اخبار داغ

افزایش 93 درصدی رطوبت هوا در بندر چابهار/ ارتفاع موج در دریای عمان به 3 متر می رسد

افزایش 93 درصدی رطوبت هوا در بندر چابهار/ ارتفاع موج در دریای عمان به 3 متر می رسد
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان از افزایش 93 درصدی رطوبت هوا و کاهش شعاع دید در بندر چابهار خبر داد و گفت: پیش بینی می شود به سبب فعالیت طوفان حاره ای وایو در جنوب دریای عمان، ارتفاع موج در نواحی دورتر از سواحل جنوب استان به 3 متر برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد دیانتی در گفت وگو با عصرهامون، گفت: بامداد امروز رطوبت نسبی هوا در شهر بندری چابهار به 93 درصد افزایش یافت و سبب تشکیل مه رقیق شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون قدری از رطوبت هوا کاسته شده اما هنوز پدیده غالب این منطقه مه رقیق است، افزود: این پدیده موجب شده تا هم اینک شعاع دید افقی در ایستگاه دریایی چابهار به پنج کیلومتر کاهش یابد.

وی تصریح کرد: براساس نقشه ها و مدل های هواشناسی و پیرو بولتن های روزانه دریایی، طی سه روز آینده سواحل شرقی دریای عمان مواج پیش بینی می شود و انتظار می رود ارتفاع موج در سواحل شرقی استان به یک و نیم تا دو متر و در مناطق فراساحلی ارتفاع موج به دو و نیم تا سه متر نیز برسد لذا توصیه می شود احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به عمل آید و از شنا در سواحل خودداری شود.

وی ادامه داد: همچنین پیرو خروجی مدل هوای هواشناسی انتظار می رود طوفان حاره ای وایو از اواخر وقت امروز رفته رفته تضعیف شود.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به وزش بادهای شمالی در استان اشاره کرد و اذعان داشت: همانطور که انتظار می رفت از دیروز بر سرعت  وزش بادهای 120 روزه در شمال استان افزوده شده و بیشینه سرعت وزش باد تا این لحظه به 21 متر بر ثانیه معادل 76 کیلومتر بر ساعت رسید.

وی ادامه داد: وزش این باد شدید دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به 8 هزار متر کاهش داد و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به 239 میکروگرم بر مترمکعب که حدود 2 برابر حد مجاز است، افزایش داد.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته علاوه بر زابل از شهرهای زهک، مهرستان، زاهدان، خاش و سراوان نیز وزش باد متوسط تا شدید گزارش شده است.

دیانتی با بیان اینکه هم اکنون دید افقی در زاهدان به سبب وزش باد به 8 کیلومتر کاهش یافته است، اظهار کرد: در چابهار نیز هم اکنون به واسطه افزایش رطوبت نسبی و تشکیل مه رقیق، دید افقی 5 هزار متر است.

وی گفت: بر اساس خروجی مدل های جوی انتظار می رود وزش بادهای شدید 120 روزه در شهرهای شمال استان تا آخر هفته جریان داشته باشد.

وی افزود: وزش این بادها ضمن کاهش دید افقی و کیفیت هوا، در برخی نقاط سبب تشکیل توده های گردوغبار می کند که به عرض های جنوبی تر منتقل می شوند.

به گفته دیانتی، فردا شاهد رشد ابر در برخی نقاط استان خواهیم بود اما نقشه های هواشناسی هیچ بارشی تا آخر هفته برای استان نشان نمی دهند.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته، دلگان با 47 درجه گرم ترین و خاش با 22 درجه سانتی گراد خنک ترین شهرهای استان بوده اند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه