اخبار داغ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر خبر داد؛

رشد ۱۶۵ درصدی سفرهای بین‌المللی از بندر شهید باهنر

رشد ۱۶۵ درصدی سفرهای بین‌المللی از بندر شهید باهنر
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به رشد 165 درصدی سفرهای بین‌المللی از بندر شهید باهنر گفت: بندر شهید باهنر؛ کانون سفرهای دریایی ایرانیان به جنوب خلیج فارس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حمیدرضا محمدحسینی، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با بیان اینکه بیشترین تمرکز سفرهای دریایی در آب‌های جنوبی ایران و بویژه در مسیرهای دریایی هرمزگان قرار دارد ، گفت: بندر شهید باهنر در مرکز استان هرمزگان با بهره مندی از پایانه فعال دریایی خلیج فارس یکی از اصلی‌ترین بنادر ایران در انجام سفرهای بین‌المللی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی با اشاره به اینکه طی دو ماه نخست سال جاری ۱۲هزار و ۴۴۸ نفر مسافر بندر شهید باهنر را برای انجام سفرهای دریایی بین‌المللی خود انتخاب کردند، ، خاطرنشان کرد: حجم این سفرها در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.

,

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به اینکه این تردد دریایی در طول هفته و در چند نوبت بین بندر شهید باهنر و بندر شارجه امارات برقرار است، ، افزود: در این مسیر دریایی دو خط کشتیرانی کرانه لاین و هوپاد دریا، سفرهای دریایی بین‌المللی را انجام می‌دهند که در مجموع قابلیت حمل ۸۳۰ نفر مسافر و ۱۰۰دستگاه خودرو سواری را دارند.

,

محمدحسینی، معافیت حمل بار همراه مسافر در این سفرهای دریایی با توجه به هر بلیت از ۸۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم به عنوان مزیت مهم نسبت به سفرهای هوایی دانست و گفت: مسافت این سفرهای دریایی در مسیر بندرعباس-شارجه ۱۳۰مایل دریایی (۲۴۰ کیلومتر) است که امکان تجربه نمودن ۱۱ ساعت دریانوردی در پهنه آب های فیروزه ای رنگ خلیج فارس را برای مسافران فراهم می کند.

,

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دو خط کشتیرانی کرانه لاین با کشتی اقیانوس پیمای سانی و خط کشتیرانی هوپاد دریا با کشتی هرمز۱۴ در این مسیر دریایی تردد نموده و ۱۰ سفر دریایی را در طول هفته انجام می دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه