اخبار داغ

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل همدان:

عاملان اصلی ایجاد بازار سیاه خودرو، شرکت های سایپا و ایران خودرو هستند

عاملان اصلی ایجاد بازار سیاه خودرو، شرکت های سایپا و ایران خودرو هستند
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل همدان، گفت: شرکت های خودروسازی مثل سایپا و ایران خودرو عامل اصلی ایجاد بازار سیاه و جو روانی در جامعه هستند و متاسفانه این شرکت ها نیمه دولتی بوده و به همین علت نظارت درستی بر عملکرد این ها نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نافع؛ بالا رفتن سیر صعودی و غیر واقعی خودرو مدتی است  که بازار خودرو ایران را دچار مشکل کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

چند روز گذشته بود که خبرگزاری قوه قضاییه تصاویر هوایی از پارکینگ ایران خودرو که پر از خودرو بود را انتشار داده بود که البته سریعا به دنبال آن ایران خودرو این خودروها را ناقص اعلام کرده بود.

,

همه این عوامل سبب شد تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فراخوان وزیر صنعت به مجلس به بررسی این معضل پرداختند ، وزیر صنعت  در این جلسه با بیان اینکه خودرو سازان باید پایبند تعهدات خود باشند از بررسی هر چه بیشتر این موضوع خبرداد.

,

به همین منظور جهت بررسی بیشتر بازار خودرو در همدان مصاحبه ای اکبر دیزجیان، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل همدان، صورت گرفت.

,

دیزجیان در گفتگو با نافع، با بیان اینکه حدود یک ماه است که خرید و فروش خودرو در حال رکود به سر می برد گفت: علت های مختلفی در رکود خرید و فروش خودرو دخیل هستند و شرکت های خودرو ساز با سیاست های خاصی که در دستور کار دارند همه اتفاقات بازار را در دست خود گرفتند.

,

دیزجیان، ضمن اشاره بر تزریق قطره چکانی خودرو ها در بازار توسط شرکت های خودرو سازی طی یکسال و نیم اخیر افزود: تعدادی از خودروها نیز توسط عوامل شرکت ها در بازار پخش می شود و همین باعث شد تا قیمت خوردو روند صعودی در پی بگیرد.

,

وی، با تاکید بر اینکه شرکت های خودروسازی مثل سایپا و ایران خودرو عامل اصلی ایجاد بازار سیاه و جو روانی در جامعه هستند تصریح کرد: متاسفانه این شرکت ها نیمه دولتی هستند و شاید به همین علت نظارت درستی بر عملکرد این ها نیست چرا که دولت  در این شرکت ها سهمی دارد و نفع میبرد.

,

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل همدان، ادامه داد: شرکت ها قیمت خودرو را به سه برابر رساندند وسپس با قیمت دلخواه شرکت ها و جو روانی بازار ثبت نام خودرو هارا آغاز کردند و حتی وعده دادند به تعهدات خود عمل کنند اما باز هم پس از تعطیلات عید عمل نکردند و به تورم رسیدیم وحالا با قیمت دلخواه خود بحث را در حاشیه بازار پررنگ و باز هم وعده عمل به تعهدات خود را دادند.

,

دیزجیان هدف شرکت های خودرو سازی را از ثبت نام خودرو بیرون کشیدن سرمایه ها از بازار به سمت خودشان دانست و گفت: با این اقدام نقدینگی های سرگردانی که در همه محافل سخن از آن هست به سمت شرکت ها رفت و باز هم رکود در بازار برجای ماند.

,

وی با اشاره به رکودی که با قیمت های بالای خودرو رخ داد افزود: در حال حاضر تولید خودرو داریم اما با توجه به  اختلاف فاحش بین بازار و قیمت خودرو سازی مردم معاملات را با قیمت های پایینتری انجام میدهند به طوری که در خودروهای 140 میلیونی حدود 20 میلیون کاهش قیمت داشتیم.

,

دیزجیان، با تاکید براینکه در قیمت خودرو های خارجی قیمت دلار بسیار تاثیرگذار است اظهار کرد: بعداز ممنوعیت واردات خودرو، جو روانی در بازار و جامعه اتفاق افتاد و قیمت ها چندین برابر قیمت های واقعی شده و در حال حاضر نیز مجلس درحال بررسی است تا شرایط واردات خودروهای دست دوم به کشور را فراهم کند که البته این موضوع اصلا درست نیست و به ضرر کشور است.

,

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل همدان، در پایان با بیان اینکه بازار در حال رکود به سر خواهد برد و قیمت ها کمی پایین می آیند اما نه به صورت بسیار چشمگیر گفت: در صورتی میتوان امیدوار بود قیمت ها به روال سابق بازگردد و بازار از رکود خارج شود که شرکت ها به وعده های خود عمل کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه