اخبار داغ

یادداشت/ سیدروح الله ظهوری حسینی

سیاهی «چهارشنبه‌های سفید»/از نابودی بنیان خانواده تا ازدواج با حیوانات خانگی

سیاهی «چهارشنبه‌های سفید»/از نابودی بنیان خانواده تا ازدواج با حیوانات خانگی
غرب درصدد است تا در باب حجاب و پوشش بانوان ایرانی اصطکاک‌های اجتماعی و فکری را دامن زده و از این رهگذار به مدیریت تولید بحران‌های سیاسی و اجتماعی فرهنگی مبادرت ورزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، سیدروح الله ظهوری حسینی، دیپلمات رسانه دو ملت ایران و افغانستان و فعال فرهنگی در خصوص پروژه غرب برای ترویج بی‌بندوباری، بی‌حجابی و نابودی خانواده‌ها نوشت: جوامع و کشورهای اسلامی فارغ از نوع نظام‌های سیاسی و در تعامل و حتی تقابلشان با دیگر فرهنگ‌ها و تمدن‌های رقیب همواره در معرض آفات و چالش‌های درونی و بیرونی بوده‌اند. چالش‌هایی که از مدت‌ها قبل بدین سو با مدیریت و دخالت آشکار و پنهان نظام‌ها و فرهنگ‌ها و رسانه‌های لیبرالی بخصوص در گفتمان جهانی‌سازی موجبات استحاله فکری و رفتاری برخی جوامع اسلامی را فراهم کرده‌اند و اخیراً درصددند تا در باب حجاب و پوشش بانوان ایرانی اصطکاک‌های اجتماعی و فکری را دامن زده و از این رهگذار به مدیریت تولید بحران‌های سیاسی و اجتماعی فرهنگی مبادرت ورزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

مواضع آسیب پذیری و تمهیدات ما

, مواضع آسیب پذیری و تمهیدات ما,

در همین مقال اگر بخواهیم پس از اعتقادات اصولی قلبی چون توحید، نبوت، امامت و... به اجزا و فرعیات دین بپردازیم بدون شک حجاب یکی از خدشه‌ناپذیرترین اعتقادات عملی جوامع مسلمان آن‌هم در پیوند مفهومی با اصول دین در ادوار تاریخ اسلام و حتی پیش از ظهور اسلام قابل رهگیری است.

,

برخلاف آنچه از سوی برخی لیبرال‌ها ادعا می‌شود و بر قلم یا زبان جاری می‌شود (حجاب اختیاری)؛ حجاب و عفاف بانوان مسلمان و در نقطه مقابل آن غیرت و حمیت مردان جوامع اسلامی هیچ‌گاه متلون و سیاسی حاکمیتی نبوده بلکه کاملاً اصولی، پذیرفته‌شده و بر مبنای اعتقادات تبیین شده تعبدی_عقلایی در بستر فرهنگ‌ها و ارزش‌های کهن تمام ملت‌های اسلامی و شرقی من‌جمله  ایران، نضج یافته است.

,

بر بنیاد همین استدلال؛ تاریخ فرهنگی و سیاسی جوامع اسلامی گواه است آنچه تحت عنوان حجاب اختیاری و انتخابی و یا کشف حجاب می‌توان نمونه‌هایی برشمرد دقیقاً پس از مداخلات و دست‌اندازی‌های کشور گشایانه غربی و صدور فرهنگ‌ها و ارزش‌های ابتذالی آن‌ها نظیر اصلاحات تجددگرایانه حکام و سلاطین وقت نظیر کشف حجاب و تغییر پوشش بانوان و مردان ملل شرقی و اسلامی در ترکیه، ایران و افغانستان بوده است.

,

تهاجم و پدیده مخربی که نه‌تنها درصدد انکار آن نیستیم بلکه پیامدهای زیان‌بار و آفت‌زای آن را لااقل در دو کشور همسایه و هم فرهنگ ایران و افغانستان و در مقطع زمامداران سکولار آن‌ها (شاهی) و پساطالبانی و دوره حضور نیروهای غربی و رسانه‌های تقریباً مخرب و لجام‌گسیخته غرب‌گرا در افغانستان می‌توان در فرصتی جداگانه به نقد نشست و تبیین نمود.

,

حضور و بروز نزدیک به دو دهه نیروها و رسانه‌های غرب‌گرا در افغانستان که هرچند لطمات فرهنگی و ضد ارزشی را در مواردی باعث شد ولی به دلیل استحکام مبانی و ارزش‌های کلی دینی و بومی مردم افغانستان تاکنون نتوانست در حجم وسیع به فروپاشی بنیادهای اساسی در باب اعتقادات و حجاب بانوان مسلمان دست یازد‌.

,

فی الحال و در این گفتار درصدد هستیم تا با انعکاس نمایه‌ها و نمادهای حجاب به نقد مختصر برخی تحرکات و تحریکات فضای مجازی و بعضاً میدانی مقوله ترویج بی‌حجابی و اغراض پنهانی آن در ایران اسلامی بپردازیم.

,

, ,

حجاب و عفاف فلسفه کلان جوامع

, حجاب و عفاف فلسفه کلان جوامع,

باری در همسایگی افغانستان کشور اسلامی ایران سال‌هاست با الگوی مکتبی و ارزشی نظام اسلامی و انقلابی و جامعه دینی خود در مسیر خودباوری و تبلور اندیشه‌ها و دانش‌ها گام برمی‌دارد که خوشبختانه نقش زنان مسلمان متعهد و متخصص در حفظ و پاسداشت دستاوردهای نظام دینی، فرهنگی و کیان خانواده تاکنون پررنگ بوده و خواهد بود.

,

با این تفاسیر مدتی است اخبار و کنش‌های تهاجمی به تحریک برخی غرب نشین های ایرانی و عوامل نفوذی یا سست‌بنیان داخلی آن‌ها نه‌تنها درصدد تخریب باورهای ارزشمند و گران‌بهای دینی_اعتقادی و انقلابی است بلکه وقار تاریخی و سرزمینی کهن ایرانیان و آرمان شهدای این مرزوبوم را نیز به بازی گرفته است!

,

حجاب و عفاف به‌عنوان اصلی‌ترین شاخص حفظ بنیان خانواده و نماد ایستادگی و پایداری در برابر امیال سرکش غریزی و شیاطین درونی و بیرونی بانوان و انتخاب آگاهانه غالب بانوان اصیل ایران اسلامی مدتی است از سوی اقلیت ایرانیان ناآگاه و یا فریب‌خورده و عمدتاً مرفه بی‌درد با تحریک بیگانگان و دستگاه‌های رسانه‌ای منتسب غربی صهیونی مورد هجمه و تخریب واقع‌شده و تلاش دارد به‌عنوان هدف اصلی از رهگذار این حربه ضد فرهنگی و ضداجتماعی موجبات رویارویی‌ها و ناآرامی‌های امنیتی، اجتماعی و سیاسی جامعه ایران را باعث شد.

,

این در حالی است که حجاب با تبلیغ ضد اسلامی و ضد عربی که می‌شود نه‌تنها محصور به اسلام نیست؛ بلکه قرن‌ها قبل از آن در فرهنگ‌های متعدد جوامع انسانی چون یونان، آشوریان و کلدانی ها، یونانیان، اسپارتی ها، چین و رومی‌ها مروج بوده است. در فرهنگ آریایی_ایرانی و در آیین اهورامزدایی حجاب موردتکریم و تعظیم ایرانیان و گستره آریانا و آریایی‌ها بوده و اتفاقاً هر چه طبقه اجتماعی بالاتر می‌رفت اهمیت و رعایت آن بیشتر می‌شد طوری که در دوره اشکانی و ساسانی همه زنان در تمام طبقات و شئونات حجاب داشتند. حقیقتی که به‌عنوان چالش در صفحه یکی از مخالفان حجاب طرح نمودیم و گرداننده و حامیان آن عاجز از پاسخ ماندند.

,

مدعیان و مبلغان آزادی عمل در حوزه حجاب با عنوان «حجاب اختیاری» ضمن الگو قرار دادن جوامع سکولار غربی و اقمار آن‌ها و به بهانه اسلام گریزی و عرب ستیزی با شعارهایی چون «بدن من مال من است» سعی در قبولاندن دیدگاه خود با استدلال‌های سطحی پیرامون آزادی‌های شخصی و فردی دارند حال اینکه از مطالعه عواقب و آثار منفی آن آزادی‌ها در حیطه مباحث کلان اجتماعی و رفتارهای خطرآفرین رفتاری در موضوعات پوشش‌های هنجارشکن یا اختلاط روابط زنان و مردان غافل‌اند.

,

این دسته افراد لازم است وقتی غرب و آزادی‌های لجام‌گسیخته آن را الگو قرار می‌دهند یک مطالعه ضمنی در خصوص فروپاشی بنیان‌های اخلاقی و رفتارهای جنسی، فردی، اجتماعی و خانوادگی در غرب نیز داشته باشند.

,

, ,

رویکرد نافرجام غرب

, رویکرد نافرجام غرب,

بی‌گمان و بر همه آشکار است که جوامع گریزان از دین و پیام‌های آسمانی، سالیان متمادی است که سنگین‌ترین چالش‌ها و آسیب‌های ناشی از بحران اخلاق و رفتارهای آزاد جنسی و تظاهرات مخرب ناشی از مکتب اومانیسم را شاهد است و هزینه‌های کمرشکن اجتماعی و فرهنگی آن را پرداخت می‌کند.

,

امروزه کانون عواطف و عشق پاک میان زنان و مردان در غرب که می‌بایست موجب آسایش و محبت در کانونی بنام خانواده می‌شد به دلیل آزادی عمل نابجا و رنگارنگ و متعدد بودن انواع روابط رفاه‌گرای عصیان طلب در میان این دو جنسیت، قبل و بعد از ازدواج رو به سردی و تیرگی گذاشته و در موارد مشاهده و تحقیقی فراوانی موجبات گریز زنان و مردان از یکدیگر و افتادن در سیاه‌چاله‌های مخرب‌تر دیگر تحت عنوان‌ هم‌جنس‌گرایی و بدتر از آن در مواردی تزویج یا همزیستی با برخی حیوانات خانگی را سبب گردیده است!!

,

, ,

گفتمان برتر حجاب در ایران

, گفتمان برتر حجاب در ایران,

لذا طوری که آوردیم در ایران اسلامی با پشتوانه یک انقلاب عظیم ارزشی، ایدئولوژیک و دفاع مقدس و فرهنگ و داشته‌های غنی ایرانی_اسلامی؛ برخی حرکت‌ها و رفتارهای هنجارشکن مترادف و همگام با هجمه‌های فرهنگ‌های بیگانه و تهی از اصالت رونمایی کرده است و به گونه هدفمند از سوی گردانندگان خارج نشین و به‌صورت کورکورانه از سوی عاملان فریب‌خورده داخلی قصد دارد در کنار چالش‌ها و جنگ اقتصادی (تحریم) غرب، پازل هجمه‌های شکست‌خورده نظامی و امنیتی علیه کشور، مردم و انقلاب اسلامی ایران را تکمیل نماید.

,

در همین راستا اصطکاک‌ها، سلایق و رویارویی‌های گوناگون اجتماعی و فضای مجازی تحت عناوین آزادی انتخاب، آزادی عمل، رعایت حجاب، نوع پوشش، حجاب اختیاری و اجباری، حقوق مساوی زن و مرد، کنسرت‌های هنجارشکن برخی مدارس، امربه‌معروف و نهی از منکر، رعایت قوانین کشور، حرمت خون شهدا و انقلاب، فرهنگ دینی و ایرانی و... در حال تبارز و تبادل است.

,

دراین‌بین و اخیراً موضع‌گیری و اعلام رسمی ریاست قوه قضائیه حجت‌الاسلام رئیسی با حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نشان از عکس‌العمل و اهمیت موضوع برای اصلی‌ترین نهاد مرتبط با مباحث حقوقی_شرعی و قانونی حجاب و عفاف اجتماعی داشته و می‌تواند فرجام این امر را (سوای مباحث تبیینی، ارشادی و رسانه‌ای قضیه) از منظر قانونی، قضایی و مدنی آن مشخص نماید.

,

, ,

جا دارد همین‌جا به یک مورد از هزاران تظاهر بیرونی مثبت بحث حجاب و عفاف که خالق آن دختربچه ۹ ساله‌ای بنام ملیکا است اشاره‌کنیم.

,

ملیکای 9 ساله که در بیمارستان بستری است در برگه جلوی در ورودی نوشته است: آقایان محترم لطفاً قبل از ورود یا الله بگویید چون باید روسری‌ سر کنم. من امانت‌دار حجاب حضرت فاطمه زهرا(س) هستم.

,

ازآنجایی‌که یک بحث فلسفی معتقد است برای مطالعه هر امری به مبادی آن امر رجوع کنید و از این منظر انسانی، کودکان مظهر پاکی، لطافت طبع و صداقت هستند به‌عنوان حُسن ختام در باب امر حجاب به‌عنوان الگو و نمونه برتر اشاره نمودیم.

,

 

,

تحلیل محتوا و نتیجه

, تحلیل محتوا و نتیجه,

بدون شک آنچه دو سه سالی است از سوی گماشتگان معلوم‌الحال در خارج از کشور بنام «چهارشنبه‌های سفید» و... طراحی و پیاده‌سازی رسانه‌ای، حمایت و تهییج اجتماعی می‌شود مبتنی بر تداوم یکی از اصول امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا بنام «نو ویلسونیسم» یا «ریگانیسم» این بار با حربه گلوبالیسم ارزش‌های غربی است که درصدد برهم زدن امنیت داخلی ملت‌ها و دولت‌های رقیب با تحمیل هزینه‌ها و مشکلات داخلی بوده تا نهادها، مراکز و سازمان‌های داخلی را از تقویت بنیه‌های داخلی و خارجی و پیگیری اهداف ارزشی‌شان در داخل و پیرامون در منطقه و جهان بازدارد. (استراتژی مهار)

,

ناگفته پیداست هر اقدام تهاجمی بالأخص شبیخون فرهنگی_رسانه‌ای نباید به‌زعم کوچک شمردن آن‌ها نادیده گرفته شود بلکه می‌باید به گونه کارشناسی شده و سازمانی در بُعد تئوری نظیر نشست‌های تخصصی با معرفی برنامه‌های بدیل و در بُعد عملیاتی آن با بهره‌گیری از مجربان فن رسانه و تاکتیک‌های اقناع و روشنگری ضمن خنثی و برملا سازی (تجربه عملی نگارنده در پیج های مجازی) با تشکیل تیم‌های متخصص سایبری به‌عنوان راهکار مقابله‌به‌مثل و بازدارندگی (نه صرفاً امرونهی) روی دست گرفته شود تا بتوان به یک اطمینان خاطر جهت تأمین مباحث امنیت روانی اجتماعی، اخلاقی و امنیت ملی دست‌یافت.

,

اینکه مسئولان و کارشناسان امور ضمن شناسایی و جبران نقاط ضربه، ضعف و کاستی‌ها چه طرح متوازنی خواهند ریخت و فرهنگیان، رسانه‌ها و اقشار متدین و آگاه ایرانی در برابر این فتنه‌ها چه تدابیری خواهند سنجید بحثی جداگانه و هم‌زمان موردعلاقه، حمایت و رصد همه دینداران و دغدغه مندان مکتبی است و امیدواریم به نفع منافع علیای کشور اسلامی و فرهنگ کهن و مشترک شرقیان مسلمان و با فرهنگ مهار شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه