اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

واکنش منفعلانه وزارت خارجه به ادعای واهی روباه پیر/ ادعای سفیر انگلیس: احضار نشدم بلکه جلسه به درخواست خودم بود!

واکنش منفعلانه وزارت خارجه به ادعای واهی روباه پیر/ ادعای سفیر انگلیس: احضار نشدم بلکه جلسه به درخواست خودم بود!
در حالی که وزارت امور خارجه از واژه احضار برای سفیر انگلیس استفاده کرده است، «راب مکر» سفیر انگلیس در تهران مدعی شده است که احضار نشده و این دیدار به درخواست خود او بوده است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از وقوع حادثه برای دو نفتکش ژاپنی در دریای عمان و انفجار آنها، وزیر خارجه انگلیس بدون ارائه شواهد مستدل ایران را به دست داشتن در حادثه هدف قرار گرفتن دو نفت‌کش در دریای عمان متهم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در همین راستا وزارت خارجه ایران طی اطلاعیه ای اعلام کرد سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه احضار و دستیار وزیر و مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه امروز در ملاقات با سفیر انگلیس، شدیدا به این مواضع غیر قابل قبول و ضد ایرانی دولت انگلیس اعتراض کرده است.

,

, ,

 

,

در همین راستا «راب مکر» سفیر انگلیس در تهران مدعی شده است که احضار نشده و این دیدار به درخواست خود او بوده است.

,

وی در واکنش به انتشار خبر احضار وی به وزارت خارجه به دلیل تکرار ادعای آمریکا و اتهام زنی به جمهوری اسلامی در ماجرای اخیر نفتکشها گفت: جالب است، چنین چیزی نشنیده بودم؛ من دیروز خواستار یک ملاقات فوری با وزارت خارجه شدم و این فرصت به من داده شد؛ "احضاری" در کار نبود!

,

این اظهار نظر در شرایطی انجام شد که در متن رسمی منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه نیز عنوان «احضار» به کار نرفته و ازعبارت «ملاقات» استفاده شده و تنها یک تیتر و عکس جداگانه با عنوان احضار منتشر شده است.

,

کارشناسان حوزه سیاست خارجی معتقدند دستگاه دیپلماسی باید ضمن حفظ دیپلماسی فعال در قبال کشورهای اروپایی با توجه به مفاهیم متفاوت واژگان در ادبیات دیپلماتیک، دقت بیشتری به خرج دهد.

,

این موضوع تا حدی بود که برخی در اصل احضار سفیر انگلیس تشکیک کردند و این موضوع را ناشی از انفعال دستگاه دیپلماسی خواندند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه