اخبار داغ

کارشناس مسائل بین‌الملل:

مهره‌های دشمن در حال جوسازی برای مذاکره‌ای جدید با آمریکا هستند/ منطق مقاومت به‌صورت عملی ثابت شده است

مهره‌های دشمن در حال جوسازی برای مذاکره‌ای جدید با آمریکا هستند/ منطق مقاومت به‌صورت عملی ثابت شده است
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: مهره‌های دشمن در حال جوسازی و ایجاد جنگ روانی برای آماده کردن مسئولان و مردم برای یک مذاکره جدید با آمریکا هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود اخوان فرد، کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، اظهار کرد: بر اساس موازین مندرج در قانون اساسی جمهوری اسلامی، تبیین راهبردهای سیاست‌های خارجی بر عهده مقام معظم رهبری است و در این خصوص افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند با رعایت سلسله مراتب به ایشان مشاوره دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با ابراز تأسف از راه افتادن جو روانی مبنی بر اینکه مذاکره تنها راه‌حل مشکلات کشور است، گفت: عده‌ای در داخل با بیان اینکه مذاکره با آمریکا ادامه یابد، باید نسبت دستاوردهای برجام و مذاکرات گذشته خوب با آمریکا و اروپا پاسخگو باشند.

,

 

,

مهره‌های دشمن در حال جوسازی برای یک مذاکره جدید هستند

, مهره‌های دشمن در حال جوسازی برای یک مذاکره جدید هستند,

اخوان فرد ادامه داد: برجام علاوه بر اینکه محصولی نداشته است، امروز طرفداران برجام نیز به این نتیجه رسیده‌اند که این قرارداد برای ایران فایده‌ای نداشته است و باید از برجام به‌صورت 180 درجه‌ای بازگشت و افرادی که در حال جوسازی و ایجاد جنگ روانی برای آماده کردن مسئولان و مردم برای یک مذاکره جدید هستند، اغلب مهره‌های دشمن هستند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه مهره‌های دشمن در داخل افراد ترسو و ضعیف نفس را با خود همراه می‌کنند تا اهدافشان را پیش برند، گفت: متأسفانه عده‌ای با تحلیل‌های اشتباه بر دامنه جنگ روانی دشمن می‌افزایند؛ این افراد از سیاست خارجه چیزی نمی‌دانند و در زمان مصدق و 28 مرداد گیرکرده‌اند این در حالی است که تحلیل روز را باید از شرایط روز داشت.

,

وی تأکید کرد: دیگر مثل گذشته جهان دوقطبی نیست بلکه امروز با چندین قطب در موضوع جنگ نرم مواجه هستیم و خوشبختانه جمهوری اسلامی جزو یکی از قطب‌های تأثیرگذار در جنگ نرم به حساب می‌آید.

,

 

,

ترامپ از مذاکره با ایران به دنبال رأی آوردن در دوره بعدی انتخابات است

, ترامپ از مذاکره با ایران به دنبال رأی آوردن در دوره بعدی انتخابات است,

اخوان با اشاره به اینکه ترامپ از فضای مذاکره با ایران به دنبال رأی آوردن برای دوره بعدی انتخابات است، افزود: جمهوری اسلامی ایران قدرت جنگ نرم خود را در عرصه بین‌الملل به اثبات رسانده و این نشان از قدرت ایران است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: وزیر خارجه آلمان و نخست وزیر ژاپن تازه به عرصه مذاکره با ایران پای گذاشته‌اند و اگر به تاریخ چند سال گذشته نگاهی بی اندازیم، ما تجربه مذاکره با آلمان و ژاپن را داشتیم درجایی که بیان شد آن‌ها صلاح خودشان را بر زمین گذاشتند و پیشرفت کردند.

,

وی با تأکید بر اینکه جملات و رویدادها را باید با هم معنی و تحلیل کنیم، ادامه داد: آلمان به‌عنوان چماق و ژاپن با بسته شیرینی در این عرصه رخ‌نمودند ولی هردوی آن‌ها دست ‌خالی از ایران بازگشتند.

,

اخوان خاطرنشان شد: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود به منطق مقاومت از ابعاد مختلف پرداختند و امروز شاهد آن هستیم منطق مقاومت در منطقه حرف اول را می‌زند و همانطور که جمهوری اسلامی با مقاومت و پشتکار به پیروزی‌های فراوانی در هشت سال دفاع مقدس رسید و توانست دیپلماسی خود را به همه ثابت کند.

,

 

,

توان دیپلماسی ما از پیروزی‌های رزمندگان و مقاومت ناشی شده است

, توان دیپلماسی ما از پیروزی‌های رزمندگان و مقاومت ناشی شده است,

وی با تأکید بر اینکه توان دیپلماسی ما از پیروزی‌های رزمندگان ما ناشی شده است، تصریح کرد: در فلسطین شاهد آن بودیم که سالیان سال گروه‌های سازشگر فلسطینی به دنبال مذاکره بودند و زمانی که به نتیجه نرسیدند گروه‌های مثل حماس، جهاد اسلامی به تأثی از جمهوری اسلامی ایران و مقاومت حزب‌الله لبنان بر عرصه جهاد ورود کردند و به پیروزی‌های فراوانی دست یافتند.

,

 

,

منطق مقاومت به‌صورت عملی ثابت شده

, منطق مقاومت به‌صورت عملی ثابت شده,

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: منطق مقاومت به‌صورت عملی خود را ثابت کرده و پشتوانه قرآنی و عقلانی نیز به همراه دارد، ازاین‌رو تجربه مقاومت در هشت سال دفاع مقدس و تجربه فلسطینی‌ها به ما ثابت می‌کند که باید همواره بر سیاست و منطق مقاومت تکیه کنیم.

,

اخوان با اشاره به اینکه اروپایی‌ها مدت‌هاست استقلال خود را ازدست‌داده‌اند و به پادوی درجه دوی آمریکا تبدیل شده‌اند، گفت: و نمونه آن را در «برکزیت» و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مشاهده می کنیم، بنا براین اگر اروپا حساب خودش را از آمریکا جدا کند و بتواند استقلال خودش را دوباره بازیابد شاید در این مدت زمان بتواند به راهکاری مستقل برای حل مشکلات با جمهوری اسلامی ایران برسد.

,

 

,

با اروپایی‌ها در برجام به نتیجه‌ای نمی‌رسید

, با اروپایی‌ها در برجام به نتیجه‌ای نمی‌رسید,

وی اظهار کرد: اگر اروپایی‌ها به پادویی برای امریکا ادامه دهند ما در مسائل مثل «اینسکت» و مواردی شبیه به این فوایدی ببریم و پس از تلف کردن زمان‌های متعدد، در پایان یک عذرخواهی ساده انجام دهند و عملاً با آن‌ها به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه