اخبار داغ

پایانی بر وعده های نماینده بویراحمد درمورد راه آهن یاسوج/اظهارات نا امید کننده معاون عمرانی+تصاویر

پایانی بر وعده های نماینده بویراحمد درمورد راه آهن یاسوج/اظهارات نا امید کننده معاون عمرانی+تصاویر
نهایتا بتازگی معاون عمرانی استاندار آب پاکی را بروی یک پروژه بزرگ عمرانی استان ریخت تا دیگر نماینده بویراحمد و دنا نتواند در تبلیغات انتخاباتی خود بروی آن مانور دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، مصوبه اتصال یاسوج به شاهراه ارتباطی راه آهن ایران در دولت نهم و دهم باعث امیدواری زیادی در میان مردم استان و بالاخص شهر یاسوج شد، موضوعی که انتظار مردم یاسوج را بالا برده بود و احداث راه آهن را به خواستی اجتماعی مبدل ساخته و نماینده بویراحمد و دنا را مجبور می‌کرد که در وعده‌های خود نامی از ریل اقلید به یاسوج بگنجاند تا اینکه در جدال توجیه اقتصادی نداشتن‌‌ها و تایید و تکذیب‌ها بالاخره در سال ۱۳۹۴ کلنگ راه‌آهن یاسوج به اقلید بر زمین زده شد، کلنگی که هزینه‌ای بیش از هزار میلیارد تومان را بر دولت روحانی تحمیل می‌کرد اما تنها یک میلیارد تومان ناقابل اعتبار در آن سال اختصاص یافته داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

کلنگ‌زنی این پروژه برای زارعی که می‌خواست در انتخابات مجلس از آن به عنوان یکی از عملکردهای خود یاد کند، حیاتی بود اما دولتی‌های استان سعی می‌کردند خیلی از واژه راه آهن در گفته‌ها و مصاحبه‌های‌شان استفاده نکنند. مدیریت ارشد استان به خوبی می‌دانست که اعتبار هزار میلیاردی و اختصاص یک میلیاردی یعنی چه و چه بار بزرگی بر روی دوش‌شان قرار گرفته است.

,

غلام‌محمد زارعی مرداد ماه سال 96 اظهار داشت: فاز اول پروژه راه‌آهن اقلید ـ یاسوج به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد در حوزه حمل و نقل هم اکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

,

وی عنوان کرد: پروژه راه‌آهن اقلید-یاسوج با طول 170 کیلومتر از جمله مهم‌ترین پروژه‌های در حال احداث این استان از محل اعتبارات ملی بوده که در صورت بهره‌برداری از آن شاهد توسعه بیش از پیش استان در بخش‌های مختلف هستیم.

,

زارعی با بیان اینکه فاز اول پروژه راه‌آهن اقلید-یاسوج بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ابراز کرد: عملیات اجرایی فاز اول شامل 22.5 کیلومتر زیرسازی با اعتباری افزون بر 15 میلیارد تومان است.

,

اگر به صحبت های نماینده بویراحمد در آن زمان بنگریم و از همین صحبت ها استفاده کنیم می بینم که از فاز اول این پروژه 22.5 کیلومتری 60% پیشرفت داشته که حدود 13.5 کیلومتر می شود و اگر بخواهیم نسبت به کل پروژه در نظر بگیریم که 170 کیلومتر است، یعنی اینکه از پروژه 170 کیلومتری تنها 13.5 کیلومتر پیشرفت کاری داشته است که اگر بخواهیم به درصد تبدیل کنیم، این رقم حدود هشت درصد می شود.

,

چیزی که گفته می شود تا حال حاضر هم چندان پیشرفتی نداشته است و به همان حال سابق تقریبا ادامه دارد.

,

به هرحال راه آهن یاسوج به اقلید گرفتار مشکلات مالی شدید و اعتبارات قطره چکانی است و اعتبار یک از هزار نمی‌تواند پروژه‌ای با عظمت ریل اقلید یاسوج را به سرانجام برساند و آنگونه که پیداست دست‌های استاندار و نماینده بویراحمد و دنا هم از ارائه راهکار خالی مانده و چشم به اسناد خزانه دوخته‌اند که با این شرایط آینده روشنی در انتظار راه آهن یاسوج اقلید نخواهد بود.

,

نهایتا به تازگی معاون عمرانی استاندار آب پاکی را بروی یک پروژه بزرگ عمرانی استان ریخت تا دیگر نماینده بویراحمد و دنا نتواند در تبلیغات انتخاباتی خود بروی آن مانور دهد.

,

عزیز فعلی گفته است: بعید است حالا حالاها با این تزریق اعتبارات بتوان روی این پروژه حساب باز کرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه