اخبار داغ

مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان:

بیش از 28 هزار گردشگر خارجی میهمان دیار کریمان در سال ۹۷/بیشترین میزان اقامت توریست‌ها بیابان جهانی لوت است

بیش از 28 هزار گردشگر خارجی میهمان دیار کریمان در سال ۹۷/بیشترین میزان اقامت توریست‌ها بیابان جهانی لوت است
مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در سال های گذشته 28 هزار و 227 نفر گردشگر خارجی وارد استان شده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی افضلی مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با میزان گردشگر خارجی در استان اظهار داشت: با توجه به تحریم ها تعداد گردشگران خارجی به استان کرمان نسبت به سال های گذشته کاهش محسوسی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: تعداد گردشگران خارجی از 40 هزار نفر در سال های گذشته به 28 هزار و 227 نفر رسیده است.

,

مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطر نشان کرد: با وجود کاهش ورود گردشگران اروپایی به استان اما گردشگران عربی به استان ورودشان افزایش داشته است.

,

افضلی توضیح داد:بیشترین بازدید این گردشگران از مناطق شهداد، بم و رستای میمند شهربابک و به طور کلی مکان هایی که ثبت جهانی شده اند بیشتر بوده است.

,

وی با بیان این که بیشترین میزان اقامت گردشگران خارجی در بیابان جهانی لوت است، افزود:  بیابان لوت اولین منظر طبیعی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو می باشد .

,

مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اضافه کرد: بیشترین بازدید گردشگران از اقامتگاه بوم گردی شهرستان شهداد می باشد .

,

افضلی در خصوص میزان درآمدزایی استان از گردشگران خارجی گفت: میزان درآمدزایی گردشگران خارجی برای استان مشخص نیست زیرا بخشی از این گردشگران توسط اپراتورها و بخشی نیز کوله ای وارد استان می شوند و در مراکزی اقامت می کنند که در لیست و آمار ما گنجانده نمی شوند.

,

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به میزان اقامت و خرید گردشگران در استان مطمئنا استان کرمان درآمدزایی لازم را خواهد داشت.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه