اخبار داغ

اسکرین‌شات گرفتن در چه مواردی جرم محسوب می‌شود؟

اسکرین‌شات گرفتن در چه مواردی جرم محسوب می‌شود؟
یک حقوقدان گفت: اسکرین‌شات گرفتن از گفتگوهای خصوصی و تهدید به افشای این اسرار جرم بوده و متخلفان به جزای نقدی، ۷۴ ضربه شلاق و تا دو سال حبس محکوم خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آنا، رضا قربانی درباره مجازات افرادی که اقدام به گرفتن اسکرین‌شات از گفتگوهای دو نفره در فضای مجازی می‌کنند و در آینده با این ابزار افراد را تهدید می‌کنند اظهار کرد: متأسفانه برخی افراد از این روش برای اخاذی و تهدید دیگر افراد استفاده می‌کنند که در قانون مجازات اسلامی برای این افراد مجازات درنظر گرفته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: طبق ماده ۷۴۵ (ماده ۱۶ قانون جرائم رایانه‌ای) افشای اسرار خصوصی دیگران جرم بوده و افراد به جزای نقدی و حبس تا دو سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهند شد؛ همچنین برخی افراد با در اختیار داشتن اسکرین‌شات گفتگوها اقدام به تهدید افراد می‌کنند و شهروندان درصورت مواجه به این اقدام می‌توانند به کلانتری مراجعه کرده و شکایت خود را مطرح کنند.

,

این حقوقدان اظهار کرد: طبق قانون، تمام مواردی که موجب خدشه‌دار شدن حقوق شهروندی دیگران باشد جرم بوده و افشای اسرار خصوصی افراد نیز در زمره همین موضوع محسوب می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه