اخبار داغ

سقوط دانشگاه فرهنگیان به نفع چه کسانی است؟

ردپای فتنه‌ در چرخه تربیت معلمان آینده/ جنتلمن‌هایی که محصول تفکر مدیران لیبرال است

ردپای فتنه‌ در چرخه تربیت معلمان آینده/ جنتلمن‌هایی که محصول تفکر مدیران لیبرال است
در دیدار اخیر دانشجویان با رهبر معظم انقلاب مطرح شد که دست های پشت پرده خواهان زمین زدن دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرجع تربیت نسل معلمان آینده کشور را دارد و در این راستا نیز به فشار به برخی مجموعه های انقلابی نیز اشاره شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، در دیدار اخیر دانشجویان با رهبر معظم انقلاب مطرح شد که دست های پشت پرده خواهان زمین زدن دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرجع تربیت نسل معلمان آینده کشور را دارد و در این راستا نیز به فشار بر مجموعه های انقلابی نیز اشاره شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

محمد امین مهدی‌پور دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور، در گفت‌وگو با مشهد پیام اظهار کرد: فشارهایی که این چند سال بر مجموعه‌های دانشجویی انقلابی وارد می‌شود با هدف محدود کردن و کاهش فعالیت های جنبش دانشجویی مؤمن و انقلابی صورت می گیرد تا صدای انقلاب در دانشگاه تضعیف شود.

,

وی افزود: افرادی که با اهداف خاص در دانشگاه‌ها منصوب شده‌اند قصد تقلیل دادن فضای فرهنگی و نخبگانی دانشجویان را به فضای سطحی دارند و نهایت تلاش خودشان را با فشارهای مالی، فشار بر افراد فعال در این حوزه و کمیته های انضباطی در این راستا می‌کنند.

,

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: از همان ابتدا موافقان و مخالفان برای تأسیس این دانشگاه وجود داشته بود و هست و نظراتی ارائه می‌شد که چرخه تربیت معلمان آینده کشور باید از دانشکاه‌های سراسری باشد و برخی نیز اعتقاد داشتند با آزمون‌های استخدامی از سراسر دانشگاه ها وارد آموزش و پرورش شوند.

,

وی افزود: اما آن چیزی که در تربیت معلم مطرح است بعد تربیتی آن است که معلمان آینده کشور باید درفضایی فرهنگی تربیت شوند و به نظر نمی‌رسد غیر از فضای دانشگاه فرهنگیان بشود این کار را انجام داد.

,

 

,

, ,

 

,

مهدی‌پور تصریح کرد: اهمیت دانشگاه فرهنگیان از این لحاظ است که اگر معلمان در این دانشگاه تحصیل می‌کنند به درستی تربیت شوند و آموزش ببیند طبیعتا آموزش و پرورش رشد شگرفی روبرو می‌شود.

,

وی با بیان اینکه دید و نگرش معلمان کشور نسبت به مسائل و جهان‌بینی در بحران‌های آینده و مسائل کشور از اصلی‌ترین بحث‌ها قلمداد می‌شود افزود: آیا ما صرفا معتقدیم که معلم ما باید بیاید سر کلاس و آموزش صرف بدهد، یا قرار بود و هست معلم درس زندگی در مسیر صحیح به دانش آموز بدهد این تفاوتی هست که ما بین دانشگاه عادی و دانشگاه تربیت معلم است.

,

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به ارتباط مدیران جنتلمن با اجرای سند 2030 خاطرنشان کرد: مدیران و مدارس خاص با اهدافی این روزها به عنوان مجری فعالیت می‌کننند چراکه برای پیشبرد یک سند و اهداف خاص همواره نیاز به مجریان و مدیرانی هستند که به آن اهداف اعتقاد داشته باشند و طبیعتا برای اجرای سند 2030 باید یک سری افرادی باشند تا آن را معتقدانه اجرایی کنند.

,

وی افزود:  با مسئله این روزهای آموزش و پرورش به عنوان طرح «خرید خدمات آموزشی» این شرایط فراهم می شود که هر مجموعه و هر شرکت و نهادی که پول و سرمایه دارد، می‌تواند نظام آموزشی کشور را در اختیار بگیرد و با خرید خدمات، تاسیس مدارس و با تجمیع خدمات آموزشی در یک محل تعداد زیاد دانش آموز مخاطب خودش بگیرد و در آن مدارس با هر محتوایی که دوست داشته باشد به تدریس و تربیت دانش آموز بپردازد و در ادامه کنترل آموزش و پروش نسبت به محتوای تدریس شده مسلما پایین خواهد آمد.

,

مهدی‌پور گفت: افراد باقیمانده فتنه گران سال 78 و 88 قرار بود در دانشگاه جایگاهی نداشته باشند اما در این دولت تعدادی از آنها پست و مسئولیت اخذ کردند و دلخوری و کینه خودشان را از آن سال ها را که نتوانستند مقابل جبهه انقلاب اسلامی قد علم کنند و به اهداف خودشان برسند، در اقشار دانشجویی مؤمن و انقلابی اعمال کرده‌اند.

,

 

,

, ,

 

,

وی با اشاره به اهداف سیاسی و تخریب جریان انقلابی افزود: حضور چنین افراد در دانشگاه ها در جایگاه های تصمیم‌گیری خطرناک و مورد اعتراض است اما ما به اصلاح آموزش و پرورش امیدواریم و خودمان به عنوان یکی از اعضای خانواده فرهنگیان کشور در این راستا فعال هستیم و همچنین دغدغه‌های دانشجویی و تشکل‌های نوپا همه نوید بخش هست و می‌توان امکان تحول عظیم و جدی در آموزش و پرروش را شاهد باشیم که البته شرط دارد تا جو رخوت انگیز از آموزش و پرورش جدا شود.

,

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار کرد: افرادی با سن و سال‌های زیاد و توان فعالیت پایین در جایگاه مدیریتی و مسئولیتی نقاط کلیدی و حساس در دانشگاه فرهنگیان را در دست دارند و از طرفی درگیری دانشجویان با این افراد است و حس ناخوشایندی را در بین دانشجومعلمان ایجاد می‌کند.

,

وی افزود: اصلی ترین مشکل دانشگاه فرهنگیان این است که دارای فضای تخصصی تعلیمی نبوده و به هیچ عنوان فرهنگی و تربیتی نیست لذا بایستی فکر اساسی برای آن شود و افراد کارشناس و با استعداد در این مسیر بکار گرفته شوند.

,

مهدی‌پور گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید افرادی روی کار بیایند که بصورت تمام و کمال به این سند اعتقاد داشته باشند و آن را اجرایی کنند.

,

مخالفت با اقدامات انقلابی دانشجویان در راستای اهداف دولت است

, مخالفت با اقدامات انقلابی دانشجویان در راستای اهداف دولت است,

حسن محمودی معاون سابق فرهنگی دانشگاه فرهنگیان مشهد در ادامه با بیان اینکه دست های پشت‌پرده مخالفت با اقدامات انقلابی دانشجویان در راستای اهداف دولت تدبیر و امید است گفت: مهره ها و مدیران دانشگاه ها در ابتدای دولت بر همین اساس جابجا شدند.

,

وی پیرامون موضوع اقدامات ساختار شکنانه اخیر در مدارس افزود: این نوع اقدامات چه به صورت خودآگاه یا ناخوداگاه در راستای اجرای سند 2030 در حال انجام است و به بهانه نشاط و  شادابی محیط درسی صورت می گیرد که نیاز به هوشیاری است.

,

معاون سابق فرهنگی دانشگاه فرهنگیان مشهد اظهار کرد: نباید بدون برنامه‌ریزی فرهنگی باشیم تا دیگران برای ما تصمیمات را از خارج بگیرند و برای دانشحوی ما محتوا و برنامه فرهنگی تدوین کنند.

,

وی افزود: علاوه بر اینکه همه در حد توان خود وظیفه داریم، اصلاح ساختار آموزش پرورش تبدیل به بحثی رویایی شده است و بایستی در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش روزی این امر محقق شود.

,

 

,

, ,

 

,

محمودی تصریح کرد: نیروهای دانشگاه فرهنگیان افرادی باانگیزه و مستعدی هستند و وظیفه مسئولین این است که از این فضا و نیروها با هدایت صحیح بهره برداری مطلوب را داشته باشند.

,

مدیران لیبرال معتقدند اسناد غربی و وارداتی جزو بهترین ها هستند

, مدیران لیبرال معتقدند اسناد غربی و وارداتی جزو بهترین ها هستند ,

متین منتظمی دبیرکل سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور گفت: پروسه ای از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید برای فشار به تشکل‌ها و دانشجویان انقلابی شروع شده که در آن قصد دارند دانشجویان نتوانند اقدامات لازم را در راستای تغییر فضای سیاسی انجام دهند.

,

وی افزود: دانشجو باید تحلیل و اندیشه سیاسی داشته باشد اما دست‌های پشت پرده اجازه این کار را نمی دهند چراکه از نظر این طیف دانشجو، دست و پاگیر است.

,

دبیرکل سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اهمیت مطالبه گری دانشجویان تصریح کرد: برخی دنبال این هستند که دانشگاه از فضای سیاسی و مطالبه‌گری دور بماند و دچار عقب افتادگی در این زمینه شود درصورتی که دانشجو قشر آگاه و مؤذن جامعه است و باید مطالبه گری ها ادامه داشته باشد.

,

وی افزود: همیشه معتقد هستیم نظام آموزشی ما نیاز به یک تحول عمده دارد و این تحول رخ نخواهد داد جز با اینکه ما برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشبم و قطعا دانشگاه فرهنگیان یکی از این برنامه‌ها است.

,

منتظمی گفت: سند بنیادین آموزش و پرورش نوشته شد اما زمانیکه مدیران روی کار تفکر لیبرالیستی دارند و معتقدند تحول باید همان تحولی باشد که در غرب اتفاق افتاده قطعا نمی‌توانیم اهداف سند را پیش ببریم.

,

وی ضمن اشاره به اجرای مخفیانه سند 2030 افزود: از نظر مدیران غرب‌زده سندی مطلوب است که مورد تأیید غرب و منابع دانشگاهی جهان باشد لذا اصلا دنبال سند وارداتی هستند.

,

دبیرکل سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار کرد: مدیران لیبرال همیشه معتقدند اسناد وارداتی جزو بهترین‌ها هستند درحاالیکه اینطور نیست و امروز شاهد فجایعی در مدارس هستیم که نتیجه همان سند است.

,

وی افزود: قطعا اگر مدیران این تفکر را اصلاح نکنند با صحنه های تعجب برانگیز بیشتری در سیستم آموزشی مواجه خواهیم شد لذا مدیران فعلی باید سریعا نسبت به این قضیه عکس العمل نشان دهند و برخورد لازم داشته باشند.

,

منتظمی خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی بازیچه دست سیاست شده و موضوع فرهنگ مغفول مانده لذا ضروری است در رأس شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به سند 2030 واکنش نشان داده شود.

,

وی با بیان اینکه قطعا فتنه گران و معتقدان به فتنه در بدنه حضور و فعالیت دارند افزود: کسانی که در سال 88 به این نتیجه رسیدند که با فتنه سیاسی نمی توان به این کشور ضربه زد درحال برنامه ریزی و ساختن راه هایی برای راه‌اندازی فتنه های دیگر اقتصادی و فرهنگی هستند و بصورت مخفیانه در این کار فعالیت دارند.

,

 

,

, ,

 

,

فضای اجرایی برای مدیران جنتلمن در آموزش و پرورش باز است

, فضای اجرایی برای مدیران جنتلمن در آموزش و پرورش باز است,

علی رزم‌آرا دبیر هیئت مؤسس جامعه اسلامی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: نارضایتی در قشر فرهنگیان و معلمان کهنه و قدیمی شده که در دانشگاه فرهنگیان نیز همین صادق است.

,

وی افزود: دولت نیز فردی را که مخالف مدل آموزشی دانشگاه فرهنگیان بود جزو مسئولان اصلی این دانشگاه قرار داده بود.

,

رزم‌آرا اظهار کرد: آموزش و پرورش محل اثر است اما همه در این باره شعار می‌دهند و در شرایط معلمان هیچ قدمی برداشته نشده است.

,

وی با بیان اینکه دانشجومعلمان از ابتدا در دانشگاه فرهنگیان ناراضی وارد آموزش و پرورش می شوند افزود: موارد آمده در سند 2030 بومی‌سازی نشده است و نمی توان بصورت خام اجرایی کرد چرا که دوگانگی هویتی فرهنگی در پی خواهد داشت.

,

دبیر هیئت مؤسس جامعه اسلامی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی تصریح کرد: مدیران جنتلمن در فضای آموزش و پرورش کم نیستند و متاسفانه در دولت دوازدهم نیز این فضای باز اجرایی برای این افراد ایجاد شده است.

,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب هر ساله درباره دانشگاه فرهنگیان بیاناتی دارند و نشان می دهد این موضوع دارای اهمیت است اما این راهبردها مظلوم و مغفول بوده و لذا نیاز است مطالبات دانشگاه فرهنگیان بصورت مجزا در این دیدارها در سطوح بالاتر کشوری مطرح شود.

,

اخیرا محمد امین مهدی‌پور دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور مدعی شده بود که در جامعه اسلامی ما قرار بود آموزش و پرورش و آموزش عالی مکمل هم باشند، اما پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، تبعیض و تفاوت‌های میان این دو، چه بسیار زیاد است.

,

وی افزود: قاطعانه می‌گویم اصلاح آموزش و پرورش جز از مسیر دانشگاه فرهنگیان میسر نمی‌گردد، اما دست‌های پشت پرده خواهان زمین زدن این دانشگاه هستند.
مهدی‌پور  همچنین اظهار کرده بود که آن‌ها خوب می‌دانند که امروز باید از طرح خرید خدمات آموزشی حمایت کنند و برای دانش‌آموزان ما، مدرسه‌های به اصطلاح مجهز بسازند و آن وقت مدیران جنتلمن را در راس این مدارس گمارده و سند ۲۰۳۰ را در خفا اجرا کنند.

,
,

اخیرا نیز با ورود سرپرست جدید به منصب مهم وزارت آموزش و پرورش شائبه حمایت از مدارس لاکچری و همچنین برخی سیاسی‌کاری ها در این نهاد قوت گرفته است و لذا امیدواریم علاوه بر سروسامان دادن به وضعیت دانشگاه فرهنگیان با سرلوحه قرار دادن سند تحول بنیادین به جای سند 2030 در این نهاد مهم و حیاتی شاهد تربیت مدیران و معلمان اسلامی در سیستم آموزشی باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه