اخبار داغ

گزارش نافع از پرحادثه ترین آزادراه کشور:

با امنیت مردم در آزاد راه همدان- تهران بازی نکنید

با امنیت مردم در آزاد راه همدان- تهران بازی نکنید
عدم نظارت مسئولین بر آزادراه ساوه- همدان و بالا رفتن نرخ غیر اصولی عوارض آن سبب شده است که بسیاری از مردم برای فرار از پرداخت عوارض مسیرهای دیگری را انتخاب نمایند که در نهایت سبب شده است این آزادراه به یکی از پرحادثه ترین آزادراه های کشور تبدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نافع؛ عملیات اجرایی آزادراه همدان- ساوه از سال 80 با هدف ایجاد سهولت رفت و آمد مردم همدان به تهران آغاز شد و بارقه ای از امید را در مردم ایجاد کرد، اما بعد از مدتی به یاس تبدیل شد و به دلایل مختلف از قبیل بالابودن نرخ عوارض، خرابی آسفالت  و نداشتن روشنایی مناسب همواره موجب اعتراض مردم بوده است، به طوری که خیلی از خودروهای شخصی و عمومی برای فرار از این عوامل به جاده قدیم  و پرحادثه همدان- ساوه  رو آورده اند و این عامل سبب شده است که ما شاهد تصادف های فراوانی در این مسیر باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

به همین منظور جهت بررسی بیشتر این موضوع گفتگویی با رانندگان و مسئولین در این خصوص صورت گرفت.

,

 

,

*رانندگان: عوارض آزادراه ساوه -همدان بیشتر از آزادراه های دیگر

, *رانندگان: عوارض آزادراه ساوه -همدان بیشتر از آزادراه های دیگر ,

افزایش نرخ عوارضی تنها یکی از مشکلات این آزاد راه است و به گفته یکی از راننده ها این مسیر حادثه خیز است و در این آزاد راه به دلیل نبود علایم هشدار دهنده در کنار جاده خواب بر راننده ها چیره می شود و حوادث ناگواری اتفاق می افتد.

,

 

,

سبحان نظری همچنین با اشاره به ورود حیوانات به جاده و برخورد با خوردو گفت: حیواناتی از قبیل روباه، سگ و گرگ در این جاده ها دیده می شود و برخی مواقع با ورود بی هنگام به جاده باعث برخورد با خودرو ها می شوند و احتمال واژگونی و منحرف شدن خودرو هنگام برخورد با حیوانات بالاست و باید برای جلوگیری از ورود حیوانات حفاظی در کنار جاده ایجاد شود.

,

 

,

راننده دیگری با اشاره به بالابودن نرخ عوارض می گوید: «در حد و توان من نیست که عوارضی زیادی پرداخت کنم و میزان عوارضی که مردم در آزاده راه ساوه همدان پرداخت می کنند با پرداخت عوارض در دیگر جاده ها و دیگر استان ها متفاوت است و در این مسیر قیمت های بالایی را تعیین کرده اند و من به خاطر اینکه توان پرداخت عوارض بالای این اتوبان را ندارم  ترجیح می‌دم از جاده قدیم که پر خطر هم هست رفت و آمد کنم.

,

 

,

, ,

 

,

یکی از رانندگانی که مسیر ترددش در محور همدان به تهران است با بیان اینکه بخش هایی از آسفالت آزاد راه همدان _ ساوه برخلاف هزینه زیادی که برای عوارضی دریافت می کنند بسیار نامناسب است و جاده نیاز به تعمیر دارد گفت: با توجه به اینکه بنده بسیار زیاد در این مسیر تردد دارم جلوبندی خودرو ام دچار مشکل می شود و مدیران و متولیان باید برای تعمیرات جاده فکر اساسی بکنند تا در آمد ما بطور 100 درصد صرف هزینه های استهلاک و پرداخت عوارض نشود.

,

 

,

وی با بیان اینکه در بخش هایی از آزاد راه شب ها روشنایی وجود ندارد گفت: نبود روشنایی در ازادراه علی الخصوص در شب های برفی و بارانی بسیار مشکل ساز است و این باعث بروز تصادف و سانحه می شود.

,

 

,

* مدیر کل راهداری همدان: نرخ عوارض را وزارتخانه مصوب می‌کند

, * مدیر کل راهداری همدان: نرخ عوارض را وزارتخانه مصوب می‌کند,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان استان همدان در گفتگو با نافع، با بیان اینکه تعمیر و نگهداری این آزاد راه مربوط به شرکت بهره بردار است و به ما ارتباطی ندارد گفت: وظیفه راهداری نظارت است و ما هم در این خصوص نظارت داریم و نظارت می کنیم.

,

 

,

 مصطفی پناهنده با اشاره به خرابی های آسفالت این آزاد راه عنوان کرد: قسمت هایی از خرابی این جاده در حال تعمیر است و الان هم در حال تعمیر هستند.چند قسمت هم لکه گیری کامل انجام شده است.

,

 

,

وی در پاسخ به این پرسش که چه سازمان و یا شرکتی باید پاسخگوی بالابودن تعرفه عوارض این آزاد راه باشد تاکید کرد: شرکت «آباد راه فارس» شرکت بهره بردار این آزاد راه است و نرخ عوارض را وزارتخانه مصوب می‌کند و به بهره‌برداران که راه را ساختند اعلام می کند.

,

 

,

, ,

 

,

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان استان همدان ادامه داد:  نرخ عوارض بر اساس تعرفه وزارت خانه تعیین می شود و وزارتخانه تعرفه را به کلیه آزادراه ها و  راه هایی که به صورت مشارکتی احداث شدند اعلام می کند.

,

 

,

پناهنده تصریح کرد: این شرکت ها،  شرکتهایی هستند که  آزادراه  را با دولت به صورت مشارکتی ساختند و بهره برداری هم به این صورت است که در یک بازه زمانی مشخص، هر چقدر درآمد داشته باشد برای خودشان است و هزینه هایش را هم باید پرداخت کنند.

,

 

,

 وی با بیان اینکه شرکت هایی که در ساخت آزاد راه مشارکت و به هر حال هزینه ای کردند، با توجه به  تردد هایی که در جاده می شود، درآمد دارند اضافه کرد: این شرکت ها هم با این نرخ تعرفه ناراضی هستند و می‌گویند که دخل و خرج ما با هم نمی سازد و آنها هم چندان رضایتی ندارند.

,

 

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به افزایش هزینه های راه سازی و تعمیر جاده ای گفت: الان هزینه های راه سازی وحشتناک است و اگر بخواهیم یک کیلومتر روکش با سه سانتی متر آسفالت بزنیم باید ۴۰۰ میلیون هزینه کنیم.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: نگهداری راه خیلی هزینه‌بر است و عوارضی هم که گرفته می‌شود به تناسب هزینه‌هایی که کم و زیاد می شود است و در اختیار ما نیست و باید کسانی که در این خصوص از همه جوانب اطلاع و اشراف دارند صحبت کنند و در واقع  وزارتخانه باید جواب بدهد.

,

 

,

*مدیر کل راه و شهرسازی استان: آزاد راه همدان _ ساوه به ما ارتباطی ندارد

, *مدیر کل راه و شهرسازی استان: آزاد راه همدان _ ساوه به ما ارتباطی ندارد,

 

,

پیرو صحبت های مدیرکل راهداری استان همدان مبنی بر اینکه در خصوص عوارض باید وزارت خانه جوابگو باشد در مصاحبه ای با مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان علت بالا بودن نرخ عوارض در این آزاد راه و تعمیرات این جاده را جویا شدیم.

,

 

,

, ,

 

,

حسن ربانی ارشد گفت: این آزاد راه را بخش خصوصی ساخته، به ما ارتباطی ندارد و زیر مجموعه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

,

 

,

وی افزود: بهره برداری و نگهداری این آزاد راه با بخش خصوصی و نظارت بر نحوه نگهداری با اداره راهداری است و ما در این خصوص اختیاری نداریم. ما راه را می سازیم و به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تحویل می دهیم و این آزاد راه را بخش خصوصی ساخته و نظارت بر عهده راهداری است.

,

 

,

*نماینده مردم همدان و فامنین:راه حل نرخ بالای عوارض آزاد راه همدان _ ساوه «همسان سازی» است

, *نماینده مردم همدان و فامنین:راه حل نرخ بالای عوارض آزاد راه همدان _ ساوه «همسان سازی» است,

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بالا بودن نرخ عوارض در این آزاد راه گفت: از مدت ها قبل این مسئله را پیگیری و از وزیر راه و شهرسازی سوال کردم و تذکر هم دادم. گفتم که این آزاد راه سه تا عوارضی سنگین دارد.

,

 

,

امیر خجسته با اشاره به صحبت های خود با وزیر راه و مسکن شهرسازی افزود: «به وزیر گفتم که چرا عوارضی قم و جاهای دیگر با مبلغ بسیار پایین و عوارضی همدان با این مبلغ بسیار سنگین و متفاوت انجام می شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه ما در این موضوع پیشنهاد «همسان سازی» را دادیم تاکید کرد: به ما می گویند این آزاد راه  خصوصی است اما باید وزارت راه و شهرسازی نظارت داشته باشد و همسان سازی باید صورت گیرد.

,

 

,

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تشریح پیشنهاد «همسان سازی» عنوان کرد: فشار و تاکید ما بر «همسان سازی» است و این مسئله باید در سطح کشور مشخص و برای همه استان ها باشد نه فقط برای همدان با بالاترین قیمت ها و برای برخی استان ها مثل قم و دیگر جاها با کمترین قیمت انجام شود. «همسان سازی» هم باید به این صورت باشد که مبلغ عوارض بر حسب کیلومتر محاسبه شود تا فشار روی یک استان مثل همدان نباشد.

,

 

,

, ,

 

,

خجسته در پایان تاکید کرد: ما به به خصوصی نمی گوییم که شما ضرر کنید، حرف ما این است که بخش دولتی همسان سازی را انجام دهد تا هم بخش خصوصی ضرر نکند هم مردم و همچنین هزینه ها برای یک استان نباشد.

,

 

,

به گزارش نافع، به هر حال مشکلات عدیده آزاد راه همدان_ ساوه بعد از گذشت چندین سال و اظهار نظرهای متفاوت و بعضا متعارض مسئولان مربوطه موجب اعتراض مردم و راننده ها و باعث انتقاد برخی نمایندگان مردم بوده است و چیزی نباید فراموش کرد این است که مشکلات و مسائل این مسیر باید هرچه زودتر بررسی و برای حل آن اقدامی صورت گیرد تا خودرو های عمومی وخصوصی برای پرهیز و فرار از پرداخت عوارض بالا، از جاده قدیم همدان _ ساوه که جاده ای  پر خطر و پر حادثه و به گفته کارشناسان برای دسترسی محلی احداث شده است و ظرفیت تردد بالایی را ندارد، تردد نکنند تا از این طریق بتوان از میزان تصادفات جرحی و فوتی و افزایش تلفاتی که اتفاق می افتد بکاهیم.

,

 

,

پایگاه خبری تحلیلی نافع،  در راستای حقوق شهروندی مردم همدان بر خود واجب می داند که این موضوع را پیگیری کند و از مسئولین مربوطه چه بخش دولتی و چه بخش خصوصی مطالبات مردمی را انجام دهد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه