اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد خبر داد

وجود 17 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در خلیل‌آباد/ انگور مهم‌ترین و اقتصادی‌ترین محصول منطقه خلیل‌آباد است

وجود 17 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در خلیل‌آباد/ انگور مهم‌ترین و اقتصادی‌ترین محصول منطقه خلیل‌آباد است
مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با بیان اینکه شهرستان خلیل‌آباد از پتانسیل بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است و 17 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد، گفت: انگور مهم‌ترین و اقتصادی‌ترین محصول منطقه خلیل‌آباد است و تولیدی معادل 180 هزار تن انگور و 30 هزار تن کشمش در سال دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجید طاهر پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مجموعه جهاد کشاورزی خلیل‌آباد به‌عنوان متولی امر امنیت غذایی تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا بتواند رسالت خود را هر چه بهتر و مطلوب تر به سرانجام برساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه شهرستان خلیل‌آباد از پتانسیل بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است و 17 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد، خاطرنشان کرد: انگور مهم‌ترین و اقتصادی‌ترین محصول منطقه خلیل‌آباد است و تولیدی معادل 180 هزار تن انگور و 30 هزار تن کشمش در سال دارد.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه اولین گام در راستای گسترش بخش کشاورزی و ارتقاء آن آموزش بهره بردار است، تصریح کرد: نهضت آموزش خوبی در بخش کشاورزی شهرستان صورت گرفت و شاهد افزایش 3.5 برابری کارگاه های آموزشی توسط کارشناسان کشاورزی بودیم.

,

وی آب را یکی از فاکتورهای مهم در بخش کشاورزی دانست و اذعان کرد: سال گذشته در بحث تجمیع چاه های کشاورزی و لوله گذاری اقدامات موثری انجام شد و نزدیک 3500 هکتار از اراضی باغی و زراعی تحت پوشش قرار گرفت که 85 درصد هزینه توسط دولت و 15 درصد دیگر توسط مردم پرداخت شد.

,

طاهر پور با اشاره به طرح مکانیزاسیون بخش کشاورزی شهرستان خلیل‌آباد، عنوان کرد: در حوزه مکانیزاسیون و تجهیز منطقه به ناوگان موتوری نزدیک دو میلیارد تومان تراکتور و ادوات معرفی شد و در سال جاری نیز این بحث به صورت تخصصی تر ادامه پیدا خواهد کرد.

,

وی با بیان اینکه بحث گاز رسانی مجتمع گلخانه ای کندر مراحل پایانی خود را طی می کند و با تخصیص اعتبار جدید تمام خواهد شد، تشریح کرد: 50 فارغ التحصیل بخش کشاورزی در این گلخانه می توانند از این مجتمع استفاده کنند و 15 واحد آن در حال بهره برداری است.

,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در مجموع 3 هکتار گلخانه در شهرستان خلیل‌آباد وجود دارد، ابراز کرد: امیدواریم این میزان در پایان سال به 7 هکتار افزایش پیدا کند.

,

وی به اقدامات بخش گیاهان دارویی شهرستان اشاره کرد و افزود: 7 هزار نشاء گیاهان دارویی در سطح شهرستان توزیع شده است که 10 هکتار از اراضی باغی و زراعی شهرستان تحت پوشش گیاهان دارویی قرار دارد.

,

طاهر پور همچنین اظهار کرد: 7 هکتار از اراضی شهرستان در راستای اجرای طرح فراز یا تاک‌های ایستاده قرار دارد که به ازاء هر هکتار 40 میلیون تومان تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه