اخبار داغ

آخرین روند بازسازی مسجد جامع ساری؛

پروژه بازسازی مسجد جامع 80 درصد پیشروی داشته است/ تا آخر تابستان کار بازسازی تمام می‌شود

پروژه بازسازی مسجد جامع 80 درصد پیشروی داشته است/ تا آخر تابستان کار بازسازی تمام می‌شود
کار بازسازی مسجد جامع که تقریبا نزدیک به یک سال از آتش سوزی آن می‌گذرد اکنون در مراحل پایانی قرار دارد و تنها 20 درصد از کار با قیمانده است که بنا به اظهارات مدیر پروژه بازسازی، اگر منابع مالی لازم تامین شود تا پایان تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، در خصوص آخرین وضعیت بازسازی مسجد جامع ساری که در 21 تیرماه سال گذشته دچار حریق و تخریب بسیاری از قسمت‌‌های این مسجد شد، اظهار کرد: کار بازسازی که از روزهای نخستین پس از این حادثه آغاز شده بود، همچنان در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر تنها 20 درصد از کار مرمت و بازسازی این مسجد باقیمانده است که امیدواریم با تاکید مسئولان طی روز گذشته به مدیران دستگاه‌ها در پی بازدید روز گذشته این امر با سرعت بیشتر و حمایت گسترده‌تر دستگاه‌های مرتبط به سرانجام برسد.

مدیر پروژه بازسازی مسجد جامع ساری خاطرنشان کرد: کار بازسازی ابنیه آسیب دیده تقریبا به پایان رسیده است و در حال حاضر، تنها 5 درصد از کار بازسازی ابنیه و ساختمانی مسجد باقیمانده است.

ایزدی بیان کرد: 20 درصد باقیمانده از این پروژه مربوط به کارهایی از قبیل نقاشی، نصب در و پنجره، شیشه، سیستم گرمایشی و سرمایی و نورپردازی است.

وی با اشاره به مشکل تامین اعتبار در اجرای این پروژه گفت: تاکنون نزدیک به 10 میلیارد تومان هزینه شده است که تنها نیمی از آن تامین اعتبار شده است.

مدیر پروژه بازسازی مسجد جامع ساری اضافه کرد: با تاکید مسئولان بنا شده است تا با تعیین تکلیف و وظیفه دستگاه‌ها و لزوم همکاری با تمام توان، این مشکل با حمایت دستگاه‌ها به حداقل برسد.

به گفته ایزدی، این پروژه تا پایان تابستان امسال به اتمام خواهد رسید.

گفتنی است مسجد جامع ساری که کهن‌ترین مسجد دیار علویان لقب گرفته است؛ در 21 تیر ماه سال جاری به طور کامل طعمه حریق شد که با همت مسئولان استانی و مردم ولایی در حال مرمت و بازسازی است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه