اخبار داغ

از شایعه تا واقعیت؛

تکذیب خبر کانکس نشینی مستاجران کرمانی توسط مسئولین/ استقرار کانکس توسط زمین خواران برای تصرف زمین های دولتی

تکذیب خبر کانکس نشینی مستاجران کرمانی توسط مسئولین/ استقرار کانکس توسط زمین خواران برای تصرف زمین های دولتی
چندی پیش یکی از اعضای اتحادیه مشاوران املاک کرمان در گفتگو با ایسنا اعلام کرد بسیاری از متقاضیان بخش مسکن استیجاری که توان پراخت اجاره خانه را ندارند، به دنبال زمین اجاره‌ای برای برپاکردن چادر یا کانکس هستند، این خبر قویا توسط مسئولین کرمانی تکذیب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛در گفتگوی سید علی گلسرخی یکی از اعضای اتحادیه مشاوران املاک با ایسنا آمده است: در طول عمر فعالیت در بازار مسکن امسال با پدیده خیلی بدی مواجه شدم؛ اینکه بسیاری از متقاضیان بخش مسکن به دنبال زمین اجاره ای برای برپاکردن چادر یا کانکس هستند که برای نخستین بار در شهر کرمان با این پدیده مواجه شدم و متاسفانه این مسئله وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: بسیاری از مستاجرانی که توان پرداخت اجاره بهای آبرومند را ندارند، به چادرنشینی و کانکس نشینی روی آورده اند که می طلبد مسئولان استان جدا از سیاست های دولت، برای این مسئله فکری بکنند.

,

گلسرخی تصریح کرد: سال ها قبل هشدار دادیم که اگر دولت در شهر کرمان در بخش مسکن که شرایط خاصی دارد و مهاجرپذیر است، ورود نکند، در آینده با پدیده های اجتماعی خاص و معضلات اجتماعی مواجه شده و بعضا امکان دارد مستاجران به آلونک نشینی رو بیاورند که در حال حاضر در شهر کرمان مستاجر آلونک نشین زیاد داریم و متاسفانه اکنون مستاجر کانکس نشین و چادرنشین اضافه شده و این خود می تواند پیامدهای اجتماعی وحشتناک زیادی داشته باشد.

,

به دنبال انتشار گسترده خبر کانکس نشینی مستاجران کرمان توسط خبرگزاری ایسنا، راه آرمان در گفتگو با مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان و رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمان به بررسی صحت این خبر پرداخت.

,

محمد مهدی بلوردی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در واکنش به این خبر به خبرنگار ما گفت: اساس این خبر از پایه اشتباه است و برای اولین بار است که چنین خبری در کرمان منتشر می شود.

, خبرنگار ما,

وی ابراز کرد: انتشار این خبر می تواند تبعات بسیار زیادی برای کرمان داشته باشد که یکی از آن ها تاثیر بر بازار کار است چرا که افراد با شنیدن چنین اخباری از ورود به استان برای کار و سرمایه گذاری دلزده می شوند.

,

بلوردی عنوان کرد: صراحتا این خبر را تکذیب کرده و اعلام می کنم چنین وضعیتی در شهر کرمان حاکم نیست و این خبر باعث در خطر افتادن آبروی استان می شود.

,

در ادامه محسن شهریاری رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: متاسفانه این خبر در مصاحبه یکی از مشاوران املاک استان با ایسنا منتشر شده و اتحادیه هیچ دخالتی در آن نداشته است و ما از آن بی اطلاع بودیم.

, خبرنگار ما,

وی گفت: تاکنون در شهر کرمان موردی مبنی بر کانکس نشینی مستاجران مشاهده نکردیم و از دلایل انجام این مصاحبه بی اطلاع هستم.

,

شهریاری تاکید کرد: بر اساس مشاهدات و اطلاعات ما چنین موردی وجود ندارد اما اگر هم باشد ممکن است به صورت انگشت شمار است که نیاز به این مانور خبری و در خطر قرار دادن منافع استان نداشت.

,

استقرار کانکس توسط زمین خواران برای تصرف زمین های دولتی

, استقرار کانکس توسط زمین خواران برای تصرف زمین های دولتی,

در ادامه تکذیب این خبر سید مهران عالم زاده شهردار کرمان در گفتگویی با ایسنا اعلام کرد: برخی زمین خواران و سودجویان عمدا املاک خود را در اختیار عده‌ای دیگر می‌گذارند تا این افراد در این زمین‌ها کانکس برپا کنند تا از این طریق بتوانند زمین‌های دولتی و شهرداری را تصرف کنند اما این موضوع که در شهر کرمان چادرنشینی رواج یافته به هیچ عنوان مطرح نبوده و وجود ندارد.

,

شهردار کرمان با تاکید برآنکه با حاشیه‌نشینی و زمین‌خواری در محدوده شهر برخورد جدی خواهیم کرد، تصریح کرد: برخی‌ها شبانه زمینی را تصرف و کانکسی در آن می‌گذارند و آن را در اختیار فردی که بضاعت مالی ندارد و آن فرد را به عنوان مطالبه‌گر برای تصرف آن زمین وادار می‌کنند و با مظلوم نمایی اقدام به زمین‌خواری می‌کنند اما این امر حاشیه‌نشینی است و ما با آن به شدت مقابله می‌کنیم.

وی از نحوه برخورد شهرداری با حاشیه‌نشینان سخن به میان آورد و بیان کرد: این پرونده‌ها در کمیسیون ماده 100 مطرح و قلع و قم آن صادر می‌شود یا از مسیر دستگاه قضا و دادستانی مجوز قلع و قم و برچیدن این نوع سکونتگاه‌ها گرفته می‌شود.

,
,
,

امید است که خبرنگاران محترم در حین انجام رسالت خبری خود ابتدا تحقیق کرده و سپس خبری را منتشر کنند چرا که اخبار بی پایه و اساس تنها می تواند چهره زشتی از یک شهر را به سایرین نشان دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه