اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

عدم پذیرش درخواست غربی ها ذلت سنگینی برای آن ها بود/بیانات رهبری فضا را بر ایجاد برجام های بعد بست

عدم پذیرش درخواست غربی ها ذلت سنگینی برای آن ها بود/بیانات رهبری فضا را بر ایجاد برجام های بعد بست
قناد باشی گفت:آمریکایی ها به نخست وزیر ژاپن گفته بودند که خواستار تغییر سیستم و انقلاب ایران نیستند و این عقب نشینی آنها نوعی ضربه سنگینی به موقعیت آمریکا و جامعه آمریکا محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس حضور نخست وزیر ژاپن در ایران  بازتاب های زیادی را در فضای رسانه ای داخلی و خارجی کشورها داشت، از طرفی به گمان بسیاری این سفر وسیله و راهی برای آمریکا جهت میانجی گری بین دو کشور ایران وآمریکا بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس ,

 

,

در همین ارتباط رهبر انقلاب با توجه به سوابق کشور آمریکا و سیاست های استعماری این کشور در طول چهل سال گذشته نسبت به ایران، هرگونه مذاکره را غیر قابل قبول  خواند و بیان کرد امکان  هیچگونه مذاکره ای با ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دلیل عدم پایبندی آنها به مذاکرات گذشته وجود ندارد.

,

 

,

در همین خصوص کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با بویرخبر در خصوص سفر نخست وزیر ژاپن به ایران گفت: منطق مقاومت یک منطق سیاسی، درست، اصولی مبتنی بر عقلانی ترین شیوه ها است از طرفی این منطق مبتنی بر آموزه‌های تعالیم اسلامی و انقلابی است، که مرزهای دیپلماسی کنونی را درنوردیده و در حال ایجاد یک دیپلماسی جدید در جهان است یعنی اگر در گذشته دولت های غربی نوعی از دیپلماسی را رواج دادند که وسیله سرافکندگی و تسلیم، همچنین مرعوب شدن برخی از مسوولان کشورها بود، امروز منطق مقاومت در مقابل و مخالفت آنها قد علم کرده است.

, بویرخبر ,

 

,

 

,

جعفر قناد باشی بیان کرد: دیپلماسی مقاومت  یک نقطه عطف در جهان سوم محسوب می شود و تاکنون هیچ کشوری در برابر ابرقدرت های جهان با این بیان و با این لفظ و  جملات، برخورد نکرده است این موضوع ناشی از انقلاب اسلامی بوده و همچنین از شخصیت رهبر انقلاب به عنوان یک شخصیت نمونه در جهان و با تجربه های زیادی  که ایشان در عرصه سیاسی دارد، بیان شده است.

,

 

,

 

,

وی افزود: منطق مقاومت به عنوان سرفصلی جدید بوده که یک مقوله مردمی نیز محسوب می شود زیرا مردم کشور ما همواره خواستار قدرت مسئولان در برابر دولت‌های استکباری خصوصا آمریکا بوده و در این شرایط زمانی در برابر شخص ترامپ خواستار مقاومت هستند و این ایستادگی را مردم به عنوان بالاترین مرتبه موضع‌گیری می دانند یعنی ما می توانیم مردم کشور خود را از فرهنگ عاشورایی بشناسیم در این فرهنگ ایستادگی در برابر قدرت های بزرگ مطرح می شود.

,

 

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در فرهنگ عاشورایی پذیرفتن ظلم و فشار قابل قبول نبوده و مبتنی بر عقل است، در شرایط حاضر در افکار مردم موضوعی به نام منطق مقاومت، یک غرور مبتنی بر واقعیت محسوب می شود و دشمنان کوشش میکردند کشور  را از طریق نمایش قدرت نظامی و اقتصادی خود  تحقیر کنند اما ناکام ماندند، از طرفی بعد از صدسال سیاست های استعماری،  سعی کردند از طریق فرستاده خود ایران را پای میز مذاکره بکشانند ولی این موضوع محقق نشد که برای آنها نوعی ذلت و شکست  محسوب می شود.

,

 

,

 

,

وی در ادامه اضافه کرد:  آمریکا به نخست وزیر ژاپن گفته بود که خواستار تغییر سیستم و انقلاب ایران نیستند و این عقب نشینی آنها نوعی ضربه سنگینی به موقعیت آمریکا و جامعه آمریکا محسوب می شود.

,

 

,

 

,

قناد باشی گفت: منطقی که رهبر انقلاب در برابر نخست وزیر ژاپن از خود نشان دادند موضعی روشن و مبتنی بر عقل و درایت بود که فضا را برای کسانی که در عرصه رسانه ای و تبلیغاتی در حال تلاش برای ایجاد زمینه‌های سازش یا مذاکره جدید بودند ناکام گذاشت و منطق مقاومت در دیدگاه رهبر انقلاب به نظر و گفته  آنها لطمه وارد کرد و نادرستی تفکرات آنها را اثبات کرد.

,

 

,

وی در پایان گفت: رهبر انقلاب فرمودند هیچ ملت عاقلی مذاکرات را تکرار نخواهد کرد و این بیانات فضا را برای هرگونه گفتگو و مذاکره تحت عنوان برجام ۲ و ۳ باقی نگذاشت و هیچ گونه پذیرشی برای آنها باقی نماند و به طور کلی راهی برای اثبات روش آنها برای هرگونه مذاکرات غلطی بود.

, وی در پایان گفت: رهبر انقلاب فرمودند هیچ ملت عاقلی مذاکرات را تکرار نخواهد کرد و این بیانات فضا را برای هرگونه گفتگو و مذاکره تحت عنوان برجام , ۲, و , ۳, باقی نگذاشت و هیچ گونه پذیرشی برای آنها باقی نماند و به طور کلی راهی برای اثبات روش آنها برای هرگونه مذاکرات غلطی بود.,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه