اخبار داغ

مشکل آب شرب روستانشینان مینابی در دمای ۵۰ درجه/ بستن شیرفلکه شبکه توزیع توسط نیروی آبفار در هاله ای از ابهام

مشکل آب شرب روستانشینان مینابی در دمای ۵۰ درجه/ بستن شیرفلکه شبکه توزیع توسط نیروی آبفار در هاله ای از ابهام
از اواسط هفته گذشته با گرم شدن هوا و افزایش مصرف آب شاهد افت فشار و قطعی آب در روستاهای مختلف میناب هستیم؛ روستای حکمی از جمله روستاهایی بوده که اهالی با کمبود و نبود آب در آن منطقه گلایمند بوده و خواستار رفع این مشکل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ میناب، دومین شهر بزرگ بندرعباس به شمار می رود که از قدیم الایام به دلیل فراوانی آب و رودخانه های جاری در این منطقه کشاورزی رونق فراوانی داشته و به گلستان جنوب شهرت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

طی سال های اخیر با ورود غول خشکسالی در مناطق مختلف کشور، شهرستان میناب را نیز در بر گرفته و موجب ایجاد بحران کم آبی در این منطقه شده است.

,

به جرات می توان گفت شبکه آبرسانی شهرستان میناب از فرسوده ترین شبکه های لوله گذاری برای انتقال آب سالم به منازل و مراکز مورد نیاز است که ترکیدگی های مستمر و جریان های مداوم آب درسطح خیابان ها و کوچه پس کوچه ها نشان فرسودگی لوله های مورداستفاده دارد.

,

بی توجهی به پاکسازی منبع ذخیره  آب و رشد گیاهان دردیواره ها ی آن، استفاده بی رویه وبی مورد ازمواد شیمیایی جهت تصفیه آب وحفر چاه جهت تامین آب مورد نیازدرنقاط پایین دست محدوده منازل مسکونی درمسیر شیبی که رسوخ فاضلاب های زیرزمینی بدانجا منتهی می شود، حلقه های زنجیره تهدید سلامت ساکنین شهر و روستا را تکمیل می کنند.
اگر چه طرح تعویض لوله های فرسوده و ناکار آمد هر روزه در حال انجام شدن است اما متاسفانه به دلیل عدم تخصیص اعتبار یا عدم استاندارد کافی به سرانجام موفقی نرسیده است.

,
,

از اواسط هفته گذشته با گرم شدن هوا و افزایش مصرف آب شاهد افت فشار و قطعی آب در روستاهای مختلف میناب هستیم؛ روستای حکمی از جمله روستاهایی بوده که اهالی با کمبود و نبود آب در آن منطقه گلایمند بوده و خواستار رفع این مشکل هستند.

,

 مردم روستا برای استحمام باید به روستاهای همجوار بروند

,  , مردم روستا برای استحمام باید به روستاهای همجوار بروند,

ذاکری یکی از اهالی روستای حکمی گفت: هم اکنون در این روستا مردم هر دو روز یکبار،یک ساعت آب شرب دارند و بقیه روز را در بی آبی به سر می برند، مردم این روستا برای استحمام باید به روستاهای همجوار بروند.

,

وی افزود: بارها مسئولین در روستا حضور یافته و از نزدیک مشکل ما را شنیده اند اما تاکنون اقدامی اساسی برای حل این معضل نشده است.

,

این شهروند اضافه کرد: مردم این روستا برای گذران زندگی مجبورند که آب را در منبعی در منزل ذخیره کنند و زندگی را با مشقت بگذرانند.

,

بستن شبانه شیرفلکه توسط نیروی آبفار

, بستن شبانه شیرفلکه توسط نیروی آبفار,

فخاری ساکن روستای حکمی گفت: اختلال در آبرسانی طی ماه های اخیر در اوج گرما سبب نارضایتی مردم شده و این درحالیست که مسئولان مدعی هستند مشکلی در آبرسانی وجود ندارد و اگر باشد سریع رفع می شود،

,

وی افزود: با توجه به اوج گرفتن گرمای هوا که در این شهرستان به ۵۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد، ،یک شخص که جز نیروهای آبفا می باشد شبانه اقدام به بستن شیرفلکه انتقال آب به دورن محله ها می کند این اختلال آبرسانی اهالی روستای حکمی حسابی به دردسر انداخته است و مسئولان هم اصلا متوجه حاد بودن موضوع نیستند و صرفا نبود امکانات و اعتبارات را بهانه توجیه این کم کاری می‌کنند.

,

معضل بی آبی برای روستا‌نشینان تبدیل به بحران جدی شده است

, معضل بی آبی برای روستا‌نشینان تبدیل به بحران جدی شده است,

زارعی یکی دیگر از ساکنین این روستا گفت: معضل بی آبی برای روستا‌نشینان تبدیل به بحران جدی شده و مردم این مناطق از بی‌آبی رنج می‌برند و امان مردم را بریده است.

,

وی افزود: متاسفانه به فردی که اقدام به بستن شیرفلکه های انتقال آب درون روستا می کند، تذکر داده ایم ولی با توجیه اینکه از مرکز جیره بندی آب در دستور کار قرار داده اند بنده مامور به بستن شیرفلکه ها هستم.

,

وی اضافه کرد: اهالی روستا به شدت از این موضوع نگران هستند، کم آبی باعث شده تا اکثر خانوارها از طریق پمپ آب حجم مورد نیاز آب مصرفی خود را از آب راکد درون لوله ها برداشت کنند که این موضوع باز هم برای خانوارهای فاقد توان مالی که توانی برای خرید پمپ آب ندارند مشکل ایجاد کرده است.

,

فرسودگی شبکه آبرسانی معضلی برای هدررفت آب

, فرسودگی شبکه آبرسانی معضلی برای هدررفت آب ,

عبدالرضا ذاکری، رییس شورای اسلامی روستای حکمی میناب گفت: شبکه آبرسانی طرح شهید سلیمی که از دوراهی تیاب تا بندرکلاهی 57 روستا در دو دهستان حکمی و تیاب با جمعیتی بالغ بر 57 هزار نفر در سال 1361 بعد از پیروی انقلاب اسلامی توسط جهاد احداث گردید که در آن زمان فقط روستای حکمی 250 خانوار بوده اما اکنون با گذشت چندین سال به 1600 خانوار رسیده و شبکه را با افت فشار و کم آبی مواجه کرده است.

,

به گفته ذاکری خشکسالی اهای اخیر در این منطقه ،فرو نشست آب های زیر زمینی و به طبع آن برداشت های بی رویه تا عمق 80 متری سفره های زیر زمینی،فرسودگی شبکه های آبرسانی،فرسودگی پمپ های انتقال آب سبب هدررفت آب در اینمنطقه شده که باعث نگرانی شهروندان شده است.

,

بستن شیرفلکه شبکه توزیع توسط نیروی آبفار در هاله ای از ابهام

, بستن شیرفلکه شبکه توزیع توسط نیروی آبفار در هاله ای از ابهام,

رییس شورای اسلامی روستای حکمی مشکلات بی آبی را دغدغه اهالی تمام روستاهای شهرستان میناب برشمرد و گفت: متتاسفانه به دلیل کمبود و نبود آب در مدار برای رسیدن آب به دیگر محله های این روستا نیروی آبفار اقدام به بستن شیرفلکه می کند و محله های دیگر دچار قطعی آب می شود و این موضوع ابهام و نگرانی هایی برای اهالی به همراه داشته است.

,

امید است با تدابیر مسئولان اجرایی دلسوز و متولیان امور آب روستایی،تدبیری اساسی و البته منتج به نتیجه برای این مردم محروم اتخاذ شود چرا که یکی از اساسی و حیاتی ترین نیازهای مردم تهیه آب شرب است و اگر این روند بی آبی ادامه داشته باشد ، سرنوشت روستا چیزی جز مهاجرت به شهر و متروکه شدن این منطقه نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه