آمریکایی ها علیه ایران را باور نمی کند 

, جهان ادعای آمریکایی ها علیه ایران را باور نمی کند , جهان ادعای آمریکایی ها علیه ایران را باور نمی کند , ,
اما  این سناریوسازی‌ها آنقدر کودکانه و غیرمنطقی است که نه تنها نتواسته فضای عمومی علیه کشورمان بوجود بیاورد بلکه بسیاری معتقدند که این اتهامات علیه ایران ضعف روایی و استدلالی بسیاری دارد. 
,
 
,
با اینکه همه شواهد و قراین موجود ایران را مبرا از این اتهامات می‌داند اما آمریکایی‌ها و همدستانش سعی می کنند با فشار رسانه‌ای اهداف خود علیه ایران را عملیاتی و همه توهمات و خیال بافی هایشان را اثبات کنند. 
, با اینکه همه شواهد و قراین موجود ایران را مبرا از این اتهامات می‌داند اما آمریکایی‌ها و همدستانش سعی می کنند با فشار رسانه‌ای اهداف خود علیه ایران را عملیاتی و همه توهمات و خیال بافی هایشان را اثبات کنند. , با اینکه همه شواهد و قراین موجود ایران را مبرا از این اتهامات می‌داند اما آمریکایی‌ها و همدستانش سعی می کنند با فشار رسانه‌ای اهداف خود علیه ایران را عملیاتی و همه توهمات و خیال بافی هایشان را اثبات کنند. ,
 
,
در همین باب رسانه آمریکایی نیویورک‌تایمز از افزایش شک به روایت آمریکا علیه ایران نوشت. این روزنامه آمریکایی با اشاره به اینکه در اروپا ظن زیادی در خصوص انگیزه‌های آمریکا در این حادثه وجود دارد مطرح کرد: «کشورهای اروپایی از دولت ترامپ خواسته‌اند شواهد محکمه‌پسندی از ادعای دخالت ایران ارائه دهند.»
,
 
,
مقامات کشورهای غربی به طور جد بر این ادعای آمریکایی‌ها تشکیک ایجاد کرده اند. در همین رابطه،«هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان بیان کرد: «ویدئوی آمریکایی‌ها برای متهم کردن ایران کافی نیست.»
,
 
,
وزیر خارجه بریتانیا نیز گفت: «ما ارزیابی مستقل خودمان را انجام خواهیم داد» و وزیر دفاع فرانسه هم با ابهام آمیز خواندم موضوع گفت:« هنوز خیلی زود است که درباره منشا حملات به دو نفتکش در دریای عمان به صورت دقیق اظهارنظر کرد.»
,
 
,
همچنین «یاتاکا کاتادا» مالک این کشتی که در دریای عمان هدف قرار گرفت گفته که روایت واشنگتن درباره نحوه حمله به نفت‌کش‌ها در این دریا اشتباه است.
, همچنین «یاتاکا کاتادا» مالک این کشتی که در دریای عمان هدف قرار گرفت گفته که روایت واشنگتن درباره نحوه حمله به نفت‌کش‌ها در این دریا اشتباه است., همچنین «یاتاکا کاتادا» مالک این کشتی که در دریای عمان هدف قرار گرفت گفته که روایت واشنگتن درباره نحوه حمله به نفت‌کش‌ها در این دریا اشتباه است., ,
 
,
رسانه‌های عربی هم نسبت به سناریوسازی‌های کودکانه آمریکایی‌ها شک و شبهه دارند. روزنامه القدس العربی در این باره می نویسد: «به نظر میرسد برخی از طرف‌های منطقه‌ای به ویژه سعودی و اسرائیل به دنبال تشدید تنشها در منطقه هستند و می‌کوشند آمریکا را به سمت حمله به ایران سوق دهند چرا که نفع آنها در این است. هیچ دلیلی وجود ندارد که نشان دهد ایران در انفجار نفتکش ها یا حادثه‌ بندر الفجیره دست داشته باشد.»
,
 
,
در فضای مجازی هم همین استدلال وجود دارد که نقش دیگری غیر از ایران را در ماجرای نفتکش‌ها دخیل می داند. درهمین رابطه، منابع اماراتی دست به افشاگری از نقش این شیخ‌نشین در انفجار نفتکش‌ها زدند. حساب کاربری منتسب به یک افسر دستگاه امنیتی امارات به افشاگری درباره حادثه مشکوک انفجار دو نفتکش در دریای عمان پرداخته. این افسر اماراتی در توئیت خود فاش کرد: «امارات در پس حمله به دو نفتکش در دریای عمان قرار دارد و هدف از این حمله وادار کردن ایران به مذاکره با آمریکاست تا ترامپ در انتخابات آتی به پیروزی دست یابد.»
, منابع اماراتی دست به افشاگری از نقش این شیخ‌نشین در انفجار نفتکش‌ها زدند. حساب کاربری منتسب به یک افسر دستگاه امنیتی امارات به افشاگری درباره حادثه مشکوک انفجار دو نفتکش در دریای عمان پرداخته. این افسر اماراتی در توئیت خود فاش کرد: «امارات در پس حمله به دو نفتکش در دریای عمان قرار دارد و هدف از این حمله وادار کردن ایران به مذاکره با آمریکاست تا ترامپ در انتخابات آتی به پیروزی دست یابد.»,
 
,
اتهام افکنی کودکانه مقامات آمریکایی علیه ایران 
, اتهام افکنی کودکانه مقامات آمریکایی علیه ایران , اتهام افکنی کودکانه مقامات آمریکایی علیه ایران ,
 
,
این مخالفت‌ها با اتهام افکنی علیه ایران درحالی است که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به تمام شواهدی که از نقش رژیم صهیونیستی در ماجرای انفجار نفتکشهای متعلق به ژاپن همزمان با سفر امروز نخست وزیر این کشور به ایران حکایت دارد مدعی شد: «تحلیل آمریکا این است که حمله‌ امروز به نفتکشها کار ایران بوده و ایران قصد دارد جریان نفت را دچار مشکل کند!؛ آقای ظریف شوخی می‌کند که حمله به نفتکشها را مشکوک می‌داند.»
,
 
,
رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز در ادعایی بی سند و مدرک گفت: «ایران حمله به دو نفتکش در خلیج عمان را انجام داد! هرگز به ایران اجازه داده نخواهد شد تا به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.» اتهام جدید ترامپ به ایران در حالی است که با وجود گذشت بیش از ٣٠ ساعت از حادثه انفجار در دو نفتکش در دریای عمان، هنوز روایت واحد و تاییدشده‌ای درباره علت این حادثه منتشر نشده است.
, رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز در ادعایی بی سند و مدرک گفت: «ایران حمله به دو نفتکش در خلیج عمان را انجام داد! هرگز به ایران اجازه داده نخواهد شد تا به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.» اتهام جدید ترامپ به ایران در حالی است که با وجود گذشت بیش از ٣٠ ساعت از حادثه انفجار در دو نفتکش در دریای عمان، هنوز روایت واحد و تاییدشده‌ای درباره علت این حادثه منتشر نشده است., رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز در ادعایی بی سند و مدرک گفت: «ایران حمله به دو نفتکش در خلیج عمان را انجام داد! هرگز به ایران اجازه داده نخواهد شد تا به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.» اتهام جدید ترامپ به ایران در حالی است که با وجود گذشت بیش از ٣٠ ساعت از حادثه انفجار در دو نفتکش در دریای عمان، هنوز روایت واحد و تاییدشده‌ای درباره علت این حادثه منتشر نشده است.,
 
,
استاندارد دوگانه ترامپ درباره قتل خاشقچی 
, استاندارد دوگانه ترامپ درباره قتل خاشقچی , استاندارد دوگانه ترامپ درباره قتل خاشقچی , ,
 
,
اما در کنار تلاش بی وقفه آمریکا و مقامات عربی و رسانه‌های غربی برای اتهام زنی علیه کشورمان که به طور پرحجم بدون سند و مدرک و با استفاده از پروپاگاندا و فشار رسانه‌ای همراه شده است، مقامات این کشور در ماجرای قتل فجیع «جمال خاشقچی» روزنامه نگار عربستانی به را حتی از کنار این موضوع گذشتند.
,
 
,
این درحالی بود که افکارعمومی به شدت علاقه مند دنبال کردن اخبار مربوط به مرگ این روزنامه نگار بود. بعد از مدتی شواهد متقن و مستندی مشخص کرد که خاشقچی به سفارت عربستان در ترکیه رفته و بعد از آن باز نگشته است. این موضوع تا جایی پیش رفت که موضوع قتل و مثله کردن خاشقچی در سفارت عربستان برای بسیاری مسجل شد. اما آمریکایی‌ها با بی اعتنایی به این جنایت بزرگ و عیان همواره بیان کردند که باید شواهد کافی برای این موضوع جمع آوری شود و واشنگتن برای بررسی این موضوع عجله ندارد. 
,
 
,
دست آخر نیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سخنانی که از بی اعتنایی محض امریکا به قتل خاشقچی حکایت داشت بیان کرد که نمی تواند از فروش سلاح به سعودی ها صرف نظر کند. این درحالی است که پیشتر رئیس کاخ سفید بیان کرده بود که اگر مشخص شود که قتل خاشقچی به گردن مقامات آل سعود است از فروش سلاح به این رژیم خودداری می کند. 
, دست آخر نیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سخنانی که از بی اعتنایی محض امریکا به قتل خاشقچی حکایت داشت بیان کرد که نمی تواند از فروش سلاح به سعودی ها صرف نظر کند. این درحالی است که پیشتر رئیس کاخ سفید بیان کرده بود که اگر مشخص شود که قتل خاشقچی به گردن مقامات آل سعود است از فروش سلاح به این رژیم خودداری می کند. , دست آخر نیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سخنانی که از بی اعتنایی محض امریکا به قتل خاشقچی حکایت داشت بیان کرد که نمی تواند از فروش سلاح به سعودی ها صرف نظر کند. این درحالی است که پیشتر رئیس کاخ سفید بیان کرده بود که اگر مشخص شود که قتل خاشقچی به گردن مقامات آل سعود است از فروش سلاح به این رژیم خودداری می کند. ,
 
,
درباره همین دوگانگی سیاست کاخ سفید، «رند پال» سناتور آمریکایی طی یادداشتی نوشت: «این خطر وجود دارد که روزی سربازان ما برای جنگیدن با همین تسلیحاتی که کنگره امروزه مجوز ارسال آنها (به عربستان) را می‌‌دهد، اعزام شوند. اکنون در عراق، تسلیحاتی که ما به این کشور برای جنگ با ایران دادیم هنوز آنجاست، در افغانستان مقادیری از سلاح که ما به مجاهدین برای جنگ با روس‌ ها (شوروی) داده بودیم، در زمان جنگ با طالبان هنوز آنجا باقی بود.»
,
 
,
وی می افزاید: «به ما گفته شده به دلیل تهدید ایران، آمریکا باید فروش سلاح را به هر کسی که مخالف ایران است، بپذیرد؛ حتی کشوری که با اره استخوان بُر، مخالفی را در یک کنسولگری خارجی به قتل می رساند. هیلاری کلینتون اذعان کرده بود قطر و عربستان سعودی کمک مالی و تسلیحاتی به داعش می‌‌کردند.»
, وی می افزاید: «به ما گفته شده به دلیل تهدید ایران، آمریکا باید فروش سلاح را به هر کسی که مخالف ایران است، بپذیرد؛ حتی کشوری که با اره استخوان بُر، مخالفی را در یک کنسولگری خارجی به قتل می رساند. هیلاری کلینتون اذعان کرده بود قطر و عربستان سعودی کمک مالی و تسلیحاتی به داعش می‌‌کردند.», وی می افزاید: «به ما گفته شده به دلیل تهدید ایران، آمریکا باید فروش سلاح را به هر کسی که مخالف ایران است، بپذیرد؛ حتی کشوری که با اره استخوان بُر، مخالفی را در یک کنسولگری خارجی به قتل می رساند. هیلاری کلینتون اذعان کرده بود قطر و عربستان سعودی کمک مالی و تسلیحاتی به داعش می‌‌کردند.»,
 
,
حالا برخی از سناتورهای آمریکایی خطر بی ثبات سازی خاورمیانه با توجه به فروش سلاح های امریکایی و تفکرات و تحرکات خشونت طلبانه و تند حکام مرتجع عربی را احساس می کنند و در این خصوص از کاخ سفید که سنگ را بسته و سگ را رها کرده است می خواهند چشم خود را روی واقعیت باز کند. نگرانی در خصوص سیاست‌های آمریکا تا حد فزونی یافته است که بسیاری از منتقدان سیاست‌های این کشور اقدامات امریکا و شرکای عرب کاخ سفید را علت اصلی تنش های جدی در خاورمیانه که نقطه استراتژیک و مهمی در جهان است، می دانند. 
, نگرانی در خصوص سیاست‌های آمریکا تا حد فزونی یافته است که بسیاری از منتقدان سیاست‌های این کشور اقدامات امریکا و شرکای عرب کاخ سفید را علت اصلی تنش های جدی در خاورمیانه که نقطه استراتژیک و مهمی در جهان است، می دانند. , نگرانی در خصوص سیاست‌های آمریکا تا حد فزونی یافته است که بسیاری از منتقدان سیاست‌های این کشور اقدامات امریکا و شرکای عرب کاخ سفید را علت اصلی تنش های جدی در خاورمیانه که نقطه استراتژیک و مهمی در جهان است، می دانند. ,
 
,
امیر حمزه نژاد 
, امیر حمزه نژاد ,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه