اخبار داغ

خطری که در کمین شهروندان است:

بافت های فرسوده لنده چشم انتظار همت مسئولان بنیاد مسکن+تصاویر

بافت های فرسوده لنده چشم انتظار همت مسئولان بنیاد مسکن+تصاویر
رشد روزافزون شهرنشینی و مشکلات ناشی از این افزایش بیش از هر زمان دیگری دامنگیر شهرهای بزرگ وکوچک کشور شده است که این مشکلات با تأثیر گذاری بر تمامی جنبه‌های شهرنشینی، روابط منطقی زندگی شهرنشینی را نابسامان نموده است که برخی از آنان به بافت های فرسوده پناه می برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس ، توجه به اصول شهرنشینی همواره یکی از مهمترین مواردی است که در جهت ارتقای شاخص های فنی و شهرسازی موردتاکید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

, ,

 

,

بحث بافت فرسوده در شهرهای یکی از مواردی است که علاوه بر برهم زدن ساختار شهری خطر و تهدیدی جدی برای شهروندان محسوب می شود که متناسب با شرایط انسانی و طبیعی خود نیازمند مداخله و اصلاح است.

,

 از آنجایی که بافت فرسوده در اکثر شهرها هسته اولیه شکل گیری شهر را شامل می‌شود این امر موجب اختلال در شکل گیری ارتباط و وحدت فضایی بین بخش مرکزی، بخش میانی و بخش پیرامونی می‌گردد، بافت فرسوده به دلایلی همچون مرکزیت همیشگی برای وحدت بخشی به پیکره شهر، دارای اهمیت خاصی است که این امر زندگی سالم و روان را در یک شهر تضمین می‌کند.

, .,

, ,

 

,

وجود محلات قدیمی یا به اصطلاح بافت فرسوده یکی از چالش های مهم فراروی شهرها است چرا که نبود مقاوم سازی، کوچه های تنگ و باریک، امکان آتش سوزی و خطر زلزله از جمله مواردی است که تهدیدات حوزه شهری را چندین برابر می کند.

,

لذا توجه به بافت های فرسوده شهری به خصوص رفع معظلات اساسی محلات قدیمی از مواردی است که باید متولیان امر نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

متاسفانه به دلیل عدم عبور و مرور خودروهای آتش نشانی، برق، گاز و سایر ادارات امدادی و ایمنی از بافت های فرسود خطر افزایش حوادث نیز دوچندان خواهد شد که لازم است هرچه سریعتر طرح های اصلاح بافت های فرسوده با اعطای تسهیلات ویژه نسبت به ایمن سازی منازل در بافت های فرسوده اقدام کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه