اخبار داغ

رئیس مجلس خبرگان رهبری در مشهد:

فعالان اقتصادی باید مجاب به سرمایه‌گذاری در بخش تولید شوند

فعالان اقتصادی باید مجاب به سرمایه‌گذاری در بخش تولید شوند
رئیس مجلس خبرگان رهبری در دیدار استاندار خراسان رضوی گفت: فعالان اقتصادی باید مجاب به سرمایه گذاری در بخش تولید شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علی رضا رزم حسینی استاندار مشهد، شب گذشته با آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و رییس مجلس خبرگان رهبری در حاشیه سفر ایشان به مشهد مقدس دیدار و گزارشی از برنامه های استانداری خراسان رضوی برای ایجاد تحول اقتصادی و فرهنگی در این استان ارایه کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

آیت‌الله جنتی نیز در این دیدار با اشاره به گزارش ارایه شده از سوی استاندار خراسان رضوی گفت: الگوی مثلث توسعه اقتصادی سرفصل های بسیار خوبی دارد و امیدوارم در اجرای آن موفق باشید. 

,

وی افزود: برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد کارهای خوبی انجام گرفته است اما برنامه ریزی ها در این زمینه باید تداوم پیدا کند. 

,

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات در بعد نظارتی آمادگی دارد و مدیران دولتی هم باید در جهت اجرای قانون تلاش کنند.

,

استاندار خراسان رضوی هم در این دیدار اظهار کرد: به دلیل فرسودگی ساختارهای اداری کشور، در گام نخست انقلاب اسلامی به توفیقات چشمگیری در حوزه اقتصاد خانوار به ویژه در مناطق روستایی دست پیدا نکرده ایم.

,

علی‌رضا رزم‌حسینی افزود: طی 40 سال پس از انقلاب، به رغم همه امکانات زیرساختی ایجاد شده در روستاها اعم از جاده، آب، برق و گاز، شاخص جمعیت شهرها و روستاها معکوس شده است به طوریکه هم اکنون 74 درصد جمعیت استان در مناطق شهری سکونت دارند. 

,

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بهبود وضعیت اقتصاد خانوار روستایی و تحقق سیاست توسعه متوازن در دستورکار قرار دارد، خاطرنشان کرد: برای دست یابی به این هدف، طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با مشارکت معین های توسعه گرا و ارکان مختلف حاکمیت در استان کلید خورده خورده است.

,

وی ادامه داد: طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی پیش از این در شهرستان قلعه گنج اجرایی شد و خوشخبتانه نتایج درخشانی هم داشت به طوریکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه ای با حضور سران قوا، از اجرای این الگوی اقتصاد مقاومتی حمایت کردند.

,

وی بیان کرد: برای موفقیت در انجام فعالیت های توسعه گرایی در حوزه های اقتصادی و فرهنگی نیازمند همگرایی و انسجام همه ارکان حاکمیت اعم از قضایی و اجرایی هستیم که در الگوی مثلث توسعه به صورت ویژه این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

,

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه کارآفرینان و سرمایه گذاران مجاهدین اقتصادی به شمار می روند، خاطرنشان کرد: به جای آنکه مجاهدین اقتصادی را زالوصفت یا غارتگر بنامیم، باید آن ها را به واسطه تلاش های شان در مسیر اشتغال زایی برای جوانان، تکریم کرد.

,

وی مدیریت منابع آب و خاک را یکی از مهمترین برنامه های استان در سال های آینده برشمرد و افزود: در این راستا طرح همیاران آب با مشارکت دانشگاه فردوسی مشهد تدوین شده است و اجرای آن می تواند به تعادل سازی میان منابع و مصارف آبی استان کمک کند.

,

رزم حسینی به برنامه ریزی های انجام گرفته برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد هم اشاره کرد و گفت: به منظور رفع مشکلات سکونتگاه های غیررسمی، هماهنگی خوبی بین بخش های مختلف ایجاد و الگوهایی هم برای اجرا تدوین شده است اما باید پذیرفت که مشکلات ایجاد شده در سنوات طولانی را نمی توان در کوتاه مدت رفع کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه